וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא: "לחברות ציבוריות קטנות קשה לפעול בשוק הנוכחי"

22.6.2023 / 9:49

טדי שגיא מבקש למחוק ממסחר חברה שעוסקת במכרזים למוצרי יוקרה, על אף שרווחיה גדלו. זו החברה השנייה, בתוך כמה חודשים ששגיא הופך מציבורית לפרטית. בשיחה עם וואלה הוא מסביר מה עומד מאחורי המהלך

טדי שגיא, 23 ביוני 2011. ראובן קסטרו
טדי שגיא: "לחברות ציבוריות קטנות קשה לפעול בתנאי השוק הנוכחיים, ועדיף להיות דווקא בשוק הפרטי כשאפשר לפעול מהר"/ראובן קסטרו

סגירת כיסי המשקיעים בבורסות הובילה את היזם והמשקיע הישראלי טדי שגיא להציע למחוק חברה נוספת ממסחר - Best of the Best, המהווה זירת מסחר מקוונת למוצרי יוקרה, פעילה בבריטניה, ונסחרת כיום בבורסת AIM בלונדון אנגליה בשווי כ-51 מיליון פאונד.

מדובר בחברה השנייה ששגיא מכוון למחיקתה ממסחר מבורסת AIM, לאחר שבפברואר האחרון הגיש הצעת רכש לרכישת כ--45% ממניות חברת הסייבר קייפ (Kape) תמורת 700 מיליון דולר. שגיא, שהינו בעל השליטה בקייפ (54.9%), שילם אז פרמיה בגובה 15% על מחיר המניה עת הצעתו.

שגיא מחזיק ב-29.9% מהון המניות של Best of The Best, ועל פי הצעת הרכש שדווחה אתמול (ג') על ידי החברה לבורסת AIM, הוא ישקיע כ-43 מיליון דולר לרכישת המניות שאינן בבעלותו, וזאת לפי מחיר של 535 פני למניה.

מדובר בפרמיה של 8.9% על המחיר הממוצע של המניה בשנה האחרונה (491.5 פני), ובהנחה של 3.6% על מחיר הסגירה של המניה ביום שני האחרון, שעמד על 555 פני.

נזכיר כי שגיא רכש את אחזקותיו בחברה בספטמבר האחרון תמורת כ-10 מיליון ליש"ט - מחיר הנמוך בכ-33.8% מהמחיר המוצע על ידו כעת.

לשאלת וואלה! כסף מדוע הוא מייעד את החברה למחיקה ממסחר ולאיזו פלטפורמה קיימת הוא מתכוון לחברה, ענה שגיא כי "לחברות ציבוריות קטנות קשה לפעול בתנאי השוק הנוכחיים, ועדיף להיות דווקא בשוק הפרטי כשאפשר לפעול מהר. לגבי הפלטפורמה עוד מוקדם לדעת". שגיא הוסיף כי אין לו כרגע תוכניות לבצע מהלך בחברה ציבורית נוספת.

טדי שגיא. ניר פקין
טדי שגיא: "ההצעה שלנו מאפשרת נזילות מיידית לבעלי מניות שרוצים לפדות את השקעתם ממניות מאוד לא נזילות"/ניר פקין

לא הימורים, אבל אפשר לזכות

Best of the Best הוקמה בסוף שנות ה-90 כרשת קמעונאות בנמלי תעופה ומרכזי קניות בבריטניה, עד ששינתה את אופי פעילותה למרחב המקוון והקימה זירת מסחר בה נערכים מכרזים שבועיים המאפשרים זכייה במכוניות, שעוני יוקרה, אופנועים, מוצרי אלקטרוניקה וחופשות.

החברה פעילה רק בבריטניה, מעסיקה כ-26 עובדים, ופעילותה מוגדרת על ידי הרגולטור כמשחק מבוסס כישורים ולא כמבוסס מזל, אשר היה מאלץ שינוי סיווגה לחברת הימורים.

בסיס הלקוחות שהחברה מציגה עומד על כ-1.8 מיליון איש, ועל פי דוחותיה הכספיים היא נקייה מחוב, וסיימה את השנה הפיסקלית שלה באפריל האחרון עם הכנסות בגובה 26.2 מיליון ליש"ט, המהווה ירידה של כ-24.5% לעומת הכנסותיה בשנה המקבילה אשתקד, אותה סיימה עם הכנסות בגובה 34.7 מיליון ליש"ט.

הרווח הנקי לפני מס, עם זאת, עמד בשנה הפיסקלית האחרונה על 5.5 מיליון ליש"ט ומהווה עלייה של 7.8% לעומת 5.1 מיליון ליש"ט רווח בשנה הפיסקלית הקודמת לה. החברה הציגה בדו"ח יתרות מזומן של 6.9 מיליון ליש"ט.

החברה הסבירה בהודעתה, כי ההצעה אטרקטיבית עבור יתר בעלי המניות, בין היתר בשל הסחירות הנמוכה במניה שמקשה לרכוש ולמכור מניות בשוק, ולכן הצעת הרכש של שגיא מאפשרת לבעלי המניות להנזיל את החזקותיהם במחיר שהוגדר "הוגן".

שגיא, כך על פי הדיווחים, כבר קיבל את הסכמתם של בעלי מניות שמחזיקים ב-20.5% מהון המניות של החברה הבריטית, ביניהם המשפחה המייסדת.

בדיווח שיצא לבורסה צוטט שגיא כאומר, בין היתר: "ההצעה שלנו מאפשרת נזילות מיידית לבעלי מניות שרוצים לפדות את השקעתם ממניות מאוד לא נזילות.

אנו מתכוונים לתמוך ב-BOTB בבחינת רכישות פוטנציאליות, ומצפים, באמצעות השותפים העסקיים שלנו וחברות אחרות בקבוצה, להציע ל-BOTB תמיכה תפעולית ופיננסית, ושיתוף ידע, שיידרשו לתקופת הצמיחה הבאה של החברה.

נמשיך להתבסס על היסודות של BOTB על ידי התמקדות בצמיחה תחרותית אסטרטגית בת קיימא לטווח ארוך, השקעות מתמשכות בטכנולוגיה, יכולות ניתוח לקוחות/מוצרים כמו גם יכולות פיתוח, שיווק והפצה של מוצרים, תחת מודל ממוקד לקוח
, הן בבריטניה והן בתחומי שיפוט חדשים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully