וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת באייר קלאסיקס וחטיבת הכימיה של האניוול תרמה לטבע הכנסות של 28 מיליון דולר במחצית השנייה של 2002

אלי דניאל

9.3.2003 / 16:05

מהמסמך השנתי המורחב שהגישה טבע לרשות ני"ע בארה"ב עולה כי עבור האניוול כימיה שילמה החברה כ-61 מיליון ד'; לקראת פלישת ארה"ב לעיראק הגדילה טבע את מלאיה לרמות שיא



מאת אלי דניאל וגתית פנקס



במהלך שנת 2002 ביצעה ענקית התרופות הישראלית, חברת , שתי רכישות של פעילויות באירופה, האחת בצרפת - באייר קלאסיקס (Bayer Classics) והשנייה באיטליה - חטיבת הכימיה של האניוול (Honeywell Fine Chemicals).



בעוד המחיר אותו שילמה טבע עבור באייר קלאסיקס, ששמה שונה זה מכבר ל"טבע קלאסיקס", היה ידוע - 97 מיליון יורו או כ-95 מיליון דולר - הרי שעתה, עם פרסום המסמך השנתי המורחב (20-F) שהגישה טבע לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), מתברר כי החברה הישראלית שילמה עבור חטיבת הכימיה של האניוול, אשר שמה שונה ל"טבע פיין כימיקלס" סך של כ-61 מיליון דולר.



סכום זה נמוך מההערכות שפורסמו בשוק ההון בעת שהושלמה הרכישה. לפי הערכות אלה טבע שילמה קרוב ל-90 מיליון דולר תמורת פעילות זו. הסכום אותו שילמה טבע עבור חטיבת הכימיה של האניוול נגזר מהנתון אותו פירסמה החברה במסמך השנתי המורחב, לפיו הסכום הכולל ששולם בגין רכישת שתי הפעילויות הסתכם ב-156 מיליון דולר.

בתוך כך, טבע חושפת גם מעט פרטים על התרומה של שתי הפעילויות הנרכשות לשורה העליונה שלה. כך, במחצית השנייה של שנת 2002 הסתכמו תרומת שתי החברות שנרכשו לשורה העליונה של טבע ב-28 מיליון דולר.



טבע הקדישה במסמך השנתי מספר מלות הרגעה לקראת הפלישה הצפויה של ארה"ב לעיראק. כדי להיערך לתסריט לפיו אקט מלחמתי אכן יתרחש, טבע הגדילה את המלאים שלה לרמות שיא, לדבריה, והכינה אלטרנטיווה לרשת האספקה שלה כך שתוכל להמשיך ולספק ללקוחותיה במועד את התרופות וחומרי הגלם אותם היא מייצרת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully