וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הדאו ג'ונס עלה ב-0.8%

רן דוידוב

7.3.2003 / 23:34

העלייה - על רקע ציפיות להורדת ריבית קרובה בעקבות נתוני התעסוקה המדאיגים; הנאסד"ק הוסיף 0.2%

מניות הפיננסים, שירותי הבריאות והתעשייה משכו את בורסות וול סטריט לעליות שערים בסיומו של יום מסחר הפכפך. דיווחים שהופיעו בסוכנויות הידיעות על לכידתם או פציעתם של בניו של אוסמה בן לאדן והתגברות ההערכות על הורדת ריבית קרובה של הבנק הפדרלי הצליחו לגבור על נתונים גרועים משוק העבודה ועל הידיעה כי ארה"ב ובריטניה החליטו לקבוע את ה-17 במארס כמועד האחרון בו תוכל עיראק להתפרק מנשקה מיוזמתה. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% והנאסד"ק הוסיף 0.2%.

ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, האנס בליקס, נשא היום את הדו"ח הרבעוני בפני מועצת הביטחון של האו"ם. בליקס אמר כי שיתוף הפעולה העיראקי משתפר אך יש צורך במידע נוסף על אתרים תת קרקעיים בהם מסתירה לכאורה עיראק חומרים אסורים. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, כבר אמר הלילה כי ארה"ב ערוכה לפתיחת מלחמה בעיראק גם ללא אישור האו"ם, אך נעתר לבקשת בריטניה להגיש להצבעה במועצת הביטחון החלטה המציגה בפני עיראק אולטימטום להתפרק מנשקה בדרכי שלום עד ה-17 במארס.

נתוני מקרו: שיעור האבטלה בארה"ב הגיע בחודש פברואר לרמה של 5.8%, לעומת שיעור אבטלה של 5.7% בחודש ינואר, כך דיווח היום משרד התעסוקה בארה"ב.

בחודש פברואר קוצצו מספר המשרות בשוק האמריקאי ב-308 אלף משרות, הקיצוץ החודשי הגדול ביותר מאז נובמבר 2001, לעומת תחזית כלכלנים להתווספות של 6,000 משרות. במגזר התעשייתי קוצצו 53 אלף משרות, במגזר הבנייה 48 אלף ובמגזר הקמעונות 92 אלף משרות.

מספר גדל והולך של כלכלנים בוול סטריט מעריך שהבנק הפדרלי עתיד להוריד את הרבית בארה"ב ברבע אחוז במפגשו ב-18 במארס ל-1%. כלכלנים במריל לינץ', ג'יי.פי מורגן, דייווה ו-CIBC ורלדמרקטס שותפים כולם לדעה כי הבנק הפדרלי יכריז על הורדת הריבית ה-13 מאז סוף 2001 על רקע הדו"ח התעסוקה החמור.

מניות השבבים רושמות מגמה שלילית לאחר שאתמול הורידה אינטל (סימול INTC) את תחזיות הכנסותיה לרבעון הנוכחי. אינטל הורידה את הרף העליון של טווח תחזית ההכנסות מ-7 מיליארד ל-6.8 מיליארד דולר, בניגוד להערכות אנליסטים רבים.

אינטל ירדה ב-4.1%; טקסס אינסטרמנטס (סימול TXN)איבדה 0.9%; מיקרון (סימול MU) נסוגה ב-3.7%.

מניית נוקיה (סימול NOK) רשמה ירידה של 1.2%, למרות שבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלה את דירוג המניה ל"תשואת יתר", בטענה שמחיר המניה הנוכחי משקף את שוויה האמיתי.

מניית 3com (סימול COMS) נפלה ב-8.7% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת הכנסות, לפיה היא צופה הכנסות של 240-245 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 270 מיליון דולר.

חברות התרופות גלאקסו סמית קליין (סימול GSK) ובאייר (סימול BAY) נסחרו כמעט ללא שינוי, לאחר שהודיעו כי האיחוד האירופי אישר שיווק תרופת ה"לוויטרה", המקבילה של החברות ל"ויאגרה" של פייזר (סימול PFE) אשר עלתה דווקא ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully