וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי או ויקטורי: מי הרשת הזולה ביותר באונליין?

22.6.2023 / 10:33

נהוג לחשוב שקניות אונליין זולות יותר מאשר קניה בחנויות הפיזיות, אך למרות העלייה ברכישות מקוונות, עדיין לא מעט צרכנים ממשיכים לחפש חניה, לשוטט בין המדפים, לעמוד בתור לקופות ולסחוב שקיות. המועצה לצרכנות בדקה מהן הסיבות לכך והאם זה משתלם?

זוג עושה קניות אונליין. ShutterStock
מעדיפים לעשות את הקניות מהסופר באונליין? הנתונים האלו יפתיעו אתכם/ShutterStock

תחום הקניות המקוונות (אונליין) מתחזק מאוד בחיינו, גם כאשר מדובר על קניות בסופרמרקט. לעומת מי שכבר עברו לסופרמרקט המקוון, יש רבים שעדיין מעדיפים לחפש חניה, להפקיד 5 שקלים עבור העגלה, להוריד בידיהם את הסחורה מהמדפים - ואחר כך לסחוב שקיות או ארגזים. מה הסיבה לכך - ומי משלם יותר?

הצרכנים הישראלים, מוצאים לאחרונה יותר מתמיד, יעילות ונוחות בביצוע הקניות מהסופר באתרי האונליין של הרשתות ומעדיפים זאת על פני הגעה פיזית לחנויות. החיסכון בזמן, הנוחות לקיום הזמנה מכל מקום שנוח לנו, האפשרות לרכוש בכל שעה של היום (או הלילה) ועוד מבלי לעמוד בתור לקופה ובלי לסחוב שקיות לאוטו ומהאוטו הביתה - כל אלו מחזקים את הטענה כי קנייה באונליין משתלמת יותר, אך האם היא גם זולה יותר?

מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות על קניות אונליין בהשוואה לקניות בחנות הפיזית של הרשתות עולות הסיבות בגינם עדיין, צרכנים רבים מתאמצים לנסוע, לחפש חניה, להעמיס עגלות, לעמוד בתור לקופות ולסחוב שקיות.

אישה קונה אלכוהול בסופרמקרט. ShutterStock
למה צרכנים עדיים מעדיפים להגיע לחנויות הפיזיות עם כל אי הנוחות הכרוכה בכך?/ShutterStock

ריבוי התלונות על איחורי שליחים, זמני המשלוח הארוכים שמצריכים תכנון קדימה ומחייבים "השלמות" בקניית מוצרים בקנייה פיזית: מוצרי חלב, לחם או ירקות וחוסרים במוצרים שהזמנו הם אולי הסיבות לכך.

בנוסף, למרות שלרשת משתלם יותר רכישות באונליין, בדיקת המועצה העלתה כי ברשת רמי לוי למשל קנייה בחנות תוזיל את אותו הסל בכמעט 100 שקלים.

ברכישות אונליין יש להוסיף מחיר משלוח, מינימום קנייה וכדי לשים לב למועד המבצעים המוצעים (שתקפים ביום הליקוט ולא ביום ההזמנה). צרכנים מגלים טעיות של כמות (12 תבניות ביצים במקום 12 ביצים, וחוסרים במוצרים, שלעיתים נמצאים להם תחליפים, ולעיתים דורשים השלמה פיזית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גבר עומד מול מקרר מוצרי החלב בסופר. ShutterStock
בחנויות, המבצעים תקפים לאותו הרגע ואם חסר מוצר תמצאו לו מוצר חלופי/ShutterStock

מי הרשת הזולה ביותר?

מהשוואה שערכה המועצה לצרכנות בין רשתות האונליין השונות בשני התאריכים: 6.6.2023, 12.6.2023, נבדק סל קניות שכלל 204 מוצרים.

רשתות האונליין שהשתתפו בבדיקה:
ויקטורי אונליין
חצי חינם אונליין
טיב טעם אונליין
יינות ביתן אונליין
מגה אונליין
מחסני השוק אונליין
מעיין 2000 אונליין
נתיב החסד אונליין (אקספרס מהדרין.)
רמי לוי באינטרנט
שופרסל אונליין

על פי ממצאי הבדיקה שערכה המועצה לצרכנות, רשת האונליין הזולה ביותר היא רמי לוי באינטרנט והרשת היקרה ביותר היא נתיב חסד אונליין (אקספרס מהדרין)

הפער בין הרשת הזולה ביותר לבין רשת היקרה ביותר בקניות אונליין עומד על 15%-17, השווים לסכום של כ- 370 שקלים בממוצע.

יש לציין כי למעט ברשת נתיב חסד, בכל הרשתות שנבדקו, הקנייה אונליין תהייה יקרה יותר מאשר הקנייה בחנויות עצמן, כאשר הפער המשמעותי ביותר בקטגוריה הזו שייך לרמי לוי, פער שעשוי להגיע לעד כ-100 שקלים.

מי הרשת הזולה ביותר לקניות סופר באונליין. המועצה לצרכנות,
ממצעי שתי בדיקות שערכה המועצה לצרכנות, בהפרש של פחות משבוע/המועצה לצרכנות

מהבדיקה שנערכה בתאריך 12.6.2023 עולה כי הפערים יכולים להגיע עד ל-30 שקל, כלומר עד 200%

קילו חזה עוף טרי שלם (כשרות רגילה) : 20 שקל באתר מחסני השוק (3 קילו ב-60 שקל) לעומת 50.9 באתר של טיב טעם - 30 שקל הפרש (155%)

גבינה בולגרית 5% פיראוס 250 גרם - 13.4 שקל מבצע באתר שופרסל לעומת 26.9 שקל באתרי מחסני השוק, נתיב חסד ומעיין 2000, הפרש של 13.5 שקל (100%)

פריכיות תפוח אדמה אורז סלק ומלח ים 30 גרם, 2 שקל, מבצע באתר מחסני השוק לעומת 6.2 באתר נתיב החסד (אקספרס מהדרין), 210% הפרש (4.2 שקל)

אישה עושה קניות אונליין. ShutterStock
הסיבות להגיע לחנויות: חוסרים, מבצעים שלא תקפים ביום הליקוט, אפשרות למשלוח עד הבית ועוד/ShutterStock

שחקנים חדשים נכנסו לשוק הקניות אונליין

המועצה לצרכנות: מלבד רשתות המזון, שלרובן יש גם פעילות באונליין, בשנים האחרונות נכנסו שחקנים בתחום המשלוחים המהירים, כמו וולט, יאנגו, קוויק,לשוק המזון באונליין, אבל בינתיים היקפי הפעילות שלהם זניחים.

לשירותים של משלוחי המזון בישראל יש עוד לאן לשאוף כדי להשתפר - מזמני הגעת המשלוח, איכות אריזת המוצרים, שמירה על המוצרים באמצעות קירור, חוסרים של מוצרי צריכה בסיסיים ועוד.

בהזמנת אונליין, בשל מינימום קניה כתנאי למשלוח, נאלצים צרכנים להגדיל את סל הקנייה, ולהזמין גם מוצרים שלא חפצנו בהם כדי להגיע לרף המינימום הנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully