וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם בבית רוטב סריראצ'ה? יש מצב שהתעשרתם

2.7.2023 / 9:19

מחסור עולמי בצ'ילי הפך את הרוטב הזה, שהומצא בארה"ב על ידי מהגר סיני ב-1980- ועולה לרוב כמה דולרים בודדים לבקבוק, ליקר המציאות. כמה יקר? 70 דולרים לנוזל האדום, הסמיך והחריף, שמבוסס על צ'ילי ושום

רוטב סריראצ'ה. ShutterStock
צ'ילי ושום, שני הרכיבים המרכזיים ברוטב סריראצ'ה/ShutterStock

חובבי בישול אסיאתי או סתם מי שאוהב את האוכל שלו חריף - ורוצה לגוון קצת מהסחוג והאריסה במקומותינו, מכירים היטב את הסריראצ'ה, בעיקר את זה שמייצרת חברת HUY FONG, עם סמל התרנגול.

הרוטב החריף הומצא על ידי דיוויד טראן, אמריקאי ממוצא סיני בשנת 1980 - ומהר מאוד כבש את החך ואת השוק, בעיקר את זה שקשור למטבח האסיאתי, אבל לא רק: הסריראצ'ה הפך לפריט חובה במזווה ובמקרר של כל אוהבי החריף עם מגוון שימושים נוספים, למשל לתיבול מצ'יפס ועד בלאדי מרי.

גם בימים כתיקונם לא מדובר במוצר זול, בארה"ב ניתן היה להשיג אותו (עד לפני זמן לא רב) תמורת כמה דולרים, ובישראל - תמורת כמה עשרות שקלים, אבל בימים האחרונים החל המחיר להאמיר - ובסוף השבוע טיפס המחיר לקרוב ל-70 דולר ב-ebay ומחיר מבצע של 2 ב-124 דולר באמזון.

רוטב סריראצ'ה. ShutterStock
בקבוקי סריראצ'ה. כנראה שלפעמים לכסף יש ריח = ואפילו טעם חזק/ShutterStock

דובר החברה אמר ל-CNN כי החברה חווה מחסור מתמשך בחומרי הגלם לייצור הרוטב, בעיקר בפלפלים חריפים מסוג צ'ילי (אם כי קיים גם חוסר מסוים בשום, שמחירו עלה מאוד לאחרונה). הוא הודה ללקוחות החברה ששומרים אומנים למוצר והבטיח כי החזרה לייצור בהיקפים גדולים תהיה מהירה. כמה מהירה? עדיין לא ברור.

בכל מקרה, מי שמשתמש ברוטב החריף על בסיס קבוע, מוטב שישמור על המלאי הביתי שלו בקנאות - ומי שיכול להסתדר בלי, אולי מוטב שיבדוק במזווה שמא נותרו לו כמה בקבוקים בתוקף ויבצע "אקזיט" קטן..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully