וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור ספורט חוייבה בהליך בוררות לשלם לאשדן דמי תיווך בסך 592 אלף שקל

אסף ברגרפרוינד

9.3.2003 / 18:32

הבורר דוד ליבאי קבע כי אשדן זכאית לעמלה בגובה חצי אחוז מהיקף העסקה, במסגרתה רכשה גיבור ספורט לפני שנתיים וחצי 65% ממניות חברת ירדן השקעות



חברת בבעלות איתן אלדר ורועי גיל חוייבה לפני כשבועיים בהליך של בוררות לשלם לחברת אשדן נאמנות ופיקוח 592 אלף שקל בגין תיווך בעסקה שבמסגרתה רכשה גיבור ספורט לפני שנתיים וחצי 65% ממניות חברת ירדן השקעות. פרופ' דוד ליבאי, אשר שימש כבורר במחלוקת, קבע כי אשדן זכאית לעמלה בגובה חצי אחוז מהיקף העסקה, וזאת למרות טענותיהם של אלדר וגיל כי למעט העובדה שנציגי אשדן מסרו להם את השם של חברת ירדן השקעות כאופציה להשקעה אפשרית כשנה לפני השלמת העסקה, לא היה להם כל חלק במו"מ.



מהחלטתו של ליבאי עולה כי בין הצדדים נחתם הסכם בנובמבר 99', ובו נקבע כי אשדן תהיה זכאית לעמלה של 2% עבור עסקות שתאתר לגיבור ספורט אחזקות. מהחלטת הבורר עולה כי בסמוך לחתימה על ההסכם, אשר נחתם על ידי גיל ואלדר, מסר עו"ד איתי כהן מטעם אשדן מידע לאיתן אלדר, לפיו עומדת השליטה בירדן למכירה. העסקה לרכישת ירדן נחתמה בדצמבר 2000. הצדדים הסכימו כי במהלך המו"מ לרכישת ירדן היו מעורבים גורמים מתווכים אחרים, וכן הסכימו כי לאשדן לא היה כל חלק במו"מ למעט מסירת שם החברה כאופציה לרכישה. כן הוסכם כי היא למדה על עריכת העסקה מן העיתונות.



ליבאי קובע כי ההסכם שנחתם בין הצדדים תקף, אולם הצדדים לא הבהירו במפורש את האפשרות כי העסקה תושלם רק שנה לאחר עריכתו. ליבאי קובע כי "בשורה התחתונה" רכשה גיבור ספורט את השליטה בחברה שאיתרה עבורה אשדן, כאשר המו"מ עם החברה שאותרה הניב הסכמות בדבר מכירת נכסי ירדן.



ליבאי קובע כי העסקה התאפשרה בזכות המידע בדבר הנכסים שהיו לירדן באותה תקופה, מידע שלדבריו לא היה מצוי בשוק החופשי. יחד עם זאת קובע ליבאי כי תרומתה של אשדן אינה שוות ערך לליווי צמוד ואינטנסיבי של המו"מ וכי "אין להפריז בתרומתה של התובעת (אשדן, א.ב) לעסקת הרכישה".



בנסיבות אלו קבע הבורר כי התמורה הראויה לה זכאית אשדן צריכה לעמוד על מינימום שכר הטרחה המקובל בעסקות מהסוג הזה. ליבאי קובע כי השכר המקובל בעסקות כאלה נע בין חצי אחוז לשני אחוזים, ולכן הוא סבור כי אשדן זכאית לחצי אחוז מהיקף עסקת הרכישה שעמד על 101 מיליון שקל. אשדן הגישה אתמול את פסק הבוררות לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל אביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully