וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות המגזר הערבי בעיד אל אדחא: כ-7 מיליארד שקל

28.6.2023 / 8:13

על רקע האלימות הגואה בחברה הערבית, קשה היה לחוש באווירת החג, אבל עיד אל אדחא הוא חג חשוב שמלווה בארוחות, אירוח, יציאה אל אתרי הנופש והוצאות מרובות של קרוב ל-17,000 שקל בממוצע למשפחה

נופשים מאיו"ש נופשים בחופי הרצליה לקראת עיד אל אדחא 3.9.17. ראובן קסטרו
נופשים בהרצליה לרגל עיד אל אדחא. חג שמתאפיין בארוחות משפחתיות ובילויים באתרי נופש/ראובן קסטרו

אמש החל חג הקורבן - עיד אל אדחא שמכונה גם "החג הגדול" וימשך 4 ימים. (עיד אל פיטר המסיים את הרמדאן מכונה גם "החג הקטן").

מוסא חסדייה יו"ר משרד הפרסום "סקטורס אל בוסתאני" מעריך שהחג הזה יהיה גדול, במיוחד בתחומי הצריכה והנופש. בהסתמך על נתוני הלמ"ס חסדייה מעריך שסך כל ההוצאה למשקי בית במגזר הערבי בחודש החג תעמוד על 7 מיליארד שקל.

עיד אל אדחא הוא חג מוסלמי המציין את המועד לקיום מצוות החאג' - העלייה לרגל למכה והוא נמשך ארבעה ימים. העלייה לרגל עצמה נמשכת כשלושה שבועות החל מ- 27.6 וחג הקורבן מציין את אחד השיאים בטקסים הנהוגים בה.

בקרב אלה הנשארים לחגוג את החג בביתם, מקיימים טקס דומה לזה הנהוג באותו יום במכה, שעיקרו הקרבת טלה כקורבן והכנת בשרו למאכל בסעודת החג או כתרומה לעניים.גם הדרוזים חוגגים את חג הקורבן וזהו למעשה החג החשוב ביותר לבני העדה הדרוזית.

חשוב לציין, שלאלימות הגואה בחברה הערבית, לבעיות של הדרוזים כמו הטורבינות בגולן, ולבעיות בתחום הבנייה בחברה הערבית כולה, יש פגיעה באווירת החג.

מוסא חסדייה. באדיבות המצולמים
מוסא חסדייה יו"ר משרד הפרסום "סקטורס אל בוסתאני"/באדיבות המצולמים

המתנה הפופולרית למארחים: כסף

חג הקורבן מאופיין באירוח או ביקור אצל קרובי משפחה, הביקור מלווה בהענקת מתנות (המתנה הפופולרית - כסף).

מעבר לאירוח וביקור הקרובים, נוהגים גם לצאת למסעדות, לבלות בקניונים, לצאת לפיקניקים ולאתרי טבע ונופש שונים, בהם המנגל עובד שעות נוספות..

לקראת החג, קצת כמו פסח בקרב היהודים, נהוג לקנות בגדים חדשים לכל המשפחה. למעשה מורגש פיק צרכני בכל התחומים הרלוונטיים: מזון, הלבשה והנעלה, כלי בית, מוצרי חשמל ועוד. ההוצאה לבית אב לחג תעמוד על כ-17,000 שקל, כמחציתה על מזון .

לדברי חסדייה, כ -30% מהציבור הערבי יוצא לנופש כאשר היעדים הפופולריים לחופשה הם בארץ ובחו"ל: תורכיה,מצרים (שארם וטאבה), ירדן ומערב ואירופה.

תחום הפרסום מושפע אף הוא מהחג בעיקר בקרב חברות המזון, רשתות השיווק, רשתות האופנה, קניונים, רשתות האלקטרוניקה והחשמל וחברות תיירות המקצות תקציבים לתקשור מבצעי החג.

להערכת חסדייה ההוצאות לפרסום לקראת החג עומדות על 15-20 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully