וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת ה-eSIM: מה זה בכלל ואיך נוכל לחסוך כסף בזמן חופשה?

1.8.2023 / 10:36

רובנו שמע את המושג eSIM בהקשר לאינטרנט אלחוטי וביצוע שיחות מחו"ל, אבל מה אתם באמת יודעים על הטכנולוגיה? מה היא מאפשרת? מה הופך אותה לנוחה, יעילה וחסכונית במיוחד בזמן חופשה משפחתית, רומנטית או נסיעת עסקים? בדקנו והבאנו דוגמאות למחירים

טכנולוגיית התקשורת התקדמת שמחליפה את ה-SIM מפלסטיק שהיינו צריכים להתקין בעצמנו. יח"צ,
מהפכת ה-eSIM: מה זה בכלל ואיך נוכל לחסוך כסף בזמן חופשה?/יח"צ

המושג eSIM נשמע לאחרונה יותר ויותר בציבור, הן בשל הטכנולוגיה המתקדמת שהיא מציעה בהקשר לשיחות ואינטרנט בחו"ל והן בשל ריבוי החופשות אליהן יוצאות משפחות ישראליות רבות בתקופת החופש הגדול.

עד כה, כדי ליהנות מגלישה באינטרנט בזמן שהייה בחו"ל, רכשנו "חבילות חו"ל" יקרות מאד דרך חברת הסלולר אליה אנחנו מחוברים ביום יום. המחירים הגבוהים ששילמנו עבור תקשורת עם העולם בזמן חופשה העלתה באופן משמעותי את עלות החופשה כולה במיוחד כשמדובר במשפחה שלמה.

לאחרונה, המושג eSIM הפך לשגור בפי אנשים רבים אך לא כולם באמת יודעים במה מדובר. בדקנו איך נוכל לתרגם את המושג הטכנולוגי החדש לחיסכון כספי ניכר עבור גלישה ושיחות בזמן חופשה בחו"ל.

טכנולוגיה ה-eSIM שוברת את השוק. יח"צ,
טכנולוגיה ה-eSIM מאפשרת תקשורת (שיחות וגלישה בחו"ל) מבלי להחליף כרטיס פיזי/יח"צ

מה זה בכלל eSIM אתם שואלים?

מדובר בטכנולוגיה שתחסוך לכם הרבה מאד כסף בזמן חופשה משפחתית בחו"ל ובכלל, בכל ביקור מעבר לים.

טכנולוגיית eSIM החדשנית, שמכונה גם SIM דיגיטלי או SIM אלקטרוני, מנגישה תקשורת סלולרית פתוחה ושימוש נוח ללא התקנה. מדובר בצ'יפ קטן המוטמע בטלפון הנייד ומאחסן את המידע הנדרש לזיהוי וחיבור טלפון נייד לרשת סלולרית בלי צורך בכרטיס פיזי.

עד כה, כדי לתהייה לנו האפשרות לגלוש באינטרנט מכל מקום בחו"ל, נאלצנו לרכוש חבילת חו"ל מחברת הסלולר שאליה אנחנו מחוברים או לחילופין, לרכוש כרטיס פלסטיק חיצוני (שמוצע לרוב במחירים אטרקטיביים הרבה יותר) ולהתקינו בעצמנו אל תוך המכשיר.

לא מעט ישראלים מספרים כי הם מסתבכים עם ההתקנה ולכן, נאלצים לשלם סכומי כסף גבוהים במיוחד לספק התקשורת שלנו. סכום שמגיע לעלות של מאות שקלים עבור ימים בודדים מחוץ לישראל ועבור האפשרות לגלוש באינטרנט בלבד.

eSIM היא טכנולוגיה מתקדמת יותר שמגיע בצורת שבב פנימי ומובנה המוטמע בגוף מכשיר הסלולר שלנו, והוא ואינו ניתן לשליפה ממנו. הימצאותו התמידית מאפשרת לנו

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חברת voye global מציגה לראשונה חבילת גלישה ל130 מדינות בעולם פתוחה לשנה במחיר אחיד החל מ- 12 דולר קרדיט טל סופר. טל סופר,
חברת voye global מציגה שירות חדש ומחיר אחיד, החל מ- 12 דולר לחבילה חבילת של 3GB לשבוע/טל סופר

אילו מכשירים תומכים ואיך מפעילים?

היתרון המשמעותי ביותר של טכנולוגיית ה-eSIM, מלבד הנוחות וביטול הצורך להתעסק עם התקנה עצמית של כרטיס זהיר ל"מגירה" שברירית באמצעות מחט או סיכה ייעודית, הוא היכולת לאחסן מספר פרופילים של מפעילי סלולר שונים במכשיר אחד ולהחליף ביניהם בקלות בלחיצת כפתור דרך הגדרות המכשיר, מבלי צורך להחליף כרטיס SIM פיזי.

הפעלת ה-eSIM בטלפון הנייד היא פשוטה מאד, כל מה שצריך הוא לסרוק קוד QR שנשלח על ידי מפעילת הסלולר לחיבור אוטומטי בין הטלפון הנייד לרשת הסלולרית. נכון להיום לא כל המכשירים תומכים בטכנולוגיית eSIM, אך כל המכשירים החכמים שהושקו משנת 2020 כגון: אייפון 11-14, וסמסונג S20-3S2 - תומכים בה באופן מלא.

הטכנולוגיה המתקדמת מהווה פתרון יעיל ובשורה של ממש לכל מי שטס לחו"ל. מעתה, ניתן להחליף בקלות בין מפעילי סלולר, וליהנות מכל העולמות, הן מבחינת המחיר והן מבחינת הנוחות. מעתה, תוכלו לבחור שלא לרכוש חבילת תקשורת יקרה מחברת הסלולר המקומית או לבזבז זמן טיול יקר בחיפוש אחר סים מקומי במדינת היעד, אלא להצטייד ב-eSIM לשיחות וגלישה בחו"ל, ליהנות מנוחות שימוש ומעלות נמוכה משמעותית.

שוק חבילות הגלישה בישראל נאמד במאות מיליוני שקלים בשנה, כאשר את רוב השוק עדיין מובילות המפעילות המקומיות עם נתח שוק של כ-70% במחיר ממוצע של כ-200 שקלים לחבילת גלישה.

אבי הרשקו, מנכ"ל חברת VOYE Global מסר: "שימוש בטכנולוגיית eSim מוזיל משמעותית את עלות החבילה, עד כשליש. הצורך לשימוש בדאטה עולה בקצב מהיר בעיקר בשכבות הצעירות שצורכות מדיה כבדה וזללנית, זאת לצד הצורך הרב לשתף חוויות בזמן אמת לאינסטגרם למשל, חלק בלתי נפרד מחווית הטיול עבור לא מעט צרכנים".

עוד הוסיף הרשקו, "השוק העולמי צועד לקראת הלקוחות ומאפשר להם הרבה יותר חופש בחירה ועלויות מוזלות, מה שמאפשר את הצריכה ההולכת והגוברת של הדאטה, לצד גידול במספר המכשירים שתומכים בטכנולוגיית eSim. שוק הצפוי להכפיל עצמו עד ל-2027, ביחס ל-2022".

השוואת מחירים בין חברות הנותנות שירות לתקשורת (שיחות, הודעות ואינטרנט) בחו"ל. יח"צ,
השוואת מחירים בין חברות הנותנות שירות לתקשורת (שיחות, הודעות ואינטרנט) בחו"ל/יח"צ

איך גם אוכל להרוויח מזה?

ישנם מספר חברות המציעות eSIM לתקשורת סלולרית בחו"ל, ביניהן חברת Airalo המציעה אפליקציה המאפשרת לרכוש eSIM ייעודי לגלישה בלבד למדינה אליה טסים. החבילה תשמש אתכם ל- 30 ימים, כאשר צריך לבחור מראש את המדינה אליה טסים ואת נפח הגלישה הנדרש בחו"ל - מבדיקה שעשינו, השירות (מוצע כעת ב-20% הנחה ללקוחות CAL למשל) הוא זול, אך מסובך לתפעול והיתרה שלא נוצלה נמחקת בסוף התקופה ולא ניתנת לשימוש בעתיד.

חברת VOYE Global משווקת לראשונה חבילות גלישה לחו"ל מבוססות eSim לשימוש ב-130 מדינות בעולם. חבילת חו"ל לדוגמא: חבילת גלישה הפתוחה למשך שנה, בנפח של 5GB-30GB לבחירה, בהתאם לשימושים ולצורך. חבילה זו ניתנת לשימוש חוזר שוב ושוב במהלך השנה, כשהמחירים נעים בין 27-69 דולר, שהם כיום פחות מעלות ממוצעת של חבילת חו"ל אחת מחברת הסלולר שלנו.

דוגמאות למחירים שמציעה VOYE Global: חבילת תקשורת 10GB תעלה 25 דולר למשך 30 יום, או- 42 דולר לשנה. חבילת תקשורת 15GB תעלה 29 דולר למשך 30 יום, או - 69 דולר לשנה. חבילת תקשורת 30GB תעלה 49 דולר למשך 30 יום. חבילת 3GB לשבוע תעלה 12 דולר ואילו, חבילה של 6GB לחודש ימים תעלה 20 דולר.

לחברה חשוב להדגיש שבניגוד לשחקניות רבות בשוק, VOYE אינה מתווכת בין חברות, אלא מאפשרת על גבי הפלטפורמה שלה את החיבורים המרובים ובטכנולוגיה זו היא מבטיחה תקשורת יציבה, רציפה ואיכותית בכל רגע נתון. חשש קטן שלנו: המוצר חדש מאד והושק רק כעת, אם יוצאים לחופשה משפחתית עם צורך תמידי באינטרנט ואפשרויות תקשורת יציבות, אולי לא היינו בוחרים דווקא בחברה זו עד שנדע שהיא עומדת בהבטחות ובציפיות.

WORLD8. יח"צ,
הכי זול שמצאנו, שומר על היתרה ל-4 שנים, חברת WORLD8/יח"צ

שומר על היתרה ל-4 שנים

חברה נוספת שבדקנו היא חברת WORLD8 עם וותק של 11 שנים בתחום (מה שמעניק תחושה של ביטחון ורוגע לגביה, הרי לא היינו רוצים להתעסק רוב החופשה בחיפוש אחר קליטה לאינטרנט או SIM מקומי).

WORLD8 נחשבת למובילה בישראל לשיחות וגלישה מוזלים לטסים לחו"ל באמצעות eSIM, היא מציעה eSIM גלובלי ל-120 מדינות בעולם, לתקופה של 4 שנים, כאשר הטעינה לשיחות ולגלישה בחו"ל נשמרת ל-4 שנים.

אופן ההתקנה והשימוש הוא קל ונוח: לקוחות כל החברות רוכשים באופן חד-פעמי SIM או eSIM של WORLD8 באחד מ- 500 סניפי דואר ישראל או באתר והוא שמיש וזמים על המכשיר למשך 4 שנים מיום ההפעלה. לחברה, מוקד שירות לקוחות בעברית ללקוחות בישראל ובחו"ל (באמצעות חיוג מקוצר מהסים / eSIM).

טעינת הבסיס תעלה לכם 50 שקל ותספק שירות של 60 דקות שיחה / 60 הודעות סמס / 1GB גלישה באינטרנט - בתוקף ל- 4 שנים. תוספת גלישה 8GB תעלה לכם 49 שקל לאירופה (כולל טורקיה), ארה"ב, תאילנד ומדינות נוספות. מבדיקה שעשינו, השירות הזה הוא הכי זול שמצאנו, פשוט לתפעול, התקנה חד פעמית והיתרה שלא נוצלה נשמרת לשימוש בנסיעות הבאות למשך 4 שנים.

WORLD8 - eSIM לחו"ל. יח"צ,
הכי זול שמצאנו, התקנה פשוטה וחד פעמית, שומר על היתרה ל-4 שנים, חברת WORLD8/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully