וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראל תזכה ל- 3.5 מיליארד שקל למימון יוזמות אנרגיה ירוקה

27.6.2023 / 9:25

דוראל מודיעה על קבלת מסגרות מימון נוספות בסך מצטבר של כ-3.5 מיליארד שקל מסינדיקציה בהובלת בנק מזרחי. המימון מיועד לפרויקטים סולאריים בשילוב אגירה המיועדים להשתלב באסדרת השוק

פרויקט חולית, דוראל. באדיבות דוראל,
פרויקט חולית של דוראל. תזכה למימון לטובת הקמה של פוריקטים סולאריים משולבי אגירה/באדיבות דוראל

קבוצת דוראל מדווחת היום על התקשרות במסמך עקרונות להעמדת חוב בכיר ומסגרות נוספות בסך של כ-3.5 מיליארד שקל על ידי קונסורציום מלווים שיגובש בהובלתו של בנק מזרחי, בכפוף לחתימה על הסכם מחייב, וכן בהסכם להעמדת חלק ממסגרות האשראי עוד קודם לסגירה הפיננסית של הפרויקטים, בסך כולל של עד 775 מיליון שקל.

מסמך העקרונות ומסגרות האשראי מצטרפים להסכם מימון בסך של למעלה מ-1 מיליארד שקל, עליו חתמה דוראל בחודש אפריל האחרון עם קונסורציום בהובלת בנק מזרחי.

מסגרות האשראי החדשות כוללות מסגרת גישור מתגלגלת בסך של עד 550 מיליון שקל (מתוכם 75 מיליון שקל כפופים להתקדמות בבדיקת הנאותות של צבר הפרויקטים על ידי הבנק ו-200 מיליון שקל כפופים גם להפחתה של מסגרת הגישור המתגלגלת הכלולה בהסכם המימון שנחתם בחודש אפריל), מסגרת ערבויות ביצוע בסך של 160 מיליון שקל לטובת רשות החשמל, וכן מסגרת מתגלגלת למימון תשלומי מע"מ בסך של 65 מיליון שקל.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל. מיכה לובטון,
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל/מיכה לובטון

המסגרות ישמשו למימון פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה, המיועדים להשתלב ב'אסדרת השוק', בטווח המיידי, עוד קודם לסגירה הפיננסית של פרויקטים אלו.

מסגרת הגישור תנוצל, בין היתר, לטובת החזר לחברה של עד 75% מהעלויות שבהן נשאה עד כה עבור פרויקטים המיועדים להשתלב ב'אסדרת השוק' (אשר מרביתם מצויים בהקמה או לקראת הקמה), המשך תשלום עלויות כאמור לצדדי ג', ובמידת הצורך - העמדת ערבויות בנקאיות ואשראי דוקומנטרי לספקים.

בנוסף, נקבע כי מסגרת הגישור תהיה מתגלגלת, כך שמיד עם פירעון סכום כלשהו (לרבות באמצעות כספי מימון חוב בכיר שיועמדו לאחר הסגירה הפיננסית), יגדל סכום מסגרת האשראי בהתאם.

מדובר בחבילת מימון נוספת שתקבל דוראל מקונסורציום מלווים בהובלת בנק מזרחי, בהמשך להסכם מלפני מספר חודשים, למימון פרויקטים סולאריים משולבי אגירה בעלי תעריף מובטח. בחודש אפריל האחרון הוביל בנק מזרחי קונסורציום מלווים (הכולל את חברות הביטוח כלל ומנורה), אשר העמיד לדוראל חוב בכיר של כ-575 מיליון שקל, מסגרת גישור מתגלגלת בסך 300 מיליון שקל ומסגרות נוספות בסך של כ-175 מיליון שקל.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "מסגרות המימון החדשות מהוות הישג נוסף לדוראל, אשר יאפשרו לחברה לממש את תוכנית השקעותיה בהקמת פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה, המיועדים להשתלב ב'אסדרת השוק', באופן תקדימי במשק הישראלי. דוראל ממשיכה להתקדם בקצב מהיר לקראת השלמתם וחיבורם של פרויקטים סולאריים ופרויקטי אגירה רבים בישראל, אשר יביאו לקפיצה משמעותית בהכנסותיה בשנים הקרובות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully