וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ובנק ההשקעות האירופי מעמיקים את שיתוף הפעולה

27.6.2023 / 8:40

לאומי חתם על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם בנק ההשקעות של האיחוד האירופי, שהוא אחד הגופים המובילים בעולם בתחום המימון של כלכלה ירוקה. הבנק התחייב להשקיע סכום של טריליון אירו בפרויקטים בנושאי אקלים וסביבה עד שנת 2030

מימין: ולדימיר זנטסב, ד"ר סאמר חאג' יחיא, גולסימינה ויולטי וחנן פרידמן. כפיר סיון,
מימין: דימיטר טזאנצ'ב, ד"ר סאמר חאג' יחיא, גולסימינה ויולטי וחנן פרידמן/כפיר סיון

בנק לאומי ובנק ההשקעות של האיחוד האירופי (EIB) חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בלעדי בישראל, במסגרתו שני הגופים יקדמו מימון של פרויקטים בהיבטים של אקלים, סביבה חברה וקיימות. ההסכם נחתם במטה הנהלת בנק לאומי בתל אביב, במעמד יו"ר לאומי ד"ר סאמר חאג' יחיא, מנכ"ל לאומי חנן פרידמן, סגנית נשיא בנק ההשקעות האירופי גלסומינה ויליוטי, ושגריר האיחוד האירופי בישראל דימיטר טזאנצ'ב.

בתחילת השנה, חתמו לאומי וה-EIB על הסכם בלעדי, שבמסגרתו מעמיד ה-EIB ללאומי קו מימון בסך חצי מיליארד אירו לצורך העמדת אשראי לפרויקטים ירוקים וסביבתיים, כמו גם לשם העמדת אשראי בתנאים מועדפים לעסקים קטנים ובינוניים. במסגרת מדיניות ה-ESG המתקדמת של לאומי, קבע הבנק יעד להעמדת אשראי ירוק בסכום של 35 מיליארד ש"ח עד שנת 2030. כמו כן, מוקדם יותר השנה גייס לאומי חצי מיליארד דולר ממשקיעים בחו"ל ובישראל בהנפקת אג"ח ירוק מסוג COCO.

בנק ההשקעות של האיחוד האירופי הוא אחד הגופים המובילים בעולם בתחום המימון של כלכלה ירוקה. הבנק התחייב להשקיע סכום של טריליון אירו בפרויקטים בנושאי אקלים וסביבה עד שנת 2030.

יו"ר לאומי, סאמר חאג' יחיא: "במסגרת אסטרטגיית ה-ESG של לאומי, אנו שואפים להוביל במימון פרויקטים ירוקים ובפרט בתחום האקלים-טק, מקומית ואזורית, כאשר אנו רואים בבנק ההשקעות האירופי כשותף המרכזי שלנו לצורך מימוש חזון זה.

לאומי, כבנק הוותיק במזרח התיכון והמוביל בישראל כבר 121 שנים, גאה להמשיך בבניית כלכלת העתיד על בסיס עקרונות הקיימות למען הדורות הבאים".

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "ההסכם שאנו חותמים עליו היום חשוב לנו, ללקוחות, למשקיעים ולשאר השותפים של לאומי. אנחנו מאמינים שאחריותנו כלפי הסביבה שבה אנו חיים ופועלים צריכה להיות מגובה במעשים. לכן, אנו גאים במיוחד להיות השותפים האסטרטגיים של בנק ההשקעות האירופי בישראל. תודה על התמיכה שלכם במסע המשותף שלנו עבור מדינת ישראל, ובכלל - עבור העתיד המשותף של כולנו".

סגנית נשיא בנק ההשקעות האירופי, גלסומינה ויליוטי: "חיזוק שיתוף הפעולה בין בנק ההשקעות האירופי ובנק לאומי ממחיש את החזון המשותף שלנו למאבק בשינויי האקלים באמצעות השקעות שיאפשרו עתיד בר קיימא. שילוב המומחיות והמשאבים של שני המוסדות יאפשר לנו להתמודד ביתר בהצלחה עם האתגרים הדוחקים של שינויי האקלים, להניע פרויקטים של קיימות סביבתית ולקדם השקעות בכלכלה כחולה".

שגריר האיחוד האירופי בישראל, דימיטר טזאנצ'ב: "השותפות בין ה-EIB לבנק לאומי תסייע לחברות ישראליות להגדיל את ההשקעות בתחום האקלים ולהאיץ את השימוש באנרגיות מתחדשות לטובת עתיד בר-קיימא. שיתוף הפעולה זה הוא דוגמא מצוינת למה שישראל ואירופה יכולות לעשות ביחד לטובת מאבק בשינויי האקלים. כולי תקווה ששותפות זו תהווה מודל למדינות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully