וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך של BIG, האם נקיטת העמדה תביא גם חשיפה לתביעה?

10.7.2023 / 8:25

הנהלת רשת מתחמי הקניות הודיעה כי תצטרף למחאה כנגד המהפכה המשפטית ותשבות. מה זה אומר - והאם המהלך חושף אותה לתביעה מצד בעלי מניות המיעוט בחברה הציבורית?

מטה הצרכנות הליברלי קורא ל-55 אלף חבריו ללכת ולרכוש במרכזי ביג השונים/יחצ

איום השבתת מרכזי הקניות מחר (ג') על ידי חברת מרכזי הקניות 'ביג', שעלה אל מול הכוונה לאשר את ביטול עילת הסבירות, חושף את נושאי המשרה בה לתביעות ומעלה את גבולות גזרת פעילותם אל מול בעלי הבית - בעלי המניות.

זאת מאחר ובחברה, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי כ-8.1 מיליארד שקל לאחר שירדה כ-2.72% עת הודיעה על איום ההשבתה אתמול (א'), מחזיק הציבור כ-32.6% מהמניות.

ומדוע זה חשוב? כי בעלי המניות הם בעלי הבית, ויש מי שציפה שצעדים כהשבתת פעילות יועלו בפניהם במסגרת אספת מניות לקבלת החלטה.

המהלך של ביג: נימוקי החברה, הקריאות לחרם והתמיכה - https://finance.walla.co.il/item/3592541

עורך דין ליאור להב. רוני רחמיאן,
עו"ד ליאור להב, המתמחה בתביעות ייצוגיות ותביעות נגזרות של בעלי מניות/רוני רחמיאן

עו"ד ליאור להב, המתמחה בתביעות ייצוגיות ותביעות נגזרות של בעלי מניות, הסביר לוואלה! כסף, כי "גם אם ברמה האידיאולוגית נושאי המשרה בחברה ציבורית, ואף היועצים המשפטיים שלהם, רואים במהלך מסוג זה כמהלך מוסרי וראוי, ברמה המשפטית הוא מהווה חשיפה.

חשיפה זו היא הן בהיבט תביעה נגזרת של בעל מניות מיעוט, לדוגמא, שיטען שנושאי המשרה בחברה, קרי דירקטוריון החברה, חרג מסמכותו וגרם נזק לחברה, והן באפשרות לתביעה ייצוגית ככל שמניית החברה תרד באופן ממשי, ובכך תפגע בהצפת הערך בנכס של בעלי המניות - המניה עצמה.

מדובר על תביעה שנגרמת כתוצאה מנזק. כלומר אם מחיר המניה יורד או הפעילות נפגעת, בעלי המניות נפגעים מכך גם כן, ומכאן עלולה להיווצר חשיפה לתביעה.

אך כדאי לקחת בחשבון כי ייתכן שהחברה מעריכה, שמהלך מעין זה דווקא יחזק אותה תדמיתית, ובהעדר נזק - אין חשיפה לתביעה."


בין אם ביג התכוונה לכך ובין אם לא, אתמול כבר פורסמה קריאתו של אחד ממובילי המחאה לרכוש מניות 'ביג' לאור החלטתם להשבית את הפעילות (וקריאות אחרות להגביר את הקנייה במתחמים, ראו וידיאו מצורף). בכל מקרה, יש לזכור כי מדובר בהשבתת פעילות חברת האם - ולכל חנות במתחם יש את היכולת להחליט בעצמה באשר לפתיחה או השבתה. כך למשל הודיע רמי לוי, כי הסופרמרקטים שלו הממוקמים במרכזי ביג ימשיכו להיות פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully