וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יציע לאוקראינה חבילת סיוע של 50 מיליארד יורו

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 14:00

מומחה לניהול כספים ופיתוח עסקי באוקראינה: "הפוטנציאל עבור חברות ישראלים מגיע למאות מיליוני יורו. גם כשיגיע המימון הבינ"ל, החברות המקומיות לא יוכלו להתמודד עם היקף הפעילות ויזדקקו לשיתוף פעולה בינ"ל, כולל של חברות ויזמים ישראלים"

מבנה מגורים שנפגע במתקפת טילים רוסית על העיר קריבי ריה, אוקראינה, 13 ביוני 2023. רויטרס
מבנה מגורים שנפגע מהקרבות באוקראינה. 50 מיליארד יורו יקבלו האוקראינים מהאיחוד האירופי, אבל מהו הפוטנציאל לחברות ישראליות?/רויטרס

‏האיחוד האירופי יעניק לאוקראינה חבילת סיוע כלכלי בהיקף של כ-50 מיליארד יורו. כך על פי דיווח בבלומברג. הסיוע מיועד לתמיכה שוטפת בממשלת אוקראינה וכסיוע להליכי שיקום המדינה, ביום שאחרי המלחמה. ההכרזה על חבילת הסיוע צפויה היום, בכנס שיערך בלונדון.

הכנס שימשך יומיים יתמקד בשלושה תחומים: התאוששות כלכלית של אוקראינה, משיכת השקעות זרות ופיתוח המדינה.

בניגוד לחבילות סיוע קודמות שהוענקו לאוקראינה, הפעם לא מדובר על הלוואה אלא על מענק שינתן ע"י המדינות התורמות. המענק מותנה בכך שאוקראינה תיישם תוכניות ורפורמות שונות שמטרתן שיפור שלטון החוק במדינה ומאבק בשחיתות. הכספים ישמשו את ממשלת אוקראינה לתשלומי משכורות, פנסיות ולבניה מחודשת של תשתיות המדינה שנהרסו כתוצאה מהמלחמה.

רואה חשבון אלכס סוטובסקי. אסף לב,
רו"ח אלכס סוטובסקי/אסף לב

לדברי רו"ח אלכס סוטובסקי, רו"ח ישראלי מומחה לניהול כספים ופיתוח עסקי באוקראינה, הכנס שיחל היום בלונדון צפוי להיות הגדול מסוגו, מאז פרוץ הקרבות. "הכנס נועד לקדם שיתופי פעולה עסקיים בין חברות בינלאומיות וחברות אוקראיניות בכל הקשור לשיקומה של אוקראינה" אומר רו"ח סוטובסקי.

"זאת בדגש על מגזרים ספיציפיים כמו טכנולוגיה, לוגיסטיקה ותחבורה, חקלאות ומזון, בריאות ותרופות, שיקום ותשתיות. הדיונים יתמקדו בטיפול בחסמים ובדרכים בהן ממשלת אוקראינה מתכוונת לנקוט על מנת לקדם שיתופי פעולה בינ"ל אלה".

לדברי רו"ח סוטובסקי, חבילת הסיוע המתוכננת והצעדים אותן נוקטת ממשלת אוקראינה במטרה לקדם שיתופי פעולה, פותחים הזדמנות יוצאת דופן גם לפעילות של חברות ישראליות במדינה. "גם כשיגיע המימון הבינ"ל, החברות המקומיות לא יוכלו להתמודד עם היקף הפעילות ויזדקקו לשיתוף פעולה בינ"ל, כולל של חברות ויזמים ישראלים" אומר רו"ח סוטובסקי.

"עבור חברות ישראליות מדובר בפוטנציאל עצום שיכול להגיע למאות מיליוני יורו במגוון רחב מאוד של תחומים: חברות יזמיות, חברות ביצוע וחברות בתחום התשתיות, חברות בתחומי הבריאות וחברות בתחומי תשתיות התקשורת: "ההרס הרב והחורבן של אזורים שלמים יחייבו תכנון מחדש של מרכזי ערים, שכונות ופרוייקטים.

לאחר מכן ידרשו חברות יזמיות שיכולו לקדם את אותם הפרוייקטים וחברות ביצוע שיעשו זאת בפועל. במקביל, ההרס הרב יאפשר לאוקראינים להקים תשתיות מודרניות מאפס ובכלל זה תשתיות מים, תקשורת, חשמל, מיזוג ואנרגיה. הבניה החדשה תאפשר להם לבנות מרכזי ערים ושכונות המשלבים מודלים חכמים ותשתיות מודרניות מבוססי סייבר. החל מסיבים לאינטרנט מהיר, דרך מערכות רמזורים וכלה במערכות בקרת מים ובקרת אנרגיה" מסכם רו"ח סוטובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully