וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקופוס תספק פלטפורמות שידור דיגיטליות לחברה בקאריביים

צורי דאר

9.3.2003 / 13:08

היקף העסקה - 4 מיליון דולר; הכנסות סקופוס ב-2002 מוערכות בכ-27 מיליון דולר

חברת סקופוס (Scopus) הישראלית, המתמחה בפתרונות קצה אל קצה להעברת שידורי וידיאו דיגיטליים בזמן אמת על גבי פס רחב, הודיעה היום כי תספק ל-CBC, חברת שידורים הפועלת באיים הקאריביים, פלטפורמה לשידורים דיגיטליים של טלוויזיה בכבלים במקום המערכת האנלוגית הישנה. היקף העסקה עם CBC הוא כ-4 מיליון דולר.

הפלטפורמה של סקופוס תאפשר לחברת CBC לשדר כ-70 ערוצי טלוויזיה וכ-45 ערוצי רדיו דיגיטליים, לעומת 34 ערוצי וידיאו אנלוגיים שמשודרים כיום. הפצת השידורים תתבצע באמצעות מערכת רב ערוצית חדישה של סקופוס, שתאפשר ל-CBC מניעה מוחלטת של שידורים פיראטיים, שירות מהיר ואיכותי יותר למנוייה והעלאת הרווחיות לחברה.

זו העסקה השלישית של סקופוס באיים הקאריביים, לאחר שבשנת 2001 חתמה החברה הסכמים בג'מייקה וקורוסאו לאספקת רשתות שידור דיגיטליות.

ג'ון ויליאם, מנכ"ל חברת CBC, מסר שהבחירה בסקופוס נובעת מהניסיון שצברה באיים הקאריביים ומכך שהוכיחה עצמה ביישום פרויקטים גדולים ומורכבים, בהם שידורי המונדיאל בשנת 2002. ויליאם הוסיף כי הוא צופה שבעקבות שדרוג המערכת הקיימת, והתקנה של מערכת גישה מותנית למניעת גניבת שידורים - דבר הפוגע בהכנסות החברה, תגדיל חברת CBC תגדיל את מספר המנויים שלה ב-15% לפחות.

סקופוס הוקמה ב-1995 כחברה בת של תדיראן וקונצרן כור, על בסיס החטיבה הצבאית של תדיראן שעסקה בהצפנת שידורי וידיאו. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת דחיסה של מאות ערוצי וידיאו דיגיטליים על גבי רשתות פס רחב - המשמשת לשידורי לוויין, כבלים ומפעילי שירותים.

מוצר הדגל של סקופוס הוא מערכת Codico, המאפשרת לדחוס ולפרוס תשדורות וידיאו דיגיטלי. בשנה האחרונה מתמקדת החברה בפיתוח מערכות דחיסת וידיאו על קווי xDSL עבור חברות טלקום.

סקופוס נחשבת לאחת מחברות הסטארט אפ המצליחות בישראל. היקף המכירות שלה ב-2002 מוערך ב-27 מיליון דולר. סקופוס סיפקה את תשתיות השידור הדיגיטלי לשידור אירועי מונדיאל 2002, שנערכו ביפאן ובקוריאה. עם לקוחות החברה נמנות רשתות שידור מובילות - בהן CBS News ,SKY בארה"ב, PCTV ו- PRAMER /Liberty Media בדרום אמריקה, BBC ו-Retevision באירופה, חברות טלקום כפראנס טלקום, דויטשה טלקום, קוריאן טלקום ואחרות.

בפברואר 2001 גייסה החברה 17.4 מיליון דולר בסבב גיוס הון ראשון. הגיוס, שנערך לפי שווי חברה של 75 מיליון דולר אחרי הכסף, הובל בידי קרן פיטנגו - שהשקיעה בחברה 8 מיליון דולר. כמו כן השתתפו בו קרן ורטקס, שהשקיעה 3.2 מיליון דולר, יוסי ורדי, קרן שדות, SFKT, קטליסט ופורמולה.

לאחרונה נסגרה אחת המתחרות הגדולות של סקופוס - חטיבת הווידאו של תאגיד פיליפס. סקופוס שקלה בעבר לרכוש את חטיבת הווידיאו של פיליפס בעסקת החלפת מניות, בהיקף של 40-30 מיליון דולר.

סקופוס מעסיקה כיום כ-170 עובדים בישראל, בארה"ב, בסין, בהודו ובמקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully