וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית: למה היא מסוכנת יותר לנשים מאשר לגברים?

26.6.2023 / 14:17

בינה מלאכותית מסוכנת לנשים יותר מאשר לגברים, לפחות בכל הנוגע לשוק העבודה: 8 מתוך 10 נשים נמצאות בסיכון לאבד את עבודתן בעקבות המעבר לבינה מלאכותית, בעוד שבקרב הגברים רק 6 מתוך 10 עובדים נמצאים בסיכון, בשל תמהיל המקצועות השונה

פגישת עבודה במשרד. ShutterStock
למה בינה מלאכותית מסוכנת יותר לנשים בשוק התעסוקה?/ShutterStock

8 מתוך 10 נשים עובדות (79%) נמצאות בסיכון לאבד את מקום עבודתן בשל המעבר לשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית, כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת צפון קרולינה. מהמחקר עולה שהסיכון של גברים נמוך משמעותית ומוערך בכ-6 מתוך 10 עובדים (58%).

המקצועות שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר הם תפקידים משרדיים של חשבונות ומזכירות ובתחומי החינוך, ההכשרה, שירותים קהילתיים וחברתיים ועוד.

לדברי ג'וליה פולק, הכלכלית הראשית של פלטפורמת חיפוש העבודה ZipRecruiter, טכנולוגיות הבינה המלאכותית מעוררות חשש של עצירה במגמה של הגדלת חלקן של הנשים בשוק העבודה וחזרה לאחור, גם אם באופן זמני.

יחד עם זאת, הבינה המלאכותית תיצור מקומות עבודה רבים חדשים עם שלל הזדמנויות לכולם. ההבדלים המגדריים המשמעותיים שהתגלו במחקר נובעים מתמהיל העבודות השונה. ברור שעבודות משרדיות ניתן ביתר קלות להמיר למערכות של בינה מלאכותית, לעומת עבודות שכרוכות בפעולות פיזיות. למרות ששיעור הנשים גם במקצועות אלו עלה בשנים האחרונות, הם עדין בדומיננטיות גברית מובהקת.

שיעור הנשים העובדות בגילאי 25 עד 54 הגיע בארה"ב ערב הקורונה לשיא היסטורי של 77%, אולם פרוץ המגפה והפיטורים בחודשיה הראשונים פגע בנשים באופן גבוה יותר והוריד את חלקן ל-73.5%. מאז חלה התאוששות וחזרה לרמות של טרום הקורונה, אולם כעת מהפיכת הבינה המלאכותית מאיימת לגרום שוב לנסיגה בתחום זה. הדרך של עובדים ועובדות להתמודד עם הסיכון הוא הגדלת הערך המוסף האנושי שהם מביאים לעבודתם.

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
ההבדלים המגדריים המשמעותיים שהתגלו במחקר נובעים מתמהיל העבודות השונה/ShutterStock

אודות ZipRecruiter

ZipRecruiter מפתחת ומנהלת פלטפורמה שמחברת אנשים באופן אקטיבי למקומות עבודה שעשויים להתאים להם ולהיות הזדמנות הגדולה הבאה עבורם. יכולת ההתאמה המדויקת משפרת את חווית החיפוש עבור מחפשי עבודה ומסייעת לעסקים בכל הגדלים למצוא ולהעסיק את המועמדים המתאימים ביותר במהירות.

האפליקציה של זיפרקרוטר מדורגת מס' 1 בהורדות במכשירי אפל ואנדרואיד בתחום חיפוש העבודה בשלוש השנים האחרונות, עם מיליונים של מועמדויות שהוגשו דרכה ומעל 3 מיליון מעסיקים אשר השתמשו בפלטפורמה לצרכי גיוס העובדים שלהם. מרכז הפיתוח הישראלי של החברה הפועל בשרונה בתל אביב ומעסיק 105 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully