וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שטוב לאירופה" - הצעת החוק שתילחם ביוקר המחיה?

25.6.2023 / 11:11

ניר ברקת דיווח בחשבון הטוויטר שלו כי הגיש הצעת חוק תחת הכותרת: "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל". על פי שר הכלכלה, החוק ייאפשר לכל יבואן מזון להכניס מוצרים שעומדים בתקינה אירופית, ישירות לסופרמרקטים בישראל

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שר הכלכלה ניר ברקת. האמנם ציון דרך היסטורי להוזלת יוקר המחיה בישראל?/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

שר הכלכלה, ניר ברקת, נקט לאחרונה בשורה של צעדים שנועדו להילחם ביוקר המחיה, אך היום בישר, האמצעות חשבון הטוויטר שלו, גם על צעד שאינו מנהלי (כמו המרצת רשות התחרות והמפקח על המחירים, שמצויים תחת משרדו) אלא בדרך של חקיקה. כך כתב ברקת:

"‏אני שמח לבשר שהגשנו בשעה טובה את חוק "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל". חוק ייבוא חופשי לישראל החדש שהגשנו היום יעשה היסטוריה ויפתח את השערים של מדינת ישראל לעשרות אלפי מוצרים מאירופה.

החוק שלנו, עליו אנחנו עמלים חודשים רבים, עוקף את התקינה המיותרת, הרגולציה המומצאת, מכון התקנים והחסמים שמנעו עשרות שנים ייבוא לישראל. עם החוק החדש כל יבואן יוכל להכניס כל מוצר שעומד ברגולציה האירופאית ישירות לסופר בישראל - בלי צורך במכון התקנים, בניירת ומסמכים".

בינתיים, ככל הנראה במסגרת קרבות היח"צ שמתנהלים בתוך הממשלה בנושא: "למי שייך הקרדיט", בחר גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפתוח את ישיבת הממשלה בציטוט "מה שטוב לאירופה - טוב לישראל"...

מעבר סופרמרקט. ShutterStock
סופרמרקט באירופה. למה צריך תקינה נוספת גם בישראל?/ShutterStock

"המשמעות היא היסטורית"

מה הרציונל מאחרוי החקיקה החדשה? על כך כתב ברקת: "כי מה שטוב ל-750 מיליון אירופאים, טוב גם לעם ישראל. זה יאפשר תחרות אמיתית והורדת מחירים משמעותית, ללא כל הבירוקרטיה בנמלים שמנעה ייבוא. במסגרת החוק החדש יאומצו במלואם כל הרגולציות והדרקטיבות האירופאיות, דבר שייתר לגמרי את הוראות התקנים המומצאים הייחודיים שקיימים רק בישראל".

ברקת סיים: "המשמעות היא היסטורית: פתיחת השוק הישראלי לעשרות אלפי מוצרים זולים מאירופה שיכניסו תחרות אמיתית ויורידו מחירים. מה שטוב לאירופה טוב לישראל!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully