וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקולד עם אג'נדה: דור ה-Z מעדיף לצרוך שוקולד עם ערך חברתי

6.7.2023 / 11:32

מדי שנה ב-7 ביולי מציינים ברחבי העולם את 'יום השוקולד הבינלאומי' בחגיגות מתוקות. בשנים האחרונות הלכה וגברה, במיוחד בקרב צרכני דור ה-Z, מגמת העדפה מובהקת למותגים אשר מלבד הטעם מציעים אג'נדה חברתית וערך מוסף. לכבוד החגיגה, מצאנו 3 מותגי שוקולד עם אג'נדה

קוביות טונ'יס שוקולונלי. באדיבות ליימן שליסל,
קוביות טונ'יס שוקולונלי, לא שוויוניות מתוך כוונה/באדיבות ליימן שליסל

לא רק מתוק

לרגל יום השוקולד הבינלאומי אספנו לכם שלושה מותגי שוקולד אהובים ביותר שגם חרטו על דגלם אג'נדה חברתית יוצאת דופן.מותגים אלה מזוהים כמותגי העולם החדש, כאשר הם מייצגים אקטיביזם חברתי בועט ומתכתבים עם העדפות הצרכנים החדשים שהינם בעצמם יותר ערניים, מודעים ומחפשים אחר השפעה בכל פעולה - גם בבחירות צרכניות על בסיס שיקולים ערכיים.

לכבוד חגיגת השוקולד הכלל עולמית מצאנו עבורכם שלושה מותגים אשר עומדת מאחוריהם אג'נדה חברתית שאולי לא הכרתם.

סמל השלשלאות טוני'ס שוקולונלי. באדיבות ליימן שליסל,
סמל השלשלאות של מותג השוקולד טוני'ס שוקולונלי/באדיבות ליימן שליסל

טוני'ס שוקולונלי

הסיפור של טוני'ס שוקולונלי (Tony's Chocolonely) התחיל ב-2003 כאשר עיתונאי הולנדי בשם טֶאוּן ואן דה קוֹאוּקֶן הופתע לגלות כי עבדות ילדים עדיין רווחת בעולם.

שם המותג Tony's Chocolonely מורכב למעשה משמו של טאון (בגרסה האנגלית - Tony), מהמילה Chocolate ומהמילה Lonely- שמשמשת כדי לייצג את המאבק הבודד של טוני'ס אל מול כל החברות שממשיכות לרכוש קקאו שמיוצר בתנאי סחר לא הוגנים.

טבלאות השוקולד של טוני'ס אינן מסודרות בקוביות סימטריות כמקובל, אלא מחולקות באופן לא שוויוני - במטרה להזכיר לנו שבתעשיית השוקולד אין שוויון.

בחלקן הפנימי של האריזות הצבעוניות והייחודיות מודפס סיפורו יוצא הדופן של המותג, ועל כל חפיסה מוטבע סמל השלשלאות השבורות - אשר מסמל את המטרה של טוני'ס: לשבור את שרשרת הייצור בתנאי עבדות וליצור שוקולד שהוא 100% Slave Free.

כל אלה הם רק חלק מסיפורו של שוקולד מיוחד וקסום שמושך אחריו כבר שנים יותר ויותר צרכנים שרוצים בשינוי - שרוצים לשבור את השרשרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טוני'ס שוקולונלי. באדיבות ליימן שליסל,
השוקולד עם האג'נדה החברתית, טוני'ס שוקולונלי/באדיבות ליימן שליסל

ריטר ספורט

בשנת 1912, אלפרד ריטר ואשתו הטרייה קלרה הקימו חנות קטנה לייצור שוקולד ליד שטוטגרט, גרמניה. עשרים שנה אחר כך, קלרה העלתה רעיון - "בואו נכין שוקולד שנכנס לכל כיס של מעיל ספורט מבלי להישבר ובעל משקל זהה לטבלת שוקולד רגילה". וכך השוקולד החדש של הזוג ריטר היה להצלחה והושק תחת השם "Ritter's Sport Schokolade". הפתיחה המיוחדת בשבירת השוקולד באמצע האריזה, הפכה לפטנט בלעדי של הזוג והמותג.

ריטר ספורט מחזיקים באג'נדת קיימות מובהקת עוד לפני שהדבר הפך לטרנד מסביב לעולם. כבר ב-1990 הם הקימו את הפרויקט הכלכלי CACAONICA בניקרגואה שתומך במגדלי הקקאו המקומיים בגידול בר-קיימא, משפר את תנאי איכות החיים של המשפחות החיות מחקלאות ובמקביל מרסן את כריתת יערות הגשם.

לאחרונה המותג השיק סדרת שוקולדים טבעונית, הנושאים את מדבקת VEGAN ומציעים לצרכנים מוצר פרימיום טבעוני מבלי להתפשר על איכות וטעם משובח. הסדרה הטבעונית של ריטר מכילה חמישה טעמים: ריטר שוקולד קלאסי, ריטר בוטנים קלויים, ריטר קרמל מלוח, וריטר שקדים מריר קראנצ'י וריטר אגוזים מריר קראנצ'י.

ריטר ספורט. יח"צ,
מותג השוקולד ריטר ספורט/יח"צ

לואקר

סיפורו של מותג לואקר החל עוד בחנות ממתקים קטנה בבולזאנו, אותה הקים הסבא אלפונס לואקר. במהרה הפך המקום לשם דבר בכל האזור בזכות הוופלים הטריים והטעימים שייצר ומכר. את הוופלים הכין לואקר על פי שיטה אוסטרית מסורתית, תוך שימוש ברכיבים הטובים ביותר. אהבתו של לואקר לוופלים עברה בירושה גם לילדיו כריסטין וארמין שב 1974- הקימו מפעל שבו החלו לייצר מוצרים שונים מבוססי וופל, באיכות מעולה.

לואקר פועלת על בסיס יומי לטובת הגנה על כדור הארץ ומשאביו ומציבה את הטבעות והקיימות כמטרות קבועות. במותג מאמינים כי פיתוח בר קיימא פירושו העמדת היבטים סביבתיים בצורה שווה מול היבטים חברתיים וכלכליים וכי כלכלה בת קיימא פירושה להתחייב להשאיר את הילדים והנכדים שלנו עם מבנה חברתי, אקולוגי וכלכלי ללא פגע. כחלק מכך, בכל המפעלים של לואקר משתמשים ב-100% אספקת חשמל ירוקה.

בנוסף, מתוך הכרה בחשיבות השוקולד למוצרי לואקר, החברה פיתחה את תוכנית חקלאות הקקאו ובחרה באקוודור וחוף השנהב כארצות המוצא לקקאו שלנו. שתי הארצות הללו נבדלות בתנאי האקלים, הקרקע והמנהגים המקומיים והן מספקות שני זנים שונים של פולי קקאו, אשר חיוניים שניהם ליצירת הגוונים העשירים של השוקולדים.

בתקופת המסיק בלואקר מקפידים להגיע לשדות הקקאו, ארבע פעמים בשנה (פעמיים בחוף השנהב ופעמיים באקוודור) כדי לפקח על שלבי הבחירה ובקרת האיכות.

המותג תומך בקואופרטיבים המקומיים ובקהילות החקלאיות הקטנות שאנו פוגשים בשמחה, מסיק אחר מסיק. כמות חומר הגלם שהחברה רוכשת מוגבלת על ידי היכולת לפקח מקרוב על כל שלב ולהתמסר לקהילות החקלאים

ריטר ספורט,  סדרת השוקולד הטבעונית. יח"צ,
ריטר ספורט, סדרת השוקולד הטבעונית/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully