וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הירידות התמתנו בעקבות דיווח כי בניו של בן לאדן נעצרו בידי ארה"ב

רן דוידוב

7.3.2003 / 22:30

השוק הצליח להתגבר על נתוני תעסוקה חלשים מאוד שהתפרסמו היום; מניית 3com נופלת בכ-10% לאחר אזהרת הכנסות; אינטל מאבדת 4.4% בעקבות אכזבה מהעדכון החצי רבעוני



הירידות החדות שנרשמו בתחילת המסחר כמעט ונמחקו בעקבות שמועות כי שני בניו של אוסמה בין לאדן נעצרו בידי כוחות אמריקאים ופקיסטנים. השמועות היוו גורם ממתן כנגד התחושה כי המלחמה עם עיראק עומדת בפתח, נתוני אבטלה מדהימים בחולשתם ותחזית מדכדכת של אינטל. הדאו ג'ונס יורד ב-0.1%; הנאסד"ק מאבד 0.3%.



הדאו התאושש מירידה של למעלה מ-1% ואף שב לעליות לפרק זמן קצר בעקבות דיווח של רשת ABC ניוז שכוחות אמריקאיים ופקיסטאניים עוקבים אחר שיירה הנעה לאורך גבול פקיסטן-אפגניסטאן בחשד שבה מסתתר בין לאדן. סוכנות AP דיווחה ששני בניו של ראש ארגון הטרור אל-קאעדה נעצרו, אולם ב-CNN מטילים ספק בידיעה.



במקביל נשא ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, את הדו"ח הרבעוני בפני מועצת הביטחון של האו"ם. בליקס אמר כי שיתוף הפעולה העיראקי משתפר אך יש תורך שמידע נוסף על אתרים תת קרקעיים בהם מסתירה לכאורה עיראק חומרים אסורים. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש כבר אמר הלילה כי ארה"ב ערוכה לפתיחת מלחמה בעיראק גם ללא אישור האו"ם.



נתוני מקרו: שיעור האבטלה בארה"ב הגיע בחודש פברואר לרמה של 5.8%, לעומת שיעור אבטלה של 5.7% בחודש ינואר, כך דיווח היום משרד התעסוקה בארה"ב.



בחודש פברואר קוצצו מספר המשרות בשוק האמריקאי ב-308 אלף משרות, הקיצוץ החודשי הגדול ביותר מאז נובמבר 2001, לעומת תחזית כלכלנים להתווספות של 6,000 משרות. במגזר התעשייתי קוצצו 53 אלף משרות, במגזר הבנייה 48 אלף ובמגזר הקמעונות 92 אלף משרות.



מניות השבבים רושמות מגמה שלילית לאחר שאתמול הורידה אינטל (סימול INTC) את תחזיות הכנסותיה לרבעון הנוכחי. אינטל הורידה את הרף העליון של טווח תחזית ההכנסות מ-7 מיליארד ל-6.8 מיליארד דולר, בניגוד להערכות אנליסטים רבים.



אינטל יורדת ב-4.4%; טקסס אינסטרמנטס (סימול TXN)יורדת ב-1.8%; מיקרון (סימול MU) יורדת ב-2%.



מניית נוקיה (סימול NOK) רושמת ירידה של 3.9%, למרות שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלה את דירוג המניה ל"תשואת יתר", בטענה שמחיר המניה הנוכחי משקף את שוויה האמיתי.



מניית 3com (סימול COMS) צונחת ב-10.9% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת הכנסות, לפיה היא צופה הכנסות של 240-245 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 270 מיליון דולר.



חברות התרופות גלאקסו סמית קליין (סימול GSK) ובאייר (סימול BAY) נסחרות כמעט ללא שינוי, לאחר שהודיעו כי האיחוד האירופי אישר שיווק תרופת ה"לוויטרה", המקבילה של החברות ל"ויאגרה" של פייזר (סימול PFE) אשר יורדת ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully