וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סיטיגרופ סנדי ווייל מבקש להימנע ממתן עדות משפטית בתביעה שהוגשה כנגד החברה

סוכנויות הידיעות

7.3.2003 / 22:00

עירער על החלטת ביהמ"ש שעליו להעיד בתביעת עובדי סלומון סמית ברני הטוענים שסיטיגרופ גרפה לכיסה באופן בלתי חוקי 500 מ' ד' מתוכנית המניות המוזלות של עובדיה



מנכ"ל ויו"ר סיטיגרופ , סנדי ווייל, הגיש ערעור על החלטת בית המשפט שעליו להעיד בתביעות המאשימות שהבנק גרף לכיסו באופן בלתי חוקי עד 500 מיליון דולר מתוכנית המניות המוזלות של עובדי הבנק.



סיטיגרופ, קבוצת הפיננסים הגדולה בעולם, טוענת כי אם יאולץ ווייל לעלות לדוכן העדים ייגרם לה נזק בלתי הפיך וייקבע "תקדים מסוכן" לגבי מנכ"לי חברות אחרים. כתב התביעה הוגש בידי ברוקרים לשעבר בחטיבת בנקאות ההשקעות סלומון סמית ברני.



בית המשפט הורה לווייל להעיד בנוגע לתוכנית, הדורשת מהברוקרים של סלומון סמית ברני לוותר על הפרשותיהם בשנתיים האחרונות לעבודתם אם החליטו להפסיק עבודתם קודם לגיל הפרישה. הברוקרים מבקשים להטיל על הבנק תשלום פיצויים בגובה 500 מיליון דולר ולבטל את הדרישה.



פרקליטי סיטיגרופ טוענים כי לווייל אין מידע ייחודי בנוגע לתוכנית ושאילוצו להעיד עלול לגרור מנכ"לים רבים להתדיינויות משפטיות ממושכות, תרחיש שייפגע בעבודתם בחברותיהם.



הסכסוך נסוב סביב תוכנית צבירת ההון של סיטיגרופ (Capital Accumulation Plan). התוכנית מאפשרת לעובדים להפריש עד 25% משכרם לרכישת מניות וליהנות מדחיית תשלומי מס ומהנחה של 25%. תקופת החסימה על מניות אלה מסתיימת לאחר שנתיים. סיטיגרופ טוענת כי התוכנית מסייעת לגייס ולהמריץ עובדים, ושהפקעת המניות אינה מפרה את חוקי מדינות ארה"ב, כטענת הברוקרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully