וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

400 עובדים הפכו לבני ערובה בסכסוך בין משרדי האוצר והתקשורת

"הקרב על הדואר" שבו מעורבים שלושה שרים ושני משרדי ממשלה, עלה מדרגה: משרד האוצר החליט שלא להעביר לדואר כספים שהיו מיועדים ל- 400 עובדים שהיו אמורים לפרוש היום במסגרת תכנית ההתייעלות. דירקטוריון הדואר: הפיטורים עוכבו עד לשבוע הבא. ועד העובדים מגיב בחומרה

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בכירי משרדו הודיעו במכתב כי לא יעבירו את הכספים לדואר, כל עוד לא יתבהר עתיד החברה/ראובן קסטרו

זה היה יכול להיות עוד סכסוך על סמכויות או על אגו, מאלה שאנו מורגלים בהם לעיתים בני שרים ממשרדים שונים, אלמלא היו, ממש בשעה זו, יושבים כ-400 עובדי הדואר שזהו להם יום העבודה האחרון, מבלי לדעת האם ומתי יקבלו את כספי הפרישה שלהם.

בינתיים, בעקבות הפרסום בוואלה, הודיע דירקטוריון הדואר כי עקב אי קבלת הכספים מהאוצר, הוא משהה את הפיטורים עד ליום ב' הקרוב.

תחילת הפרשה היא בהחלטתו של שר התקשורת, שלמה קרעי, שהדואר מצוי בתחום משרדו, לזמן לשימוע לפני פיטורים את יו"ר החברה, מישאל וקנין.

לשר התקשורת טענות רבות לניהול הדואר, המצוי בשיאה של תכנית הבראה בטרם יופרט. בין היתר כלל התהליך פיטורים של עובדים רבים וסגירת סניפים. על רקע זה ונוכח טענות נוספות, החליט קרעי לפתוח בהליך הדחה מול היו"ר.

שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת שלמה קרעי, נחוש להדיח את היו"ר/פלאש 90, יונתן זינדל

אלא שבמשרד האוצר וברשות החברות מתנגדים. לטענתם פיטורי היו"ר יבלמו את התהליך בו החלה החברה, מה שיעכב מאוד את הפרטתה. בתוך כך - ואל מול הביקורת הנוקבת שיש לשר הממונה, קרעי, על היו"ר, ציינה מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, במכתב ששלחה לכל הגורמים העוסקים בנושא, כי קיימת שביעות רצון מההליך שמוביל וקנין בדואר.

במשרד התקשורת שלפו כנגד חוות דעת שלילית מאוד כנגד הנעשה בדואר, שנכתבה על ידי מנכ"ל המשרד.

אפשר שהמלחמה הזאת הייתה ממשיכה להתנהל עוד זמן רב, או לפחות עד שהשר הממונה על החברות הממשלתיות, דוד אמסלם, יבחר במי מחבריו לממשלה הוא מצדד, אבל בינתיים נלקעו לעין הסערה כ-400 עובדים, שזה אמור להיות יום העבודה שלהם בדואר.

במכתב שהוציאו בכירי האוצר, החתום על ידי מנכ"ל המשרד, החשב הכללי וראש אגף תקציבים, נמסר כי הסכום שהיה אמור להיות משולם לעובדים הפורשים, יעוכב עד שיתברר מה צפוי לקרות הלאה בחברת הדואר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפוסט - טראק - האוטו האדום חוזר לחלק דואר בירושלים. צילום: יח"צ, אתר רשמי
הדואר בא היום, אבל 400 עובדים שזה היה אמור להיום יום העבודה האחרון שלהם, נמצאים בכאוס מוחלט/אתר רשמי, צילום: יח"צ

זו הפעימה השנייה בפרישת העובדים, כחלק מתהליך ההתייעלות של הדואר. גורם בחברה אמר לוואלה: "מדובר בכאוס מוחלט. אלה עובדים שהיו אמורים לפרוש היום במסגרת תכנית ההתייעלות, לאחר שימועים וטקסי פרידה. עכשיו עוברות עליהם שעות מורטות עצבים של חוסר ודאות מוחלט"

אותו גורם מוסיף: "סמוטריץ' לא מוכן להעביר את כספי הרפישה, עד שקרעי לא יירד מעניין ההדחה, אבל העובדים לא יפרדו כל עוד לא עברו הכספים לדואר"

פיטורי העובדים מעוכבים עד לשבוע הבא, ועד העובדים זועם

מדואר ישראל נמסר כי:

בהמשך להודעת משרד האוצר בדבר אי מתן אישור להעברת הכספים המיועדים למימון פרישת 426 עובדים במסגרת הפעימה השנייה של פיטורי עובדים כחלק מתוכנית ההבראה, ולאור העובדה שסיום ההעסקה של עובדים אלו תוכנן ל-30.6.2023, התכנס הבוקר דירקטוריון דואר ישראל והנחה את החברה לדחות את סיום ההעסקה של העובדים, ולהוציא עובדים אלו לחופשה בתשלום עד יום שני ה-3.7.23.

במקביל, הסוגייה תיבחן מבחינה משפטית ודירקטוריון החברה יתכנס פעם נוספת ביום שני.
על רקע הדברים, צפויה להתקיים פגישה משותפת בין משרד התקשורת למשרד האוצר ביום ראשון, ואנו מקווים כי העניין יבוא על פתרונו במהרה בימים הקרובים.

משמעות ההחלטה - עצירת הפיטורים בשלב זה עד להתכנסות הדירקטוריון ביום שני על מנת שלא לפגוע בהפרטת הדואר, שכן מימוש הפיטורים כמתוכנן משמעותה שהחברה נוטלת על עצמה חוב שלא תוכל לשרת (היות וכספי פרישת העובדים מעוכבים כעת).

ואם לא הספיקה התסבוכת שלה קשורים כבר 3 שרים שונים, נוסף היום עוד גורם בעל משקל למשחק: ועד העובדים. במכתב זועם הודיע זה להנהלת החברה כי הוא רואה בחומרה את האירועים. לדברי יו"ר הוועד, מדובר בהפרה בוטה של הסדר ההתייעלות שפרטיו נחתמו בין העובדים לחברה - ואינם אמורים להיות תלויים בצד ג'. הוועד הודיע כי לא יהסס לנקוט באמצעים כדי להגן על זכויות העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully