וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת לשון הרע נגד וואלה בגין אי פיקוח על הודעות בפורומים

אמיר הלמר

9.3.2003 / 13:52

התובע טוען כי וואלה לא הסירה הודעות משמיצות נגדו שנכתבו ע"י גולשים אנונימיים, למרות שהיא מפקחת באופן פעיל על תכני הפורומים; תובע 350 אלף שקל



תביעת לשון הרע בסך 350 אלף שקל הוגשה היום נגד חברת וואלה! תקשורת בע"מ, הבעלים של אתר האינטרנט וואלה. התובע, חירש מלידה, טוען שפורסמו נגדו השמצות בפורומים המנוהלים באתר מבלי שהודעות אלו סוננו או נמחקו ע"י מנהלי האתר.



בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ, נטען כי במהלך השנים 1999-2002 ניהלו גולשים רבים המשתייכים לקהיליית בעלי המוגבלויות בישראל מלחמת חרמה נגדו, במסגרתה הם פירסמו בפורומים של וואלה דברי לשון הרע חמורים אודותיו. לטענת התביעה, מרבית הגולשים לא הזדהו אלא הסתתרו מאחורי כינויים בדויים.



התובע טוען כי וואלה בחרה לפקח באופן פעיל על הדברים שהתפרסמו בפורומים הרלוונטיים, והיא סיננה, מחקה או שינתה, מיוזמתה ועל פי שיקול דעתה, הודעות שונות בפורומים, אך לא את ההודעות שבגינן הוא הגיש את תביעתו.



בכתב התביעה נטען כי סוגיית פרסום לשון הרע באינטרנט טרם זכתה להתייחסות רבה מצד בתי המשפט בישראל, וכי סוגיית אחריותם של הבעלים, המפעילים והמנהלים של אתרי אינטרנט לדברי לשון הרע המתפרסמים באתרם על ידי גולשים אנונימיים זכתה להתייחסות מעטה אף יותר.



עוד נטען כי אין לאפשר לבעלי האתרים להסתתר מאחורי הטיעון שהטלת האחריות עליהם לדברי לשון הרע שמתפרסמים באתריהם על ידי גולשים אנונימיים תוביל לסגירת הפורומים, מאחר שהם לא יוכלו לעמוד בנטל הפיקוח. טרם הוגש כתב הגנה.



יש לציין כי באחרונה הסתיימה בפשרה תביעת דיבה אחרת שהגיש עו"ד טיטונוביץ בשם העיתונאי יואב יצחק נגד מפעילי אתר האינטרנט "רוטר.נט". גם תביעה זו הוגשה בגין פרסום הודעות משמיצות בפורומים של האתר. במסגרת הפשרה התחייבו בעלי האתר, בין היתר, לפקח באופן פעיל על הדברים המתפרסמים בפורומים שבאתר ולמחוק מיוזמתם הודעות בלתי ראויות.



למען הגילוי הנאות יש לציין שחברת וואלה שייכת לקבוצת "הארץ", עליה נמנה גם אתר "דה מרקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully