וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמע טוב? הסטרט אפ הישראלי שנלחם על הלב שלכם

11.7.2023 / 15:40

אי ספיקת לב משפיעה על חיי היום יום של כ-2% מאוכלוסיית העולם ואף גורמת למוות בטרם עת. סטרט אפ ישראלי מצליח לזהות הידרדרות באמצעות דגימת קול של הפציינט

עובדי cordio. cordio,
צוות עובדי Cordio/cordio

מחלות לב וכלי דם הם מגורמי המוות הראשיים ברחבי העולם,. כתוצאה מהם מתים כ-17.9 מיליון בני אדם מדי שנה. כך על פי ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization).

אחת מאותן מחלות היא אי ספיקת לב, המשפיעה על כ-2% מאוכלוסיית העולם ומוגדרת כגורם התמותה המוביל מבין כלל המחלות הקרדיווסקולריות. מחלה זו נוצרת כאשר הלב אינו מסוגל לספק את הדרישות המטבוליות של האיברים השונים בגוף, או שהוא עושה זאת תוך לחצי מילוי גבוהים.

הדבר יכול לנבוע כתוצאה מגורמים שונים, בהם התקף לב או לחץ דם גבוה מתמשך, שעלולים לגרום ללב, המשאבה שמניעה את הדם ברחבי הגוף, לאבד את היכולת להתכווץ או להתרחב באופן תקין.

כתוצאה מכך, הלב מתקשה לספק את הדם לכל הגוף, והחולה מרגיש מגוון תסמינים שיכולים לנוע החל מעייפות ועד להצטברות נוזלים ברחבי הגוף. ללא טיפול מתאים, אי-ספיקת הלב והתסמינים הנלווים לה עלולים להחריף ולהגיע למצב מסכן חיים.

בנוסף לעלות הבריאותית יש לכך גם עלות כלכלית, הנאמדת בכ-108 מיליארד דולר בשנה גובאלית, מהם 65 מיליארד דולר עלות ישירה ו-43 מיליארד דולר עלות עקיפה. כך על פי מאמר מדעי שכתב ד"ר Franz P Hessel, מרצה בחוג לניהול הבריאות באוניברסיטת SRH ברלין בגרמניה, ונכנס לספרייה הלאומית לרפואה שבמרכז המידע הלאומי האמריקאי לביוטכנולוגיה.

ה"תורמת" הגדולה ביותר לנטל הכלכלי העולמי כתוצאה ממחלת אי ספיקת הלב היא ארה"ב, שמהווה כ-28.4% מההוצאה הגלובלית הישירה והעקיפה על אי ספיקת לב.

אפליקציית cordio. cordio,
מערכת HearO/cordio

ובעוד העולם מחפש מזור למחלה הארורה, קרדיולוג ישראלי אחד, ששימש כמנהל מרפאת הלב של הדסה, איתר אותו והקים את קורדיו מדיקל - כדי להפיץ אותו בעולם.

קורדיו משתמשת בטכנולוגיות לימוד מכונה, עיבוד אותות קולי מתקדם ותוכנה כדי להפוך את הטלפון הנייד שלנו למכשיר רפואי ופיתחה את מערכת HearO, המאפשרת זיהוי מוקדם של הצטברות נוזלים בקרב חולי אי ספיקת לב באמצעות ניתוח דיבור.

המערכת מקבלת מהחולה דגימת קול באמצעות אפליקציה המותקנת אצלו בטלפון הנייד, מנתחת ומעבדת אותו, ומזהה אם חלה אצלו הדרדרות. זמינות האפליקציה על מכשיר החולה, לצד מערכת זולה עם יכולת הפצה מהירה מאפשרת היענות גבוהה יותר מצד החולים לשימוש יומיומי.

בכך HearO מסייעת בהורדת התמותה, שיפור חיי המטופלים, הפחתת אשפוזים, וחיסכון בעלויות, כאמור, למערכות הבריאות השונות. מערכת HearO, יש לציין, הוגדרה על ידי ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) כמוצר פורץ דרך ופועלת באירופה (CE), בין היתר בשיתוף פעולה עם ענקית התרופות אסטרהזניקה בספרד.

החברה מציינת, כי בניסויים שנערכו בקרב מאות חולים בעשרות מוסדות רפואיים בישראל, אירופה ובארה"ב, הצליחה מערכת HearO לספק התראות להתדרדרות במצב חולי אי ספיקת לב טרם אשפוז על רקע החמרה באי ספיקת לב - ברמת דיוק של למעלה מכ-80%.

השוק הגלובאלי למוצרי ניטור לב עמד על כ-8.24 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפוי לעמוד על כ-20.23 מיליארד דולר עד שנת 2032. כך על פי חברת סקרי השוק הקנדיתPrecedence Research.

שוק אי ספיקת הלב העולמי, הכולל תרופות ומכשור, הוערך על ידי חברת סקרי השוקPolaris Market Reserch האמריקאית, המתמחה, בין היתר, בשווקי הרפואה, ב-11.54 מיליארד דולר בשנת 2021. להערכת החברה שוק זה צפוי לצמוח בכ-5.4% שנה אחר שנה עד שנת 2030.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
תמיר אילן, מנכ"ל cordio. יעל אילן,
תמיר טל, מנכ"ל Cordio Medical/יעל אילן

קורדיו מדיקל (Cordio Medical), תעודת זהות

תחום פעילות: מכשור רפואי בתחום אי ספיקת לב

תאריך הקמה: 2013

מייסד: פרופ' חיים לוטן (71)

חזון החברה: לשפר את חיי חולי אי ספיקת הלב תוך הורדת אשפוזים מיותרים הגורמים לעומס על מערכות הבריאות.

עובדים: 30. כולם בישראל.

סך גיוסי החברה מאז הקמתה: 25 מיליון דולר.

בין המשקיעים: Peregrine Ventures, Ceros, Pix, Pertech

בין לקוחות החברה: בתי חולים בספרד, 40 מרכזים בארה"ב במסגרת ניסוי פיבוטלי, ועוד.

חברות הפועלות בתחום: Medtronic, Abbott, Boston Scientific, Victorious , Sensible.

דבר המנכ"ל (תמיר טל): "אי ספיקת לב נמצאת בממדי מגיפה ומערכת HearO שקורדיו מדיקל פיתחה מאפשרת לעשרות מיליוני מטופלים בעולם ובישראל להגן על עצמם מהדרדרות מסכנת חיים, ובעלות נמוכה יחסית.

תעשיית המכשור הרפואי מחפשת מזה שנים אחר כלי ניטור שיאפשר להתריע לפני הדרדרות צפויה של אי ספיקת לב. עד היום אין "תקן זהב" לניטור כזה. בין היתר כי יש קושי טכנולוגי לקבוע מתי הנוזלים של מטופל יוצאים מאיזון.

בנוסף רוב המוצרים ננטשים על ידי החולים בשל היענות הקשורה בניטור עצמו שמחייב שימוש במתקן נוסף להוצאת ודגימת הנתונים. קורדיו פותרת את שני הקשיים הללו.

מערכת HearO עוקבת אחר העיקרון הקליני שקולו של המטופל משתנה ככל שהוא מתקרב להדרדרות ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת של עיבוד אותות קול בה המטופל משמש כבקרה של עצמו, מזהה זאת לפני האוזן האנושית ונזקקת רק למכשיר הנייד של המטופל, דבר המגביר את ההיענות מצד החולים.

בכך מסייעת מערכת HearO בהורדת תמותה, שיפור חיי המטופלים הפחתת אשפוזים וחיסכון בעלויות הנגרמות למערכות הבריאות השונות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully