וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אמסלם ורשות החברות: ההפיכה המשטרית האמיתית יצאה לדרך?

4.7.2023 / 7:18

בזמן שהעיניים היו נשואות לג'נין, לנתב"ג ולוועדת החוקה, קידם השר אמסלם את המהפכה המשטרית ברשות החברות הממשלתיות. מולו ניצבת מנהלת רשות החברות. השר מאשים אותה בניגוד עניינים, היא עונה: "האשמות שווא ממניעים פוליטיים". בתווך: מיליארדי שקלים ועשרות אלפי עובדים

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין. דובר צה"ל,  תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
גם זה קרה בזמן שהעין הציבורית זגזגה בין ג'נין לנתב"ג: דוד אמסלם החליט לעשות עוד צעד בדרך להשתלטות על רשות החברות/עיבוד תמונה, דובר צה"ל, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אחת מנקודות המחלקות הפוליטית אתמול, נסובה סביב ההפגנה בנתב"ג בעת פעילות צה"ל בג'נין. בעוד בקואליציה מוחים נגד המחאה, השיבו ראשיה כי ממשלה שמעוניינת בשמירה על מרכזיות צה"ל בהוויה הציבורית, הייתה צריכה להודיע על הקפאת הדיונים על החקיקה בוועדת החוקה של הכנסת. אלא שזו לא עצרה - וכך גם המחאה.

אלא שבמקום אחר, כזה שזוכה למעט פחות תשומת לב ציבורית, נדמה שהמהפכה המשפטית כבר מתרחשת במלוא עוצמתה ומנסה לקבל ביטוי בשטח ולא רק ברמת ההצהרה. הכוונה היא לקרב על רשות החברות, גוף שהיה במוקד המחלוקת בין מי שהיה לבסוף לשר לשיתוף פעולה אזורי, דוד אמסלם, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עת הורכבה הממשלה.

אמסלם התעקש בשעתו כי רשות החברות הממשלתיות תעבור לתחום אחריותו. באפריל 2023 ניתן לו מבוקשו - ועתה נדמה כי הוא נחוש למצות את הפוטנציאל בסוכריה הזאת, מנוף למינויים בכירים בחברות הממשלתיות ועמדת כוח מול עמיתיו לקואליציה שצריכים להעביר דרכו כל מינוי באחת החברות הנוגעות לתחום פעילות משרדיהם.

שתי בעיות קיימות בתסריט הזה: הראשונה היא שמדובר בחברות שמנהלות (ביחד) מאות מיליארדי שקלים, חלקן - כמו רפאל, התעשייה האווירית ואחרות, אחראיות על הייצוא הבטחוני של ישראל ועוד. כלומר, לא בדיוק המקום להמר בו על מי שכישוריהם נולים מקשריהם.

השני הוא שספק אם השר אמסלם לקח בחשבון את התנגדותה החריפה של מנהלת רשות החברות הממשלתיות, עו"ד מיכל רוזנבוים, למהפכה שהוא מנסה להוביל.

דוד אמסלם. יונתן זינדל, פלאש 90
השר דוד אמסלם. לטענתו מנהלת רשות החברות אוספת חומר על בכירים וכן פועלת מתוך ניגוד עניינים/פלאש 90, יונתן זינדל

אחד הצעדים שמתכנן 0למשל) אמסלם להוביל, על פי הצהרתו, הוא פירוק נבחרת הדירקטורים שנולדה לפני כעשר שנים, מתוך רצון של שר האוצר דאז, יאיר לפיד, להפוך את המערכת למקצועית יותר ופחות פוליטית באמצעות בנייה של קאדר שממנו ניתן יהיה למנות מינויים בכירים בחברות הממשלתיות, כאשר מבחן הכניסה לנבחרת הוא מקצועי ולא פוליטי.

אתמול, בעוד מבטי הציבור מזגזגים בין ג'נין לנתב"ג, החליט אמסלם לנוע צעד אחד קדימה ופנה בכתה אל דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, כדי לפתוח התהליכי הדחה נגד מנהלת הרשות, שמתנגדת למדיניותו.

במכתבו כותר השר כי רוזנבוים אינה מבינה את תפקידה, מסתירה ממנו מידע שאותו דרש ממנה - וגם האשמות חמורות יותר כמו זו לפיה היא הנחתה את עובדיה לאסוף מידע על בכירים או, במקרים אחרים, שבהם פעלה לטענת אמסלם, בניגוד עניינים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עו"ד מיכל רוזנבוים , מנהלת רשות החברות הממשלתיות. דוברות משרד האוצר, אתר רשמי
מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות. מנהלת את מלחמת המאסף של שומרי הסף?/אתר רשמי, דוברות משרד האוצר

עלילות שווא שמטרתן הדחה על רקע פוליטי?

הבוקר מתפרסמת לראשונה תגובת רשות החברות למכתבו של אמסלם:

"רשות החברות מפקחת על כמאה חברות ממשלתיות המנהלות היקף נכסים של כ-250 מיליארד שקל ובהן מועסקים כ-57 אלף עובדים. לכן, יש חשיבות עליונה לכך שמנהלת רשות החברות תשמש שומרת סף המבטיחה התנהלות של כלל החברות הממשלתיות בהתאם לכללי מנהל תקין ולהוראות הדין.

מנהלת רשות החברות לא תסטה מדרך זו גם אל מול לחצים לא לגיטימיים ואל מול טענות חסרות שחר המוטחות בה, המיועדות לסלק מהדרך את מי שמונעת סטיה מהוראות הדין.

מנהלת רשות החברות תמשיך לעמוד איתנה על משמרתה, לתת גיבוי מלא לעובדים המעולים של הרשות, ולהמשיך ולהקפיד, קלה כחמורה, על כל הוראות הדין והמנהל התקין.

כמעט מיותר לציין, כי הטענות המופיעות במכתבו של השר הינן עלילות שווא, ונועדו רק למטרה אחת - למצוא את התואנות שיצדיקו הדחה ממניעים פוליטיים,
לאחר שמנהלת הרשות לא נתנה יד לפעילות פסולה ולא תקינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully