וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה המשפטית כבר כאן: תראו מה עושה אמסלם לרשות החברות

1.7.2023 / 6:03

לחלק משרי הליכוד נמאס להמתין למהפכה המשפטית, אז הם מיישמים אותה בשטח, בשורה של מינויים פוליטיים ובניסיון להלך אימים על שומרי הסף. כך שעושה השר דוד אמסלם, שבטוח שרשות החברות היא מכשיר למינויים פוליטיים

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
השר לשיתוף פעולה אזורי שרשות החברות עברה לאחריות משרדו. נמאס לו לחכות לרפורמה כדי להחליש את שומרי הסף/ראובן קסטרו

אם לא שמתם לב, המהפכה המשפטית יצאה לדרך. נכון שבוועדת החוקה מגבשים את סעיפיה השונים ובקפלן חידשו את ההפגנות, אבל בשטח השרים איבדו כל רסן.

שרת התחבורה מירי רגב מינתה כמנכ"ל יועץ שכישוריו מוטלים בספק, שר התקשורת שלמה קרעי מעוניין להדיח את יו"ר רשות הדואר בניגוד לעמדת האוצר, שר הכלכלה מעוניין להעיף את מנהלת רשות התחרות ושר האנרגיה ישראל כץ מתעלם מפקידי האוצר בעניין ייצוא הגז.

מעל כולם ניצב השר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם. הוא עומד בראש המחנה הדורש להחליף את הפקידות הממשלתית ובראשה עו"ד גלי ביהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה, באנשי שלומו.
רשות החברות הממשלתיות, שאותה דרש אמסלם להוציא ממשרד האוצר ולהעביר לתחום אחריותו, היא אחד התחומים הרגישים במערכת הציבורית, בהיותה חנות ממתקים למינויים פוליטיים.

אמסלם נוהג בה ככפיל בחנות חרסינה. אמסלם דורש לממש את שאיפותיו הפוליטיות ולמנף את מעמדו בליכוד ללא קשר לרפורמה המשפטית. גם לו אזלה הסבלנות להמתין לתוצאותיה. אלא שמי שחוסמת אותו בפני ניסיונות הביזה היא שומרת סף חריגה המטריפה אותו ואינה מוכנה להיכנע.

מדובר במיכל רוזנבוים, מי שהייתה בעבר מועמדת מובילה למשרת מבקרת המדינה. מעמדה בסכנה: בשבוע שעבר זימן אותה השר לשיחת נזיפה בהשתתפות שלל יועציו, שניתן להצמיד לה את הכותרת "מי הבוס".

"אני השר ותעשי מה שאני אומר" הטיח בה וכשזו ניסתה להבהיר שהיא ממלאת בסך הכול את תפקידה, שאל: "האם את מסרבת להוראות שלי?". מנהלת רשות החברות הבהירה שתפנה לייעוץ המשפטי לממשלה כדי לקבל הנחית כיצד לפעול וכן שהיא אינה יכולה לפעול בניגוד לחוק.

עו"ד מיכל רוזנבוים , מנהלת רשות החברות הממשלתיות. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
עו"ד מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות: "הנחיות השר לשיתוף פעולה אזורי אינן עולות בקנה אחד עם הדין"/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

השר אמסלם מבקש לבצע השתלטות עוינת על הרשות. הוא דרש להקצות בשטחי הרשות משרד קבוע לעוזרו הפוליטי ומנכ"ל משרדו ושמנהלת הרשות תהיה כפופה בפועל למנכ"ל משרדו. במקביל דורש להעביר את משרדי רשות החברות מהאוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי.

עוד הוא דורש להקפיא את כל מכרזי כוח האדם ובראשם מינוי היועץ משפטי לרשות החברות. אמסלם מתוסכל מכך שעד כה הוא אינו מצליח לספק את הסחורה המתבקשת לאנשי שלומו ורואה בכך פגיעה קשה ביכולת המשילות.

רוזנבוים מסרבת להיכנע לגחמות שר התקשורת שלמה קרעי ולהדיח את יו"ר רשות הדואר מישאל וקנין ולתקוע בכך את ההפרטה. מנהלת הרשות וגם בכירי האוצר סבורים שההדחה היא טעות קשה ואין לה עילה.

רוזנבוים גם חטפה על הראש כשסירבה לשתף פעולה עם שרת התחבורה מירי רגב בהדחת מנכ"ל הרכבת. היא גם התערבה במכרז נתיבי ישראל שבו ניסו לקדם את מינוי האחיין של יעקב ברדוגו כיועץ המשפטי של גוף ענק זה.

ויש גם את הסיפור של הבונוסים בחברת רפאל: השר לשעבר יובל שטייניץ המשמש כיו"ר רפאל רצה לקדם חלוקת בונוסים הגבוהים מהרווח הכולל של החברה. אלא שמנהלת הרשות בלמה את המהלך בנימוק שהוא מנוגד לקריטריונים.

שטייניץ רץ לקטר אצל ידידו אמסלם וביקש את התערבותו. אמסלם לחץ על מנהלת הרשות שסירבה לחזור בה מעמדתה. על רקע כל אלה ורגע לפני שהשר הממונה מאבד לחלוטין את עשתונותיו, פנתה רוזנבוים לנציב שירות המדינה דני הרשקוביץ ולגיל לימון משנה ליועצת המשפטית בקריאה נואשת:

"אני פונה אליכם כדי לקבל את הנחיותיכם באשר להנחיות השר לשיתוף פעולה אזורי שלהבנתי אינן עולות בקנה אחד עם הדין ואשר יישומן יפגע פגיעה חמורה בפעילות הרשות. מתבצע ניסיון בוטה לפגוע בעצמאות הרשות ושיקול הדעת של עובדיה".

"בפגישה הטיח בי השר האשמות בוטות, אמר לי כי מעתה אני אהיה כפופה למנכ"ל המשרד וליועמ"ש של המשרד וכן נתן מספר הנחיות אופרטיביות. הפעולות חותרות תחת מעמדה העצמאי, המקצועי והבלתי תלוי של הרשות".


המערכה עוברת כעת לנציב שירות המדינה דני הרשקוביץ שהצליח באחרונה להלבין עבור שרת התחבורה מירי רגב את מינוי מנכ"ל משרדה למרות שלא עמד בקריטריונים.

כל המהלכים הללו, אם יתממשו, הם מהפכה משפטית לכל דבר ועניין: כי בסופם יהפכו היועצים המשפטיים לבובות וכל מי שלא יתיישר עם המדיניות ילך הביתה. הראשונה בתור תהיה כמובן בהרב מיארה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully