וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התאמות ארוגניות" במיקרוסופט: כמה עובדים יפוטרו?

11.7.2023 / 10:31

דובר חברת מיקרוסופט העולמית אישר את הפרסום ברשת CNBC לפיהן החברה תבצע עוד סבב פיטורים, למרות שפיטרה כבר 10,000 עובדים לפני כחצי שנה. ההערכה היא כי הפיטורים הפעם יהיו בהיקף קטן יותר, אך המספר הסופי אינו ידוע

מיקרוסופט. ShutterStock
מיקרוסופט. חצי שנה לאחר סבב הפיטורים הענק שעבר על החברה, היא מבצעת עוד "התאמות ארגוניות והתאמות בכוח האדם"/ShutterStock

מסתבר שצרות בהייטק אינן רק נחלתן של מדינות שסובלות מחקיקה משפטית נמרצת: ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט מאשר כי היא מבצעת "התאמות ארגוניות" שכוללות גם "התאמות בכוח האדם" כדי לייעל ולנהל את החברה, נוכח המשבר הכלכלי העולמי.

בימים כתיקנם סבב פיטורים שמוערך באובדן של כמה אלפי משרות (המספר הסופי עדיין לא ברור, אך זו ההערכה בארה"ב) לא היה מעורר כאלה כותרות, אבל רק לפני כחצי שנה, בחודש ינואר האחרון, קיצצה מיקרוסופט כ-10,000 משרות - כך שסבב הפיטורים בחברה הוא גדול אף הרבה יותר משתוכנן.
לאחר פיטורי הענק בינואר: מיקרוסופט יוצאת בסבב פיטורים נוסף

על הפיטורים דיווחה רשת CNBC ודובר ענקית הטכנולוגיה אישר אותן, אם כי באופן כללי, מבלי להתייחס למספר המפוטרים. כמו כן עדיין לא ידוע אם הפיטורים יתמקדו רק בתפקידי מטה (החברה תפטר ככל הנראה מאות עובדים במטה העולמי שלה בוושינגטון, ארה"ב) או יגיעו גם לשלוחות של מיקרוסופט במדינות נוספות. מפרסומים שונים עולה אמנם כי הם יפגעו בעיקר המחלקת המכירות של החברה, אבל לא ניתן לכך עדיין אישור רשמי מטעמה.

ברגע הדברים עומדים פיטורים של עשרות אלפי עובדים בחלק מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, להם היינו עדים בשנה האחרונה. לא מן הנמנע כי בקרוב יתקיימו עוד כמה סבבים של "התאמות" בחברות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully