וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימות בכבישים: זינוק דרמטי במספר המאחרים לעבודה

11.7.2023 / 13:26

לא חשבתם אחרת, ובכל זאת: למעלה ממחצית המועסקים איחרו היום לעבודה, בפרק זמן של יותר מ-15 דקות. מלבד המעסיקים, גם העובדים ישלמו את המחיר

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למעלה ממחצית מהמועסקים שעובדים במקומות עבודה שממוקמים בסמוך לכבישים שנחסמו היום בשל ההפגנות איחרו היום לעבודה, בפרק זמן של מעל 15 דקות. כך עולה מנתוני חברת עוקץ מערכות, ששעוני הנוכחות שלה מותקנים בעשרות אלפי בתי עסק ברחבי הארץ. על פי הבדיקה, שיעורם הממוצע של העובדים שהגיעו באיחור של מעל לרבע שעה, במחצית הראשונה של השנה עמד על 16.9% ואילו היום - השיעור זינק ל 52.3%. בחברה מציינים כי לא מעט עובדים, הגיעו היום למקום העבודה באיחור של למעלה משעתיים.

עוד עולה מנתוני הסקר כי שיעור העובדים שהגיעו בזמן, עומד על 15.2% - נתון שמשקף ירידה בשיעור של 62% מממוצע האיחורים מאז תחילת השנה. בנוסף, נרשמה ירידה בשיעור של 28% במספר העובדים שהגיעו באיחור של עד 5 דקות וכן ירידה בשיעור של 13.1% במספרם של המאחרים בפרק זמן של עד 10 דקות.

לדברי חיים מולכו, מנכ"ל חברת עוקץ מערכות' "מדובר על פי הערכות על נזק מצרפי למעסיקים שמגיע לעשרות רבות של מיליוני שקלים ויכול לחצות אף את רף 100 מיליון השקלים.

עוד בנושא

חיים מולכו. יחצ,
חיים מולכו/יחצ

אולם גם העובדים שאיחרו עלולים לשלם את המחיר: עו"ד הילה אהרוני, מומחית לדיני עבודה, מציינת כי על אף שמדובר על איחור שנכפה כביכול על העובד, המעסיק אינו חייב לשלם לו שכר בגין הזמן בו שהה בפקקים, ואף רשאי לקזז לו את פרק הזמן הזה מהשכר המשולם, במידה שעבד פחות בשל האיחור. כמו כן, וככל שהדבר מתאפשר, המעסיק רשאי להודיע לעובדיו כי בשל השיבושים, עליהם לעבוד מהבית.

בנוסף, מסבירה עו"ד אהרוני כי מעסיק שנוכח לגלות כי רבים מעובדיו מאחרים היום לעבודה בפרק זמן ניכר, באופן שמשבש את היכולת להפעיל את העסק, רשאי להוציא אותם לחופשה כפויה, שתקוזז מיתרת ימי החופשה שצבורים לכל עובד ועובד, יחד עם זאת עובד שאין לרשותו ימי חופשה צבורים יקבל תשלום ע"ח המעסיק.

  • עוד באותו נושא:
  • מחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully