וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל תקשורת הפסידה בשנה שעברה 13.7 מיליון דולר - מתוכם 2 מיליון דולר ברבעון הרביעי

גתית פנקס

9.3.2003 / 16:34

החברה מיבנה רשמה הכנסות של 1.3 מ' ד' ברבעון - צמיחה לאחר 2 רבעונים של צניחה בהכנסות; לחברה צבר הזמנות חדשות של 3 מ' ד' ובקופתה 10.5 מ' ד'



חברת אראל תקשורת מיבנה, הנסחרת ברשימת החברות הקטנות בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-3 מיליון דולר, פירסמה בסוף השבוע האחרון את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ול-2002 כולה מהן עולה כי לאחר שני רבעונים בהם החברה רשמה צניחה דרמטית בהכנסותיה עד לרמה של כ-800 אלף דולר ברבעון הקודם, היא הצליחה לצמוח בשורה העליונה ברבעון הרביעי. אראל אף הצליחה לצמצם הפסדיה הנקיים, שכעת מסתכמים בכ-2 מיליון דולר.



אראל מספקת פתרונות לימוד אינטראקטיוויים מרחוק. הכנסותיה של החברה היו ברבעון הראשון 1.3 מיליון דולר - ירידה של 50% מהרבעון המקביל ועלייה של 56% מהרבעון הקודם, השלישי של 2002. בבחינה שנתית, החברה ייצרה הכנסות של 5.9 מיליון דולר - ירידה של כ-37% מהכנסות שנת 2001.



שולי הרווח הגולמי של החברה הסתכמו ברבעון ב-51%. בכל הנוגע להוצאותיה התפעוליות, החברה רשמה עלייה קלה ביותר בהשוואה לרבעון השלישי: ברבעון הרביעי הפנתה למו"פ 527 אלף דולר והוצאות שיווק, מכירות והוצאות כלליות היו 1.4 מיליון דולר. אם כך, ההוצאות התפעוליות היו גבוהות ב-420 אלף דולר מאלה של הרבעון השלישי.



נקודה חיובית יחסית היא התמעטות המחיקות, ההפרשות וההוצאות החד פעמיות השונות בדו"חות החברה, אם כי אלה לא נעלמו כליל. אם ברבעון הקודם דובר על הפרשות מוניטין ורה-ארגון בגובה של 6.3 מיליון דולר, הרי שברבעון הרביעי של 2002 החברה ביצעה הפרדה חד פעמית אחת לירידת ערך של ציוד בגובה 630 אלף דולר. יחד עם זאת, החברה רשמה הפסד תפעולי של 1.9 מיליון דולר והפסד נקי של 2 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון הרביעי. לשם השוואה, ברבעון השלישי ההפסד הנקי היה 8.1 מיליון דולר.



הרבעון הרביעי אולי השתפר אבל יש לזכור כי החברה עדיין מפסידה ובנוסף, היא ייצרה הפסד גדול של 13.7 מיליון דולר בשנת 2002 כולה על הכנסות של 5.9 מיליון דולר. "תוצאות הרבעון הרביעי מהוות הוכחה מוחשית לכך שאנחנו מצליחים להוריד את מבנה ההוצאות שלנו ולהשאיר את המזומנים ברמה הנוכחית", אמר בהודעת החברה פיליפ שוורק, המנכ"ל. הוא ציין כי ההזמנות החדשות ברבעון הרביעי מגיעות כעת ל-3 מיליון דולר, מה שנראה לדבריו כמומנטום מעודד.







לחברה כיום כ-10.5 מיליון דולר בקופה (ירידה של 200 אלף דולר מהרבעון הקודם) בעוד התחייבויותיה השוטפות מגיעות ל-7.1 מיליון דולר - בדומה לאלה לטווח הרחוק. הונה העצמי של אראל הוא 8 מיליון דולר - פי יותר מ-2.5 משווי השוק שלה. ההחזקה של אראל באראלנט, החברה הבת (17.9%) הנסחרת בתל אביב, רשומה בספרים כעת ב-125 אלף דולר. שווי השוק שלה בבורסה התל אביבית הוא 600 אלף דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully