וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סיירת מנכ"ל? המניות שהרוויחו הכי הרבה ביוני

5.7.2023 / 9:18

זאת לא הייתה מחצית השנה הטובה ביותר לבורסה בתל אביב, בלשון המעטה, אבל גם בשמיים אפורים נוצצים בכל זאת כמה כוכבים. מניית בנק לאומי מובילה את מחזורי המסחר, אבל מי המניות שהרוויחו הכי הרבה ומי אלה שפחות? כל הפרטים בפנים

חנן פרידמן, בנק לאומי. יחסי ציבור,
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי. המניה הרותחת של החודש/יחסי ציבור

בתקופה האחרונה נדמה כי טעם המשקיעים משתנה מהר יותר ממזג האוויר, אך בדיקה של "וואלה! כסף", על בסיס נתוני המסחר של החברות הנסחרות במדד ת"א-125 בבורסת תל אביב, מגלה כי בכל הקשור לכסף - אין הפתעות מיוחדות.

המניות שהצליחו למשוך את המשקיעים הן של הבנקים, חברות ההייטק וחברות הסחורות הגדולות, והתשואה הגבוהה ביותר ניתנה בעיקר על ידי חברות הבריאות והנדל"ן הנסחרות במדד, לאחר חודשים של ירידות חדות עקב עליית הריבית.

במהלך חודש יוני האחרון, לדוגמא, חמש המניות שכיכבו עם מחזור מסחר יומי הגבוה ביותר באחוזת בית היו הבנקים לאומי ופועלים, חברת הענן נייס הנסחרת גם בבורסת נאסד"ק ארה"ב, והחברות איי סי אל ( ICL לשעבר כימיקלים לישראל) וטבע, שנסחרות גם הן כדואליות בוול סטריט ארה"ב.

מחזור המסחר היומי הגבוה ביותר מבין חמש המניות, בפער, נרשם בבנק לאומי ועמד על 132.8 מיליון שקל במהלך התקופה שנבחנה. מניית הבנק עלתה 6.26% בחודש החולף, אך בשוק ההון לא מייחסים זאת, או את גודל מחזור המסחר היומי, לסיירת המנכ"ל או הראשוניות בהצעת הריבית על העו"ש ללקוחות הבנק, אלא להמשך פעילותו העסקית של הבנק לצד הפעילות בשוק ההון.

יש לציין כי מחזור המסחר היומי הגבוה ביותר אותו החודש נרשם ב-1 ליוני השנה ועמד על כ-331.4 מיליון שקל (כאשר מחזור השיא של המסחר היומי שקדם לו עמד על 593.2 מיליון שקל), ויומיים קודם לכן דיווח הבנק על תוצאות הנפקת אג"ח ומניות.

להיטי שוק ההון חציון ראשון 2023. ללא, מערכת וואלה!
זה שעולה וזה שיורד: הלהיטים והאכזבות בשוק ההון/מערכת וואלה!, ללא

בזמן שחמש המניות שהובילו את מחזור המסחר היומי עלזו בסוף חודש יוני, חברות נסחרות אחרות נאנחו לרווחה רק מפני שהצליחו לצלוח אותו... מתחת לחמש המניות הנחשקות ממוקמות בטבלה חמש המניות שלא הצליחו למשוך את המשקיעים.

חמש המניות שנמצאו על ידי הבורסה כהכי פחות סחירות, הן של החברות תורפז, דיפלומט אחזקות, שוב (שיכון ובינוי) אנרגיה, לוינשטין נכסים ונפטא, שמחזור המסחר היומי שלהן עמד על כחצי מיליון שקל כל אחת.

מחזורי המסחר אמנם מאפיינים את החברות שמיקדו את תשומת לב המשקיעים, אך לאו דווקא את אלו שהניבו עבורם את התשואה הגבוהה ביותר לאמונם בהן. לכן, בנוסף למחזור המסחר, בחנו גם מהן המניות שהשיאו את התשואה הגבוהה ביותר מבין החברות הנסחרות במדד תא"-125 בחודש המסכם את המחצית הראשונה של השנה, ואלו מניות השיאו את התשואה הנמוכה ביותר.

המניות שתרמו לתיק המניות היו של החברות אופקו הלת', לייברסון, אזורים, דנאל וישראל קנדה, שעלו ב-33%, 24%, 23%, 22% ו-22% בהתאמה. אופקו דיווחה לקראת סוף החודש על אישור FDA לתרופה לטיפול שבועי בילדים הסובלים ממחסור בהורמון גדילה והקפיצה את מנייתה מעלה.

לעומתן, חמש המניות שהשיאו תשואה נמוכה יותר, ואף שלילית, היו של החברות משק אנרגיה, סלקום, טאואר, קרסו מוטורס, ואורמד פארמה, שירדו ב- 18%, 12%, 12%, 11% ו-10% בהתאמה.

הירידה החדה שנרשמה במשק אנרגיה לאותו החודש מיוחסת בעיקר להצעה של דליה (תחנת הכוח הנמצאת בבעלות משק אנרגיה) לרכישת תחנת הכוח אשכול תמורת 12.4 מיליארד שקל. הצעה שבדיעבד התברר שהינה גבוהה באופן משמעותי מההצעה של או פי סי וקרן נוי (ואפילו, כך מתברר, עבור המציעה עצמה, כך שבינתיים עבר המכרז למעין תהליך התמחרות שברשות החשמל ובחברת החשמל מקווים כי יסתיים בהצלחה עד לסוף חודש יולי).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תחנת הכוח אשכול באשדוד. חברת החשמל,
תחנת הכוח אשכול באשדוד. המכרז שטרם הוכרע השפיע גם על שוק ההון/חברת החשמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully