וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקי בוארון מ-EY: "הפתרון למצוקת הנדל"ן בעת הזו - מגורים בשכירות"

22.6.2023 / 20:21

בוארון, ראש אשכול הנדל"ן ב-EY אמר את הדברים בכנס נדל"ן מיוחד שערכה הפירמה. מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר: "גידול בביקוש למשכנתאות"

יקי בוארון, ראש אשכול הנדל"ן בפירמת רואי החשבון ey.. באדיבות המצולמים
יקי בוארון, ראש אשכול הנדל"ן בפירמת רואי החשבון EY/באדיבות המצולמים

"בהתחשב במחירי הדירות, היקף ההון העצמי הנדרש והתייקרות מחירי המשכנתא כתוצאה מעליית הריבית, נראה כי פתרון של שכירות ארוכת טווח הוא הפתרון למשקי הבית שאין בבעלותם דירה אך מקבלי ההחלטות וגורמי התכנון חייבים לפעול באופן מיידי", כך אמר הבוקר יקי בוארון, ראש אשכול הנדל"ן בפירמת רואי החשבון ey.

לדבריו, "כשלוקחים בחשבון את הירידה הדרמטית בהתחלות בניה לצד הריבית הגבוהה, עושה רושם שהמחסור בדירות עומד להיות חמור מאי פעם ובעל השלכות משמעותיות על החברה הישראלית".

מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר אמר בכנס: "ביוני האחרון אנחנו מזהים שינוי מגמה ראשוני בדמות גידול של יותר מ-10% בבקשות למשכנתאות חדשות לעומת הרבעון הראשון, לראשונה מזה מספר חודשים, כן יש אור בקצה המנהרה.

בכל הקשור לליווי בנייה, בנק הפועלים ממשיך לעשות עסקים גם כיום. כמובן שלאור אי הוודאות נדרשת יותר זהירות. אבל יש לנו מאות פרויקטים שאנחנו מלווים בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים ונשמח ללוות פרויקטים נוספים תוך חיבור בין המימון ליזם למימון למשתכן".

עם זאת, קוטלר הבהיר: ""על היזמים להתאים את עצמם למציאות החדשה ולשים דגש בתקופה הקרובה על תזרים חיובי. במקביל, על המערכת הבנקאית לגלות אחריות ואורך רוח ולמצוא פתרונות מימון לטווח הביניים".

קוטלר אמר עוד כי "לשמחתנו, יש סימנים ראשונים של התמתנות באינפלציה בעולם ובישראל לקצב חזוי של כמעט 3%, אולם חשוב להדגיש שמדובר בתהליך שלוקח זמן. בכל מקרה, נראה כי מרבית העלאות הריבית, בעולם ובישראל, הן מאחורינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully