וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ברקת מקדם חוק לפירוק מונופולים בשוק המזון והטואלטיקה

27.6.2023 / 16:00

שר הכלכלה הודיע כי הגיש לעיון הציבור את החוק לפירוק מונופולים בשוק הטואלטיקה והמזון. החוק היה אמור להיכלל בחוק ההסדרים, אולם הוצא ממנו בלחץ שר האוצר, שטען שהוא יפגע דווקא ביבואנים קטנים. ברקת: "מתאמים נגדי קמפיינים בעלות מיליוני שקלים, אבל אני לא מפחד"

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
מדפי הטואלטיקה בסופרמרקט. האם בקרוב יושתו הגבלות על היצרנים והיבואנים הגדולים?/ShutterStock

שר הכלכלה ניר ברקת, כינס היום מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה סקר את פועלו בתחום המלחמה ביוקר המחיה. מעבר לפעולות שכבר נודעו, הייתה לשר הכלכלה גם בשורה אחת חדשה:

"אני שמח לבשר לציבור הישראלי שהגשנו לפני זמן קצר את חוק קידום התחרות בענף המזון והטואלטיקה (החוק לפירוק המונופולים) כהצעת חוק ממשלתית. פורסם תזכיר חוק לעיון הציבור.

במשך עשרות שנים שוק המזון והצריכה בישראל נשלט בידי קבוצת מונופולים וקרטלים ששומרת על העוגה ומונעת תחרות. השוק הישראלי סובל מבעיות עומק של ריכוזיות בלתי נסבלת וחוסר תחרות שגורמים לכך שאזרחי ישראל משלמים הרבה יותר כסף מאשר אזרחים באירופה או באמריקה או במדינות העולם.

במשך עשרות שנים חגגו קבוצה קטנה של מונופולים על הגב של אזרחי ישראל ומנעו תחרות בכל דרך אפשרית. המטרה שלהם הייתה להתעשר על חשבון הציבור הישראלי - שנאנק תחת הנטל הכלכלי. המצב הזה הוא בלתי נסבל! שוק בלי תחרות הוא שוק פגום שדורש תיקוני עומק.

היום הוצאנו לדרך מהלך דרמטי והיסטורי, חוק שיתקן את השוק, יכניס תחרות וימנע מהמונופולים והקרטלים להמשיך לשלוט באזרחי ישראל ולגבות מהם מחירים מופרזים. אזרחי ישראל לא פראיירים והם לא הפרה החולבת של קבוצת קרטלים שהתרגלה שהיא יכולה לעשוק את הציבור ללא הפרעה".

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ניר ברקת, שר הכלכלה למונופולים: "יש לי חדשות בשבילכם: אני לא חושש מכם"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"לא חודשש מהמונופולים"

ברקת הוסיף: "המחוייבות שלי היא למנוע עושק של הציבור, לתקן את הכשלים העמוקים ולאפשר תחרות ועוד תחרות. רק כך נוזיל את המחירים ונמנע עושק של אזרחי ישראל.

שמעתי שהמונופולים מתארגנים יחד ומתאמים ביניהם קמפיין בעלות של מיליוני שקלים נגדי.
יש לי חדשות בשבילכם: אני לא חושש מכם, אני לא חייב לכם שום דבר. נגמרו הימים שאתם עושקים את אזרחי ישראל. המחויבות שלי היא אך ורק ואזרחי ישראל שנאנקים תחת הנטל של יוקר המחייה
".

ברקת, שמודע לעובדה שכהתדרוך לעיתונאים שקיים היום עלול להתפרש כלקיחת קרדיט על המעט שהצליחה הממשלה לעשות, בינתיים, בתחום הכלכלה, הוסיף בסוף דבריו:

"אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על הגיבוי המלא וההירתמות לטובת המהלכים החשובים שאנחנו מובילים יחד. ראש הממשלה ושר האוצר הם שותפים מלאים ואני מודה להם. בנוסף אני מבקש להודות לצוות המקצועי של משרד הכלכלה שעשה עבודה מקצועית מאוד ונרתם לטובת המהלכים שיתקנו את השוק ויקלו את החיים של אזרחי ישראל.

המדיניות שלי ברורה: להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשות משרד הכלכלה כדי להלחם במונופולים ובקרטלים ולהקל את חייהם של אזרחי ישראל. החגיגה על גב הציבור הישראלי נגמרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully