וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"ליות משאבי אנוש בפורום מיוחד של BDI: "עולם העבודה עדיין שייך לעובדים"

12.7.2023 / 12:16

במסגרת פורום מיוחד שערכה השבוע חברת המידע העסקי Coface Bdi, התקיים שיח של מנהלות נבחרות בתחום משאבי אנוש בנושא האתגרים והמגמות בשוק העבודה: הגבולות הטשטשו, הכוח עדיין נמצא אצל העובדים, ובעתיד נעבור לארבעה ימי עבודה

מימין לשמאל -  ענת ברקן, סמנכ"לית משאבי אנוש של אלקטרה מוצרי צריכה, תהילה ינאי, מנכ"לית בי די איי, ודפנה קליינר סמנכלית משאבי אנוש ביטוח ישיר. יחצ,
מימין לשמאל - ענת ברקן, סמנכ"לית משאבי אנוש של אלקטרה מוצרי צריכה, תהילה ינאי, מנכ"לית בי די איי, ודפנה קליינר סמנכלית משאבי אנוש ביטוח ישיר/יחצ

התקופה הסוערת בשוק העבודה הישראלי, שלא רואה מנוח משינויים ואתגרים מאז פרוץ הקורונה, מעסיקה ביתר שאת את המגזר העסקי כולו, ובפרט את מחלקת משאבי אנוש בחברות. חברת המידע העסקי Coface Bdi, אשר מקיימת מדי שנה את דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, ומסקרת באופן שוטף את מגמות שוק העבודה המשתנות, קיימה השבוע פורום מיוחד למנהלי.ות משאבי אנוש נבחרות, במסגרתו התקיים פאנל שעסק במגמות ובאתגרים העתידיים בתחום. באירוע, שהתקיים ב"גומא אירועי בוטיק" ברמת השרון, נכחו כ-30 מנהלי.ות משאבי אנוש, ביניהן מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מטריקס, קווליטסט, שופרסל, TEN, טבע, מאצ' ריטייל, תנובה, מימון ישיר, כלל החזקות, תדהר, אדמה, ביטוח ישיר, לאומית שירותי בריאות, שינדלר, ג'ון דיר ישראל, אלקטרה מוצרי צריכה, רדוור ועוד.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-Coface Bdi, אשר הנחתה את הפאנל, "למרות מצב השוק בישראל, שמאופיין בירידה בכוח הקנייה, הכבדה בנטל המשכנתא על העובדים, המיתון שלוחץ על הכיס - אנו לא רואים בשטח שהכוח חזר למעסיקים, ויתרה מכך הועלתה השאלה האם יחזור אי פעם. נראה שאנו נמצאים בעידן חדש, השיח "בידי מי הכוח בשוק" יתכן שאינו רלוונטי בעידן הנוכחי. לחילופין, תמונת המצב היא שהשוק עדיין שייך לעובדים, וההסבר נעוץ במה שהקורונה יצרה ונמשך עד היום - שינוי בפילוסופיית החיים בכלל, ובפרט ביחס לעבודה. כיום הדגש של החברות צריך להיות על המחוברות, לשמר את העובדים, ליצור עבורם את תחושת השייכות, הנוחות של לחשוב פתוח, להביע עמדה, וזהו אתגר, בעיקר בארגונים גדולים".

בתוך כך, גם אבישג אלבז הרוש, סמנכ"לית משאבי האנוש במטריקס, חיזקה את דבריה של ינאי והסבירה כי "התפיסות שאנשים גיבשו בקורונה עדיין מאוד נוכחים. העובדה שיש פחות משרות ומצב השוק בכלל - לא מונע מאנשים לדרוש את המשכורות שהם חושבים שמגיעות להם, העובדים יודעים מה חשוב להם, רוצים לשלב פנאי עם משמעות ועבודה, לא יבחרו כל תפקיד וכל שכר".

יעל רייטר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת מאצ' ריטייל, הדגישה כי ככל שעובר הזמן, המנכ"לים מבינים את הכוח של פונקציית משאבי אנוש להשפיע על ארגון שלם. "אנו כמעט הפונקציה היחידה שרואה 360 את החברה, ויש לנו יכולת להשפיע ברמה האישית. למנכ"לים חשובה הדעה של מנהלות משאבי אנוש כי הם הפונקציה המקשרת והמתווכת ואנחנו נקיים מאג'נדות. למחלקת משאבי האנוש יש תפקיד קריטי בתיווך בין ההנהלה לבין העובדים".

ענבל בר עוז, מנהלת השתלמויות וטיפוח ההון האנושי בלאומית שירותי בריאות, ותהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בי די איי. יחצ,
ענבל בר עוז, מנהלת השתלמויות וטיפוח ההון האנושי בלאומית שירותי בריאות, ותהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בי די איי/יחצ

דפנה קלינר, סמנכ"לית משאבי אנוש בביטוח ישיר, הוסיפה כי אנו נמצאים בתקופה הכי קשה של משאבי אנוש, "עוברים כמו מטוטלת מצד אחד לאחר, ואנחנו בתווך. חייבים כל הזמן לחשוב צעד חד קדימה, מה הדור הבא רוצה מהארגון. הדור הצעיר רוצה לעבוד בשלוש עבודות במקביל, וגם להקליט פודקאסט בערב". למרות ההאטה בשוק, לדבריה, אין ירידות בשכר, ובאופן כללי, העובדים היום שמים גבולות ולא מוכנים לעבור עליהם. "אנחנו מבינים את עניין הגמישות והגבולות ולכן עברנו בקיץ לארבעה וחצי ימי עבודה. בימי חמישי עובדים 4 שעות בלבד, סוגרים את המחשב והולכים לים. הם יודעים שמבחינתנו לא שולחים מיילים יותר וכל הארגון עובר להדממה. העובדים מטורפים על זה, וזה שהם יודעים שיהיה להם סופשבוע ארוך הופך אותם ליותר יעילים, ומביא אותם ביום ראשון יותר נלהבים. לפני המון שנים לא האמינו שלא יעבדו בימי שישי והנה היום זה דבר טבעי וברור, וכך גם יקרה עם מספר ימי העבודה שיקטן. בסופו של דבר זה מחזק את י עילות העובדים".

ענת ברקן, סמנכ"לית משאבי אנוש באלקטרה מוצרי צריכה, הוסיפה כי התפקיד של משאבי אנוש הוא מזמן כשותף אסטרטגי בשולחן ההנהלה, ואת נושא המחוברות צריך לבנות כל פעם מחדש, לעולם עסקי משתנה וזה האתגר שלנו. יש צורך להסתכל הכי רחוק שאנחנו יכולים ולבנות את הבסיס לעתיד, ובתוך כך גם להתייחס לעולם הבינה המלאכותית, ולהבין מה הולך לקרות חמש שנים מעכשיו ולהיערך בהתאם.

דני כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש, תומר חברה ממשלתית, הוסיף כי "כיום חשוב לעובדים להרגיש משמעותיים ולמצוא מסלולי פיתוח, והחברות צריכות מצידן לכבד את העובד, את שעות הפנאי שלו, וגם לקצר את שבוע עבודה, להוסיף יותר תקנים פחות שעות נוספות, הרבה יצירתיות ורצון טוב של המנהלים".

ליאת שמואלי ליכטנשטיין, סמנכ"לית משאבי אנוש במימון ישיר, ציינה כי אחד האתגרים המרכזיים כיום הוא להסביר להנהלה, אשר רגילה עדיין לעובדים של פעם עם המחויבות הטוטאלית, את מה שקורה בשטח ואת השינויים של הדורות החדשים של העובדים שרוצים להיות עצמאיים וורסטיליים.
ענבל בר עוז, סמנכ"לית לאומית שירותי בריאות, ציינה כי "אנו במחלקת משאבי אנוש שותפים מלאים להנהלה ועובדים כל הזמן על פיתוח התפקיד בהתאם לעולם המשתנה". טל אהרונוב, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת שינדלר נחושתן מעליות, דיברה על המחוברות ופערי הדורות וציינה כי גאווה בחברה מעלה מחוברות.

שירלי הרמן, דירקטור שיווק ומיתוג מעסיק במיקרוספוט בהקשר זה דיברה על גאוות יחידה בחוד החנית של הטכנולוגיה, ושירלי בר מכלל ביטוח דיברה על כך שהעובד רוצה להיות משמעותי. המנהל מוביל תהליכים ומנהלי משאבי האנוש הם לצד המנהל". ריקי בקפיין, סמנכ"לית משאבי אנוש בתנובה הדגישה גם היא את נושא המשמעות וסיפרה כי עובדי תנובה מרגישים שהם חברה מובילת עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully