וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב מעו"ד: יו"ר הדואר מחזיר מלחמה לשר קרעי

3.7.2023 / 10:08

אתמול פרסמנו כאן לראשונה כי משרד האוצר הסיר את התנגדותו להמשך תהליך ההדחה של יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, אבל היו"ר לא מוותר: עורכי דינו שלחו מכתב חריף שטוען כי החלטת השר קרעי לזמנו לשימוע לפני הדחה, אינה חוקית ונגועה במניעים פסולים

מישאל וקנין, יו"ר הדואר. ערוץ הכנסת, צילום מסך
מישאל וקנין, יו"ר חברת דואר ישראל, מאשים: "החדרת תרבות פוליטית רקובה ומינויים פסולים לחברת הדואר"/צילום מסך, ערוץ הכנסת

אתמול החליט שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להסיר את התנגדותו להדחת יו"ר הדואר, מישאל וקנין, מתפקידו. עד לאחרונה צידדו שר האוצר וצמרת משרדו בווקנין, יו"ר החברה שאותו ביקש שר התקשורת, שלמה קרעי, להדיח.

לאחר סאגה שבמסגרתה הקפיא האוצר כספים שנועדו לעבור למפוטרים מהדואר, כחלק מתהליך ההתייעלות לקראת הפרטה, הכריע אמש שר האוצר שלא להילחם עוד על המשך כהותנו של וקנין.

עתה מגיעה תגובת חברת דואר ישראל ויו"ר הדירקטוריון מישאל וקנין, למכתב ההזמנה ל'שימוע העברה מכהונה' של יושב ראש דירקטוריון דואר ישראל, ולנספח שצורף למכתב מטעמו של שר התקשורת חה"כ ד"ר שלמה קרעי ובו טענות חמורות נגד הנהלת החברה.

התגובה הועברה באמצעות עורכי הדין גיורא ארדינסט, עמיחי וסרטיל ואוהד מייזליק ממשרד עו"ד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות'.

האוצר נסוג מההגנה על וקנין - https://finance.walla.co.il/item/3590851

שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת שלמה קרעי. נסיגת האוצר מהתנגדות להדחה סללה את הדרך להשלמת מהלך ההדחה של היו"ר/פלאש 90, יונתן זינדל

בתגובה מפורטת שכותביה הגדרו אותה כ"מגובה בעובדות ובמדדים אובייקטיביים", החברה מפריכה את כלל הטענות, שלדעתה הן חסרות בסיס, של שר התקשורת כנגדה וכנגד היו"ר, ומוכיחה לדבריה, כי החלטתו להדיח את יו"ר הדירקטוריון נועדה לשרת מטרה אחת בלבד - החזרת תרבות פוליטית רקובה ומינויים פסולים לחברת הדואר.

לא זו בלבד שהחלטתו של שר התקשורת להדיח את יו"ר הדירקטוריון היא בלתי חוקית, ההליך מסכן את הליך ההבראה וההפרטה, ובין היתר עלול להוריד לטמיון את ההשקעה הכספית העצומה של המדינה בהליך ההבראה (בסך כ-1.8 מיליארד שקל).

הנה כי כן עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, אם כי החלטתו של שר האוצר אמש, להסיר את התנגדותו להדחתו של וקנין בידי קרעי, עשויה להתברר כמכרעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully