וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העבודה: מספר המשרות בהייטק נמוך מרמתו ב-2019

5.7.2023 / 13:57

משרד העבודה מפרסם היום את נתוני התעסוקה בישראל לשנת 2022, הן בהשוואה לשנים קודנמות והן מול המגמות המסתמנות מאז תחילת 2023. הבולטת שבהן: ירידה חדה במספר המשרות בענף ההייטק, עם או בלי קשר לחקיקה המשפטית

תעסוקת נשים לפי מגזרים. משרד העבודה,
עליה במספר הנשים המועסקות בחברה החרדית והערבית. עליה בשני המגזרים, אם כי במגזר הערבי התעסוקה עדיין נמוכה/משרד העבודה

משרד העבודה מפרסם את "דוח שוק העבודה בישראל לשנת 2022" ממנו עולים כמה נתונים מעניינים לגבי החלוקה בין הענפים השונים, השכר, ההשכלה בין המגזרים השונים בחברה הישראלית, ועוד.

אלא שעם כל הכבוד למוקדי העניין האחרים בדוח, מה שתופס את העין הוא מה שלכאורה לא נמצא בו: בחינה השוואתית אל מול נתוני המחצית הראשונה של 2023. על פי משרד העבודה, צנח שיעור המשרות בהייטק לרמה הנמוכה ביותר מאז 2019 - עם או בלי קשר לחקיקה המשפטית שמסעירה את הענף.

הנה עיקרי הדוח:

• שוק העבודה בשנת 2022 היה בתעסוקה מלאה, שיעור התעסוקה בגילי העבודה העיקריים גבוה ממה שהיה לפני משבר הקורונה וגבוה בהשוואה היסטורית.

• בעשור האחרון שיעורי תעסוקת ערביות וחרדיות נמצאים במגמת עליה. אומנם שיעור תעסוקת ערביות עדיין נמוך מאוד, אך יש מגמת עליה כמעט בכל הגילים המלווה במגמת עליה בהשכלה - שיעור האקדמאיות הערביות הצעירות הכפיל את עצמו בתוך עשור.

שיעור המשרות הפנויות בשנת 2022 היה גבוה מאוד, ובתחילת השנה הגיע לשיא של 5%. מאז השליש האחרון של השנה שיעור המשרות הפנויות נמצא במגמת ירידה, שלא מתורגמת בשלב זה לעליה באבטלה או לירידה בשיעור התעסוקה.

השכלה אקדמית לפי מגזרים. משרד העבודה,
השכלה אקדמית במגזרים השונים/משרד העבודה

מאז תחילת 2023, ההייטק בירידה

הגידול המשמעותי ביותר במשרות הפנויות ב-2022 היה בענפי אירוח ואוכל והייטק. אבל - וזה אבל גדול מאוד: מאז סוף 2022 שיעור המשרות בהייטק נמצא בירידה והיום הוא נמוך מרמתו ב-2019.

• בשנה האחרונה השכר חזר לתוואי הרגיל שהתקיים בעשור שלפני המגיפה, אך באופן שונה בין ענפים, בין השאר בגלל האינפלציה. השכר הריאלי ירד ב-10% מתחת לקו המגמה בענפים עם שכר נמוך, וגבוה ב-2% מקו המגמה בענפים עם שכר גבוה.

עבודה מהבית נשארה חלק משמעותי משגרות שוק העבודה. למרות הפוטנציאל להרחיב את אפשרויות התעסוקה בפריפריה, עבודה מהבית נפוצה שם פחות. תמהיל משלחי היד השונה מסביר חלק מהתופעה, אך גם עובדים בעלי אותו משלח יד מהפריפריה עובדים פחות מהבית מאשר מקביליהם במרכז הארץ.

מבין העובדים העצמאים, כ-40% משלבים בין עבודה שכירה ועצמאית. במהלך 20 השנים האחרונות גדלו כמות ושיעור המשלבים, זאת לא "על חשבון" העצמאים, אלא מתוך מי שהיו בעבר שכירים. עובדה זו יכולה להעיד על שוק עבודה שהופך להיות גמיש ורציף יותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הכנסה חודשית לפי שכיר/עצמאי. משרד העבודה,
40% מהעצמאים בישראל משלבים עצמאות עם עבודה כשכירים/משרד העבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully