וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הברוקרים אפסילון מגבשת קבוצה לרכישת השליטה בכור

אורה קורן

9.3.2003 / 7:23

הקבוצה מציעה להעמיד מימון לכור תמורת שיתוף בשליטה; מקורבים: מנכ"ל אפסילון שמואל פרנקל נועד עם קולבר והציג בפניו חלופות; * מו"מ להכנסת פימי כשותפה בכור התפוצץ בעקבות מחלוקת על מחיר * קבוצת משקיעים מארה"ב בוחנת רכישת השליטה בקונצרן



חברת ההשקעות אפסילון מגבשת קבוצת משקיעים במטרה להשתלב בשליטה ב לצד בעלי השליטה הנוכחיים - כך מסרו בשבוע שעבר מקורבים למגעים. לדבריהם, מנכ"ל אפסילון שמואל פרנקל, המוביל את המהלך, אמר כי הוא נועד עם מנכ"ל כור יונתן קולבר, והציג בפניו חלופות אפשריות. קולבר לא שלל את האפשרות לשיתוף פעולה עסקי עם הקבוצה שתתגבש. ככל הנראה אפסילון פועלת עבור אחד מלקוחותיה.



בשבוע האחרון פנה פרנקל לאיתור משקיעים פיננסיים שיצטרפו למהלך. ככל הנראה כוללת הצעתו שתי חלופות: החלופה הראשונה - מתן הלוואה בסכום של 100-200 מיליון דולר לכור - תמורת אג"ח להמרה שכור ינפיק, נכסים שישעבד לטובת המלווים והשתתפות מיידית בניהול החברה. על פי חלופה זו, תוכל הקבוצה המלווה למנות דירקטורים ולהשתתף בפועל בניהול כור לצד קולבר ויו"ר כור, דני בירן, המנהלים את הקונצרן.



על פי החלופה השנייה, תשתלב קבוצת בעלי ההון החדשה בכור באמצעות השקעה - תמורת הקצאת מניות ובטוחות. הצעה דומה הציע באחרונה לכור מנכ"ל פימי, ישי דוידי. הצעתו כללה השקעה של 35 מיליון דולר בכור תמורת 20% ממניות הקונצרן. דוידי דרש בטוחות גם בחברת מכתשים אגן, חברה בת של כור. דוידי אישר כי התנהל משא ומתן בין הצדדים שהופסק על רקע חילוקי דעות בעניין המחיר. מקורבים למגעים ציינו בסוף השבוע כי ההצעה לא ירדה מסדר היום של כור ופימי.







קבוצת אפסילון היתה מעורבת בעשור האחרון בשורה של ניסיונות לרכוש שליטה או חבילות משמעותיות של מניות בחברות גדולות עבור לקוחותיה. בין השאר היא היתה מעורבת בניסיונות השתלטות על אי.די.בי, פולגת, ממ"ן, אפריקה ישראל, וטמפו. בכל המקרים ההשתלטות לא יצאה לפועל.



כור נמצא בשליטת משפחת ברונפמן וקולבר. הקונצרן נסחר לפי שווי שוק של כ-200 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2002 רשם הקונצרן הפסד נקי של כ-900 מיליון שקל, לאחר הפסד של 2.1 מיליארד שקל ב-2001. השפל בו נסחרת מניית כור, שצנחה ב-65% ב-2002 - הביא גורמים פיננסיים במשק לבחון אפשרות להשתלט על הקונצרן או להיכנס לכור תוך שיתוף פעולה עם בעלי השליטה הנוכחיים. מניית כור עלתה ב-30% מתחילת 2003.



קונצרן כור כולל את החברות מכתשים אגן ואלישרא הנחשבות למרכזי הרווח שלו, ואת אי.סי.איי וטלרד, שבשוק ההון מעלים תהיות לגבי המשך קיומן במתכונת הנוכחית על רקע הפסדיהן.



שמואל פרנקל הכחיש אתמול את הידיעה, המוכחשת גם על ידי דובר כור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully