וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדתם באקדמיה? יש סיכוי טוב שלא תעבדו במקצוע שרכשתם

19.6.2023 / 16:16

עמותת אלומה הגישה לנשיא המדינה דו"ח על מצב הצעירים בישראל. כ40% מבוגרי האקדמיה שסיימו את לימודיהם אינם עובדים בתחום התואם את לימודיהם, ואילו 65% מהסטודנטים בישראל חשים כי התואר האקדמי לא הכין אותם לשוק התעסוקה

הנשיא הרצוג עם תמי חלמיש אייזנמן מנכלית עמותת אלומה ועם אמיתי פורת יו״ר  עמותת אלומה. יחצ,
הנשיא הרצוג עם תמי חלמיש אייזנמן מנכלית עמותת אלומה ועם אמיתי פורת יו״ר עמותת אלומה/יחצ

כ40% מבוגרי האקדמיה שסיימו את לימודיהם אינם עובדים בתחום התואם את לימודיהם, ואילו 65% מהסטודנטים בישראל חשים כי התואר האקדמי לא הכין אותם לשוק התעסוקה. כך עולה מדו"ח עמותת אלומה הפועלת להרחבת הערבות ההדדית והסולידריות בקרב נוער וצעירים בישראל. הדו"ח שהוגש היום לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג עוסק בין היתר במצבם של הצעירים בישראל בתחומי הלימודים, התעסוקה, גיוס לצבא ולשירות לאומי.

עוד עולה מהדו"ח כי גיל הכניסה ללימודים של הציבור היהודי בישראל הוא מאוחר בהשוואה לצעירים בעולם המערבי בעקבות השירות הצבאי, וכתוצאה מכך מתרחבים הפערים. בהתאם לכך, גם גילם של מסיימי התואר הראשון בישראל גבוה יותר באופן יחסי לממוצע מדינות ה-OECD, והוא עמד על גיל 27 בשנת 2016 (לעומת 23 בקרב צעירים בעולם המערבי).

נתון נוסף העולה מהדוח הוא עליה שיטתית בנתוני גיוס הבנות הדתיות לצה"ל. בעוד בשנת 2016 עמד מספרן על פחות מ1755 חיילות, בשנת 2021 עמד מספרן על 2682 חיילות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "מתן הזדמנות שווה לכל אחת ואחד בישראל הוא ערך יסודי וחיוני שעומד בבסיס הגשמת החלום הישראלי. לכן, אני מברך על פועלה של עמותת 'אלומה', מהוותיקות ומהחשובות בישראל, אשר פועלת לטובת מתן ההזדמנויות האלה כבר 40 שנה, בכל רחבי ישראל, בכל גווני הקהילות והמגזרים. הצעירים בישראל הם דור העתיד שלנו וישנה חשיבות עליונה לדאגה כי כל בנות ובני הדור הזה יוכלו להשתלב בהשכלה הגבוהה, בתעסוקה, בשירות צבאי, לאומי או אזרחי, ובכלל - בכל אחד מתחומי החיים שיאפשרו את בניינם האישי, הקהילתי והלאומי, ואת תרומתם האיכותית והמוערכת למדינת ישראל כולה."

ד"ר תמי חלמיש אייזנמן, מנכ"לית עמותת אלומה: "הדו"ח שהגשנו היום לנשיא המדינה מציג סקירה מקצועית של אתגרים איתם מתמודדים צעירים וצעירות בישראל, ומתמקד באופן בו אלומה פועלת כדי לחזק ולהרחיב את אפשרויות הבחירה של צעירים וצעירות מכלל החברה הישראלית. ההנחת הבסיס שלנו הייתה ועדיין, השקעה ביכולות ובזהות של הפרט למען חיזוק הלכידות והחוסן הלאומי".

  • עוד באותו נושא:
  • עמותות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully