וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקיע: נחתמו הסכמי שכר חדשים. כמה יקבלו העובדים?

3.7.2023 / 14:46

ההסכמים הקיבוציים החדשים מסדירים תוספות שכר משמעותיות לעובדות ועובדי הסקטורים: אחזקת מטוסים, דיילים ומגזר קרקע. יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "מדובר בהישג חסר תקדים בו הושגו במקביל שלושה הסכמים קיבוציים בחברה אחת"

מטוס איירבאס Airbus 321neo LR ארקיע. איירבאס, מערכת וואלה! NEWS
מטוס של ארקיע. האם השקט בגזרת יחסי העבודה יקל גם על החברה להמריא?/מערכת וואלה! NEWS, איירבאס

ברקע פתיחתה של העונה הבוערת בתיירות, נחתמו הסכמי שכר באחת מחברות התעופה והתיירות הגדולות בישראל, חברת ארקיע.

ההסתדרות, הנהלת ארקיע וועד העובדים בחברה חתמו על שלושה הסכמים קיבוציים חדשים. על פי הידוע, ההסכמים משפרים באופן ניכר את שכרם של מאות עובדי החברה, והם יחולו על סקטור אחזקת מטוסים, סקטור דיילים וסקטור קרקע, כלומר - שלוש מחלקות שונות בתוך החברה.

במסגרת ההסכם יועלה השכר בלפחות 10% בכל אחד משלושת הסקטורים, כמופרט בהסכמים שנחתמו. חברות התעופה סבלו ממשבר מתמשך עקב סגרי הקורונה ועליית מחירי הדלק למטוסים, אך לאחרונה נדמה כי הביקוש לשירותי תיירות, בכלל זה טיסות, צמח לממדי שיא.

.

החתימה על הסכם השכר בארקיע. דוברות ההסתדרות,
מעמד החתימה על הסכמי השכר החדשים לעובדי ארקיע/דוברות ההסתדרות

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין, בירך על ההסכמים: "מדובר בהישג חסר תקדים בו הושגו במקביל שלושה הסכמים קיבוציים בחברה אחת, לשלושה סקטורים שונים. היום יותר מתמיד, הישגים אלו חשובים כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי אליו נקלעו חברות התעופה וכל זאת בשיתוף פעולה פורה עם הנהלת ארקיע.

רגע זה מוכיח את החשיבות של העבודה המאוגדת בשיפור וחיזוק מעמדו של העובד, ואני כולי תקווה שחברות נוספות ילכו בעקבותיו"

יו"ר ומנכ"ל חברת ארקיע, גדי טפר: "אני מברך על הסכמים הקיבוציים שהושגו למען מגזרי הקרקע, האחזקה והדיילים. הסכמים אלו מיטיבים עם העובדים ויסייעו להכוון לכניסתה של החברה לשוק ההון הישראלי".

מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ: "סיימנו מו"מ ארוך ומורכב שהבשיל להסכמים מצויינים להנהלה ולעובדים. זהו נדבך חשוב ונוסף שיאפשר לארקיע לגדול ולהתרחב, להביאה לקדמת הבמה, ולמצב אותה כחברת התיירות והתעופה הגדולה בישראל".

מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה, עו"ד קרן קלפר::"אני שמחה שהצלחנו בתום משא ומתן ממושך לחתום על שורה של הסכמים המשפרים משמעותית את תנאי שכרם של העובדים. כולי תקווה שהמגמה החיובית המאפיינת את הענף בכלל ואת חברת ארקיע בפרט, תימשך וכי העובדים ימשיכו לקבל את ההכרה ואת ההוקרה על עבודתם ותרומתם החשובה לצמיחת החברה".

יו"ר הוועד הארצי ויו"ר ועד קרקע בארקיע, ניצן בן ארי: " הסכמים משפרים באופן משמעותי את תנאי השכר של העובדים במגזרים קרקע, אחזקת מטוסים ודיילים. אחרי תקופה מאתגרת שכללה הדממה והפחתות שכר, חזרנו למצב של פריחה.

כעת עובדים קוצרים את פירות העבודה הקשה שלהם, וההירתמות להרמת החברה מהמקום הלא פשוט שהייתה בו בגין הקורונה. אני מבקש להודות מקרב לב להסתדרות, להנהלת החברה ולחבריי לוועד שלקחו חלק ותרמו להבנות ולחתימת ההסכמים. והאחרונים והכי חשובים - כלל עובדי החברה. אשר עשו לילות כימים והביאו אותנו למציאות חדשה ולתקווה שהחברה תמשיך לשגשג, לפרוח ו"לארקיע" שחקים".

יו"ר ועד אחזקת מטוסים בארקיע, צביקה שושן: "חתמנו היום על הסכם מצוין. הסכם המשפר משמעותית את תנאי שכרם של כלל עובדי ועובדות מכון הבדק. הסכם אשר מביע את הערכת החברה כלפי העובדים במגזר אחזקת המטוסים. בהזדמנות זו אני רוצה להודות להסתדרות העובדים והנהלת החברה אשר לקחו חלק במשא ומתן ותרמו לחתימת ההסכם".
יו"ר ועד הדיילים, גיא רופ: "אני מברך על השיפור ומקווה שמדובר בצעד ראשון לשיפור שכר הדיילים בחברה".

המשא ומתן לגיבוש ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות על-ידי: יו"ר איגוד עובדי התחבורה - עו"ד אייל ידין; מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה - עו"ד רועי בליטנטל; מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי התחבורה - עו"ד קרן קלפר; עו"ד מירי מלכי - הלשכה המשפטית בהסתדרות; עו"ד נטלי שוכוביצקי, משרד אלעד מורג.

הנהלת החברה יוצגה על-ידי: המשנה למנכ"ל ארקיע - עוז ברלוביץ; מנהל משאבי אנוש - מיקי אוזן; עו"ד אורלי אבירם, משרד פיינברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully