וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט זינק בכ-2% סמוך ל-38 דולר על רקע האולטימטום שארה"ב מתכוונת להגיש לעיראק

רן דוידוב

7.3.2003 / 22:36

החוזה לאפריל עלה בניו יורק ל-37.78 דולר על רקע הערכות שארה"ב ובריטניה יתקפו את עיראק בעוד פחות משבועיים



מחיר הנפט זינק בכ-2% לאחר שארה"ב ובריטניה קבעו את ה-17 במארס כמועד האחרון בו תוכל עיראק להתפרק מנשקה מרצונה, ולאחר שג'ורג' בוש אמר כי ארה"ב אינה זקוקה לתמיכת האו"ם כדי לתקוף את עיראק.



החוזה לאפריל זינק בניו יורק ב-78 סנט, או 2.1%, לרמה של 37.78 דולר. בבורסת הנפט הבינלאומית בלונדון עלה מחיר החוזה לחבית נפט מסוג ברנט לאפריל ב-57 סנט, או ב-1.7%, ל-34.1 דולר - שיא של שנתיים. החשש מירידה במלאי האנרגיה של ארה"ב הביא לזינוק של החוזים על הנפט להסקה והגז הטבעי לשיא של כל הזמנים.



ארה"ב ובריטניה החליטו בעקבות נאום ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק להעניק לעיראק הזדמנות אחרונה להתפרק מנשקה. השתיים מתכוונות להגיש למועצת הביטחון החלטה הקוראת לעיראק להתפרק מנשקה בדרכי שלום עד ה-17 במארס. גם הדו"ח הפושר שהגיש בליקס וסירובן העיקש של צרפת, רוסיה וסין לגבות את העמדה האמריקאית לא ירתיעו כנראה את הנשיא בוש.



בוש אמר הלילה שעיראק מעורבת ב"משחק זדוני", שמנסה לגרום למדינות העולם להאמין כי היא באמת משמידה נשק להשמדה המונית. לדבריו, אין הוא נרתע מלצאת למבצע צבאי ללא גיבוי האו"ם.



ראשי ארגון אופ"ק, שיתכנסו בוינה בשבוע הבא, עלולים להתקשות להגביר את הספקת הנפט והיה ומלחמה תשבש את הפקת הנפט העיראקי. מרבית חברות הארגון מנצלות כמעט עד תום את יכולת שאיבתן ושאיבת הנפט בונצואלה טרם התאוששה מהשביתה הממושכת שהתרחשה במדינה בחודשים דצמבר-ינואר.



שר הנפט העיראק, חוסיין סולימן אל-חדיתי, הכחיש הערכות שעיראק תבעיר את בארות הנפט שלה במקרה של מלחמה, דיווחה סוכנות הידיעות AFP. עיראק שואבת כ-2.5 מיליון חביות ביום, או כ-3% מהספקה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully