וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד: מירי רגב נחושה למנות מנכ"ל למרות שנפסל?

26.6.2023 / 12:41

שרת התחבורה, מירי רגב, מנסה למנות את המנכ"ל הזמני של נמל אשדוד, אלי בר יוסף, למנכ"ל בפועל. בר יוסף כבר נפסל מהשתתפות במכרז בגלל שהשכלתו האקדמית אינה מתאימה, אך מערער על ההחלטה. תגובת משרד התחבורה: "לא היה ולא נברא"

שרת התחבורה מירי רגב, נמל אשדוד. יונתן זינדל, פלאש 90, ארז מיכאלי, עיבוד תמונה
שרת התחבוה ונמל אשדוד. במשרדה טוענים שלא היו דברים מעולם, אבל דפוס הפועלה הוא כמעט זהה להליך שהוביל למינוי מנכ"ל חדש למשרד התחבורה/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90, ארז מיכאלי

אין רגע דל בנמל אשדוד. לפני שבועיים פרסמנו ב"וואלה", ש-400 מעובדי נמל אשדוד התפקדו לליכוד, לבקשתו של יו"ר ועד העובדים, עמית שרף.

למרות האיסור על שימוש במתקנים ממשלתיים לפעילות פוליטית, התבצעה ההתפקדות בחדר הוועד של הנמל, ועובדים סיפרו על לחצים שהופעלו עליהם כדי לחתום על הטפסים. אחר כך פרסמנו על חקירת משטרה שהתנהלה נגד בכיר בנמל בחשד כי איים ברצח על עובד שטען כי יחשוף שתעודה על השכלה גבוהה, בה מתהדר הבכיר, הושגה לכאורה שלא כדין.

עכשיו סוער הנמל הדרומי סביב שערורייה חדשה: כמעט עשרה חודשים התנהל נמל אשדוד ללא יו"ר ומנכ"ל. לפני מספר שבועות אושר מינויו של שאול שניידר (לשעבר מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט, הטוטו-וינר) לתפקיד היו"ר. המינוי נתמך בידי השר לעניינים אסטרטגיים והאחראי על החברות הממשלתיות, דוד אמסלם.

המשמעות של איוש התפקיד הבכיר, היא כי "הגיע תורה" של שרת התחבורה, מירי רגב, למנות מנכ"ל הנושא חן בעיניה.

נמל אשדוד. נשיונל פוטוגרפיק,
נמל אשדוד. הים שקט, אבל הרוחות סוערות - הפעם סביב מינוי המנכ"ל/נשיונל פוטוגרפיק

מה שעבד במשרד התחבורה יעבוד גם בנמל?

רגב כבר הוכיחה, שכשהיא מחליטה למנות מישהו, היא מזיזה בשבילו קירות ומצליחה. רק אתמול אישרה ועדת המינויים של רשות החברות ונציבות שירות המדינה את מינויו של מקורבה, משה בן זקן, למנכ"ל משרד התחבורה, חצי שנה אחרי שמינויו נפסל בגלל חוסר ניסיון וחשש ל"השלכות מאקרו כלכליות כבדות משקל". היא חיכתה בסבלנות, פעלה מתחת לרדאר והשיגה את שלה.

סביר להניח שכך יקרה גם בנמל אשדוד, בנסיבות דומות להפליא. גם שם ועדת האיתור התכנסה, כמה מועמדים הגישו את מועמדותם, ביניהם המנכ"ל בפועל, אלי בר יוסף. אלא שהמכרז נסגר, ובר יוסף נפסל, משום שנמצא כי אינו עומד בתנאי הסף שלו, הדורשים תואר בהנדסה או משפטים.

"לבר יוסף יש תואר ראשון בגאוגרפיה ושני במשפטים ללא משפטנים", אומרים גורמים המעורים בפרטים, "ולכן לא יכול להתמודד על התפקיד. מי שמאוד רוצה אותו שם הוא יו"ר הוועד, עמית שרף, שלוחץ על השרה למנות דווקא אותו למנכ"ל. עכשיו, אחרי שפקד עבור רגב מאות עובדים, יש לו עליה מנופי לחץ והוא שולט בה.

"לפני שבועיים בר יוסף נפסל, ופתאום, ביום רביעי שעבר, הוא הוחזר למשחק, בהצבעת זום של וועדת האיתור שכונסה בבהילות מהרגע-להרגע. מה זה, אם לא מכרז תפור? זה לא חוקי לשנות תנאי סף אחרי סגירת המכרז ופתיחת המעטפות
. שלא לדבר על התלונות של נשיא לשכת הספנות על התנהלות הנמל תחתיו בשנה האחרונה. אבל כל זה לא מעניין את השרה רגב. היא העבירה מסר ברור, שבר יוסף הוא זה שצריך להיבחר ויהי מה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עמית שרף, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. באדיבות חדשות 13,
לא מבין מדוע שמו שורבב לעניין שלא קשור אליו. יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, עמית שרף/באדיבות חדשות 13

החלום המתוק והסוף המר

אותם גורמים בכירים מתכוונים למכתב החריף ששלח יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, לבר יוסף ובו התלונן על תפקוד הנמל תחת ניהולו.

"מזה זמן רב שאנחנו נתקלים בבעיות רציניות בנמל אשדוד. קיים חוסר מעיק בכוח אדם ומנופים רבים עוברים תקלות, שלאחרונה החריפו, וקיבלנו תלונות נזעמות. היו לא מעט שרי ממשלה שמכרו חלום לראשי הענף, היצואנים והיבואנים 'רק נשלים את ההפרטה, רק נקים עוד שני מסופים, רק ורק והכל יתקתק כמו חלום מתוק'. זה לא קרה".

במשרד התחבורה דוחים מכל וכל את הטענה, כאילו השרה, מירי רגב, מעורבת בצורה כזו או אחרת במינויו של בר יוסף, או בהחזרתו למכרז, "שטויות מוחלטות. לא היה ולא נברא".

ברשות החברות מסבירים שההליך על פניו תקין, כיוון שבר יוסף ערער על פסילתו וניתן לשקול את מועמדותו מחדש.

עם זאת, בלשכה המשפטית של הרשות עדיין לא החליטו האם ההשכלה האקדמית שלו מספיקה כדי להתמודד על תפקיד מנכ"ל הנמל והנטייה כרגע היא לא לאשר את התמודדותו. בכל מקרה החזרתו למכרז עדיין לא אושרה ולכן מועמדותו אינה עומדת כרגע על הפרק.

עמית שרף, יו"ר נמל אשדוד מסר בתגובה, "לא ברור לי כיצד ומדוע שורבב שמי לנושא שאין לי בו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully