וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית: ההתייקרות והתגובה המדהימה של משרד התחבורה

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 17:26

היום נודע כי מחירי התחברוה הציבורית יעלו בעוד פחות משבועיים בשיעור של 10%-15%. ההתייקרות תחול על כל הקווים, עירוניים ובין עירוניים. בתגובה הרשמית של משרד התחבורה לפניית "כאן 11" כונה שר האוצר הקודם, אביגדור ליברמן, בכינוי גנאי

רכבת, אוטובוס. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
תחבורה ציבורית בישראל: מ-1 ביולי, התייקרות של 10%-15%/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

החל מחודש יולי יתייקרו תעריפי הנסיעה באוטובוסים בשיעור ממוצע של 10% עד 15%. אלא שכמו במקרה של התייקרות מחיר החלב שבפיקוח, יתכן כי הממשלה תצליח למנוע את העלייה החדה או לפחות למתן אותה.

ההתייקרות צפויה לחול על כל קווי האוטובוסים, הן על נסיעות עירוניות והן על הקווים הבינעירוניים. במשרד התחבורה, שבראשו עומדת השרה מירי רגב כבר קרוב לחצי שנה, מאשימים את הממשלה הקודמת ומספרים שמדובר בעליית מחירים עליה חתמו שרי האוצר והתחבורה לשעבר, אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי.

התגובה תמוהה, שכן גם בהינתן שאכן מדובר על מהלך המשכי, נשאלת השאלה מדוע ממשלה שמכהנת כבר קרוב לחצי שנה, ממתינה עד לרגע האחרון כדי לחפש פתרונות דחק, במקום לפעול מבעוד מועד כדי לבלום את העלייה.

יש לזכור כי לא מעט החלטות של הממשלה הקודמת שונו או אף בוטלו כליל, חלקן אף במשרד התחבורה - ואפילו כאלה הנוגעות לתחבורה הציבורית עצמה.

ההתייקרות התעריפי התחבורה הציבורית - https://cars.walla.co.il/item/3587688

מירי רגב על רקע הרכבת הקלה והפקקים במדינה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שרת התחבורה מירי רגב, על רקע הרכבת הקלה והפקקים בכבישים. מילא להאשים את הממשלה הקודמת, אבל למה לכנות את שר האוצר הקודם בשמות ילדותיים?/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

התגובה הרשמית: כינוי גנאי לשר האוצר לשעבר

מדהימה לא פחות היא התוגבה הרשמית שהעביר משרד התחבורה לפניית "כאן 11" בנושא. מהמשרד נמסר כי: "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת. על התקנה של העלאת המחירים חתמו שר האוצר הקודם ליבר-מס והשרה לשעבר מיכאלי.

בהמשך התגובה נאמר: מרגע שהשרה רגב עודכנה על המצב הזה, היא פועלת יחד עם שר האוצר סמוטריץ' במטרה לדחות את הגזירה, ולמצוא פתרון. העלייה אמורה להיכנס לתוקפה ב-1 ביולי".

כידוע, השרה רגב קיבלה החלטה להורדת מחירי התחבורה הציבורית במסגרת תוכניתה 'צדק תחבורתי' שתביא לירידה במחירים החל מספטמבר הקרוב. 50% הנחה לפריפריה הגיאוגרפית, 50% הנחה לנכים ובעלי מוגבלויות, 33% הנחה לצעירים בגילי 26-18".

נניח לרגע לוויכוח העקרוני ונתהה מדוע תגובה רשמית של משרד ממשלתי צריכה לכנות בכינויי גנאי ילדותיים את שר אוצר לשעבר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully