וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופרים תיקים - כמו למעריב

14.7.2023 / 6:00

החופש הגדול אמנם רק החל, עבור עבור יצרני הילקוטים והתיקים, לרוב הרכישה הראשונה לקראת שנת הלימודים החדשה, הטירוף כבר בשיאו. יצאנו ללמוד על המגמות החדשות והטרנדים שילדינו יצטרכו לשאת בקרוב על כתפיהם

קל גב סט לכתה א אסטרונאוט. יאיר מיוחס,
שוק החזרה לביה"ס בשיאו, בדקנו מה חדש בתחום הילקוטים, סט לכתה א' של קל גב/יאיר מיוחס

שוק החזרה לבית הספר מוערך בכ-500 מיליון שקל, כאשר השקעה ממוצעת בסל קניה לבית הספר מוערכת ב- 350-400 שקל לכל תלמיד בבית ספר יסודי.

בקרב התלמידים הצעירים, בייחוד אלו העולים לכיתות א', שלב ההכנות לשנת הלימודים החדשה נפתח כחודש לפני תחילתה הרשמית, לרוב בטקס חגיגי לרכישת הפריט החשוב, המרגש והיקר ביותר בסל הקניות - הילקוט.

xbag_התיק האורטופדי הקל והמתרחב של קל גב מחיר 259 שקל. סטודיו קל גב,
xbag - התיק האורטופדי הקל והמתרחב של קל גב, המחיר: 259 שקל/סטודיו קל גב

חוגג 100

"לאחר שנים של עבודת פיתוח עם מיטב המומחים בארץ ובעולם, אנו משיקים לראשונה סדרת תיקים אורתופדיים תחת מותג הבית", משתפת עינת ברוך סמנכ"לית השיווק של חברת 'פלפוט'. "בתהליך הפיתוח, שמנו דגש מיוחד על נושא המשקל ואנחנו גאים להציג את התיקים לכיתות א-ב עם משקל של פחות מ-1 קילו".

פלפוט תציע לתלמידים החוזרים לספסל הלימודים, גם סדרת תיקים חצי-אורטופדיים, המתאימים לכיתות גבוהות יותר עם אפשרות לרכישה נפרדת של עגלת נשיאה מותאמת על גלגלים. "כחברה מובילה בשוק החזרה לבית הספר בישראל, בכל שנה אנחנו מקפידים לייצר בשורה חדשה בתחום ולהביא את העיצובים האופנתיים לישראל לצד שמירה על איכות החומרים ובריאות גב התלמידים".

עוד חידוש שמציגה 'פלפוט' לקראת שנת הלימודים תשפ"ד, הוא קולקציה ייחודית, פרי שיתוף פעולה שיצרה עם חברת 'דיסני' העולמית לכבוד חגיגות 100 השנים למותג האייקוני. "פעם ב-100 שנה זה קורה - הדמויות של דיסני מתקבצות יחד כמשפחה אחת בקולקציה חגיגית ויוצאת דופן, שמושקת בכל העולם. סדרת 'חזרה לבית הספר' של הקולקציה, משלבת את דמותו של מיקי מאוס באפקטים של תלת מימד. זוהי קולקציה שמשלבת היסטוריה ופנטזיה יחד עם מודרניות ועיצוב עכשווי" מוסיפה ברוך.

בנוסף לתיקים האורתופדיים והחצי-אורתופדיים, 'פלפוט' תשווק, כמו בכל שנה, סדרות של תיקים בעיצובים מגוונים לכל הגילאים, מתיקי גן ועד תיקים בוגרים, קלים ו"זרוקים" לתלמידי תיכון.

"בד"כ, לילדי הגן, יש יותר מתיק אחד בבית לעומת תיק לבית ספר שרוכשים בממוצע אחת לשנתיים, אומרת ברוך, "בדרך כלל מחליפים תיק בכל שלב משמעותי של התלמיד כמו כניסה לכיתה א', לחטיבת ביניים או לתיכון, אז מתגבש הטעם האישי ומתעורר הרצון לשינוי מבנה התיק, העיצוב או המותג.

ההתרגשות הגדולה באמנת מתרחשת כשהתלמיד עולה לכיתה א', אז בחירת התיק מלווה בהתרגשות גדולה של התלמיד וההורים, האווירה חגיגית ובהרבה מקרים גם הסבים והסבתות לוקחים בה חלק".

טווח המחירים לתיקים: 59-259 שקל. ניתן לראות את הפריטים של 'פלפוט' באתר המותג ולהשיג בחנויות, אתרים ורשתות ברחבי הארץ.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אתגרי הייצור

"בשנתיים האחרונות התמודדנו עם קושי בתחום הייצור, עלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם זמינותם, עליית מחירי ההובלה והתארכות זמני השילוח, סוף סוף אנחנו חוזרים לשגרה שהכרנו לפני תקופת הקורונה.

חרף האתגרים ששרשרת האספקה העולמית הציבה בפנינו, לא התפשרנו על איכות חומרי הגלם ונשארנו מחויבים לקהל הלקוחות ולרמת האיכות שהצבנו", אומרת קארין גנץ רון, מנכ"ל משותף בקל גב סחר.

את האתגרים העיקריים העומדים כעת בפני היצרנים והמשווקים הגדולים בישראל בתחום החזרה לבית הספר, היא חילקה לחמישה:

מדיניות המחירים - "על אף עלייתם של מחירי חומרי הגלם ושער הדולר, 'קל גב' קיבלה החלטה שלא להעלות כלל את מחירי מוצריה השנה ולספוג בעצמה את פער ההתייקרויות. בשנתיים הקודמות, בהן מחירי ההובלה האמירו בכ-300%, 'קל גב' העלתה את מחיר המוצרים בשיעור ממוצע של כ-4% בלבד וספגה את כל ההפרש".

ביטול תו התקן האורתופדי - "למרות ביטול החובה לתו תקן שהתייחס לנושאי איכות הטקסטיל, מבחני עמידות, מערכת הגב האורתופדית ובדיקות רעילות לצבעים בהם משתמשים לצביעת הבדים, 'קל גב' רואה חשיבות רבה לנושא, בייחוד בילקוטים לכיתת הנמוכות. "ביטול תן התקן מהווה פגיעה בצרכן הסופי - הילדים שלנו ועל כן, נמשיך להקפיד על הסטנדרטים שחייבו את היצרנים עד כה".

הרגלי צריכה - "רכישת הילקוט לכיתה א' הינה חוויה משפחתית מרגשת וזה בא לידי ביטוי בקניות שנעשות עם הילד/ה בחנויות הפיזיות. "ניתן לראות כי בתחום תיקי החזרה לבית הסר בכלל ובקטגוריית הילקוטים לכיתות א' בפרט, היקף הרכישות אונליין נמוך משמעותית מהיקף הרכישות הפיזיות והן מהוות כ-8%-9% מכלל הרכישות בתחום זה".

חידושים בקולקציה - "השנה, בהתאם לביקושים והמודעות בקרב הצרכנים, השקנו דגם 'חצי אורתופדי' כפי שנהוג לכנות אותו בשוק הישראלי. תלמידי כיתת ג'-ו', עדין זקוקים לתמיכה טובה של מערכת גב איכותית ודגם זה נותן מענה מדויק, הן מבחינת העיצוב הבוגר יותר והן מבחינת מבנה התיק שיוצר תוך התחשבות במשקל שהילדים הצעירים נושאים על גבם מידי יום". באופן כללי, התרחבה קטגוריית התיקים לבוגרים שמציעה כעת מגוון קולקציות טרנדיות של מותגים מובילים לצד קולקציית NBA שהפכה למותג לייף סטייל מבוקש".

חוויית ה-UNBOXING - "גם השנה, ממשיכה קל גב לשווק את מארזי המתנה הפופולריים שכבשו את שוק התיקים. חוויית הקניה שהשתלטה על ילדי ישראל בהשפעת האינסטגרם, מונגשת לילדי הגן ולתלמידי כיתות א'-ב' במארז שלם הכולל סט מוצרים בעיצוב זהה (ילקוט אורתופדי קל משקל, עגלת נשיאה עם מוט טלסקופי, קלמר, קופסת אוכל ובקבוק שתייה שמגיעים עם כיסוי תרמי מעוצב)

טווח מחירים לתיקי בית ספר של קל גב: החל מ-149 שקל לתיק גב חצי אורתופדי ועד 449 שקל למארז שלם. טווח מחירים לתיקי גן: החל מ-59 שקל ועד 149 שקל למארז שלם. ניתן להשיג בחנויות ורשתות התיקים וחנויות מכשירי הכתיבה והצעצועים.

מוצ'ילה סטייל

כשהגענו לסקר את החדשות והחידושים שמציגה השנה רשת YOLO, התבשרנו כי לראשונה מאז היוסדה, מושקים לקראת שנת הלימודים תשפ"ד, ילקוטים אורתופדיים בייצור עצמי תחת מותג הבית, בשונה משנים קודמות בהן התקיימו שיתופי פעולה עם יצרני התיקים בישראל.

לדברי יעל יגלום, יזמית רשת YOLO: "בתום תהליך פיתוח שארך כשנה, אנו נרגשים להשיק את קולקציית הילקוטים האורתופדיים, במגוון רחב של עיצובים בלעדיים ובייצור עצמי מלא תחת המותג YOLO הנושאים תו תקן של מכון התקנים הישראלי".

כששאלנו על ההיערכות לקראת החזרה לבית הספר ועל המגמות הצרכניות שמשפיעות על היצור והעיצובים, שיתפה יגלום כי שוק הילקוטים בישראל, מתאפיין בילקוטים אורתופדים לכיתות נמוכות א-ד (עם או בלי עגלת נשיאה), ילקוטים "חצי אורתופדים" לכיתה ה' ומעלה וילקוטים "זרוקים" במראה קליל לכיתות הגבוהות.

יגלום הוסיפה כי הטרנדים השולטים השנה הם: היוניקורן שילווה אותנו זו השנה ה-4 ברציפות, ה'טאי דאי' בגרסה בוגרת יותר, וטרנדים על-זמניים עמו כדורגל וכדורסל. "השנה, אנחנו מבחינים בשינויים בטעמם האישי של ילדי ישראל הצעירים שפונים לעיצובים בוגרים יותר מאי פעם".

שני דגמים ש-YOLO הגתה, פיתחה, עיצבה וייצרה עבור הכיתות הנמוכות הם SOLO ו-PRO, בעלי תו תקן ישראלי ומערכת גב אורתופדית וקלי משקל עם בסיס קשיח ויציב, עם אפשרות לצרף עגלת נשיאה או רצועת מותן לחיזוק היציבות וחלוקה נכונה של עומס המשקל על הגב - כמו תיק מוצ'ילה לטיולים.

בנוסף, מגוון התיקים השנה כולל גם ילקוטים אורתופדיים על גלגלים עם ידית נשיאה ואפשרות גרירה על גלגלים ותיקים קלילים יותר בעיצובים בוגרים לתלמידי הכיתות הגבוהות יותר.

YOLOמציגה השנה שיתוף פעולה מסחרי עם קבוצת BBB במסגרתו יחולק מארז מחקים מעוצבים של המותג כמתנה לילדים שיסעדו הקיץ במסעדות הרשת. בנוסף, הרשת מרחיבה את הפעילות עם עמותת "לתת" והצטרפותה לקמפיין גיוס הכספים "לתת תיק" למען ילדים ממשפחות נתמכות. הקמפיין יתקיים בחנויות הרשת ובאתר במהלך החודשים יולי-אוגוסט.

לשאלתנו לגבי המחירים השנה בהשוואה לשנים קודמות, היא ענתה כי "למרות עלייה בשער הדולר, למעט פריטים בודדים, המחירים ברשת YOLO זהים לשנה שעברה.

טווח המחירים בקולקציית הילקוטים לבית הספר: ניתן להשיג את הקולקציה בכל אחד מ 16 סניפי הרשת, בסניפי רשת אופיס דיפו כ"פופ אפ" לתקופה של החזרה לביה"ס ובאתר YOLO.

כלכלה מעגלית

קולקציית התיקים לבית ספר של קרביץ לקיץ 2023 מציגה חידושים, מותגים מובילים ובלעדיים, איכות, תו תקן וטווח מחירים רחב.

לדברי עמית שבתאי, מנהלת סחר ויבוא בקרביץ: "טרנד הקיימות ומגמת השמירה על איכות הסביבה קיבלו הכרה ציבורית רחבה מתמיד ובהתאם לכך גדל מגוון התיקים תחת הקטגוריה, כמו דגם קיימות שמציג המותג JANSPORT, מותגי התיקים ריינס והרשל המייצרים בכלכלה מעגלית מלאה והמותג האמריקאי Dickies שמציג לראשונה בישראל, תיקים המיוצרים מ-100% חומרים ממוחזרים".

"לצד מגמה זו", מוסיפה שבתאי, "מתקיימת דרישה של הצרכן לטכנולוגיה מתקדמת לצד עיצוב אומנותי ועל זה עונה מותג הבית של קרביץ, STREET ART, שמביא את אומנות הרחוב, הגרפיטי והקומיקס לידי ביטוי בקולקציה אורבנית רחבה שכובשת את לב התלמידים הבוגרים בבית הספר היסודי".

ואיך הטכנולוגיה משתלבת פה? התיקים בקולקציה הססגונית כוללים יציאת אוזניות ו USB- מובנית בצד התיק, כבל הטענה ומטעןPOWER BANK במתנה. לתיקי המותג 10 תאים בהם גם שרוול פנימי מיוחד למחשב נייד או טאבלט. קלמרים בעיצובים תואמים נמכרים בנפרד.

עוד חידוש מהשנה הנוכחית מגיע עם המותג 'גורין' שידוע בכובעים עם רקמה של חיות, שיוצא לראשונה בישראל, עם קולקציית תיקי בי"ס שתשווק בקרביץ.

כששאלנו על שיטות השיווק השנה בהשוואה לשנים קודמות, ענתה שבתאי כי כמו בכול שנה, קרביץ מקיימת ירידים ייעודיים לקראת החזרה לבי"ס, בהם מוצג מגוון המוצרים הרחב והשנה בנוסף, יקימו קרביץ והמותגים CRICUT ו-JANSPORT, חנויות פופ אפ בקניון G כפר סבא ובקריון קרית ביאליק.

טווח המחירים בקולקציות התיקים לבית הספר: את מגוון המוצרים של קרביץ ניתן להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

למען הקהילה

יצרנית התיקים 'מודן' מייצרת מגוון רחב של תיקי בית-ספר, כשהפופולרי ביניהם הוא התיק האורתופדי, עליו נרשמו מספר פטנטים ייחודיים. התיק מיועד לתלמידי הכיתות הנמוכות וכולל מערכת אורתופדית אוורירית, עם כריות לשכמות ולגב תחתון, גב אורתופדי קשיח ותחתית קשיחה, המספקים לתלמיד נוחות נשיאה, שימוש יעיל יום יומי לצד שמירה על בריאות הגב.

חידוש שמציגה מודן לקראת שנת הלימודים הוא תיק בעיצוב ייחודי עם הדמות האהובה 'כראמל', מספר הילדים וסדרת הטלוויזיה המצליחה, והוא יימכר לצד הדמויות: פיידרמן, סוניק, ריינבו קורן, ברבי, הלו קיטי, LOL ולצד עיצובים אייקוניים כמו: חלליות, כדורגל, כדורסל, גלידה, גיימינג, לבבות ועוד.

פלג פיינברג, מנהל מכירות תיקי מודן: "השנה יצאנו במארז שלם והוא המוצר המנצח. מדובר בסט הכולל תיק טרולי, קלמר, קופסת אוכל ובקבוק שתייה וזה עונה על הצורך והביקוש מצד הורים וילדים לסט מוצרים בעלי גרפיקה זהה והמחיר שלנו למארז נחשב אטרקטיבי. בנוסף, התלמידים הבוגרים יוכלו למצוא לעצמם תיק בין מגוון הדגמים הבוגרים של המותג אקספלור (מבית מודן). הם עשויים מבדים איכותיים, הם בעלי תמיכה אורטופדית ומגיעים עם אקססוריז אופנתיים לבנות".

השנה, תתרום מודן 10% מהרווח על תיקי החזרה לבית הספר, לעמותת "יד ביד", הפועלת למען משפחות מעוטות יכולת.

טווח המחירים לתיקים: החל מ-179 שקל לתיק מהמותג אקספלורר ועד 439 שקל למארז שלם לכיתות הנמוכות. ניתן להשיג ברשתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully