וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרב כאן: כך תכינו את המזגן ותעברו את השרב הקרוב ב

13.7.2023 / 7:51

עם בוא השרב ועומס החום, המזגן צפוי לעבוד ברציפות באופן אינטנסיבי. מה צריך לעשות כדי להכין אותו לשרב? איך אפשר לחסוך בחשמל בימים בהם הוא עובד ללא הפסקה? ומה צריך לקחת בחשבון כשרוצים לקנות מזגן חדש?

דני ישראל, מנהל פיתוח מוצרים בקבוצת תדיראן עם טיפים שיעזרו לכם לעבור את השרב הקיצוני
סוף השבוע הקרוב צפוי להיות חם באופן משמעותי מה שיביא ישראלים רבים להפעיל את המזגן בביתם ללא הפסקה.

דני ישראל, מנהל פיתוח מוצרים בקבוצת תדיראן עם כל הטיפים והדגשים לשימוש מושכל וחסכוני במזגן.

ניקוי המזגן והפילטרים
הפילטרים של המזגן מהווים מעטפת הגנה של יחידת המיזוג הפנימית. המטרה שלהם היא לדאוג שחלקיקים קטנים כמו אבק לא יכנסו ויצטברו בתוך המזגן ובכך יזהמו את האוויר הביתי שאנחנו נושמים.

במהלך השימוש במזגן, האבק מצטבר ונדבק בחלקים הפנימיים שלו ועל כן יש לדאוג לנקות אותם על מנת למנוע תקלות עתידיות. מומלץ לנקות את הפילטרים של מערכת המיזוג הביתית כל 3-4 חודשים כאשר אם המזגן עובד שעות נוספות, כמו בעונת הקיץ, ההמלצה היא לנקות אותו 3-4 פעמים במהלך העונה. בכל אופן, אם לא ניקיתם את הפילטרים עד לרגע זה מומלץ לדאוג ולנקות אותם על מנת להעניק למזגן תפוקת קירור מיטבית וכן למנוע נזילות וצנרת סתומה שעלולים לפגוע בפעילות המזגן.

מומלץ להתחיל מניקיון חיצוני של המזגן עם מטלית לחה או מברשת אבק על גבי החלקים החיצוניים של המאייד ותריסי המזגן. קחו בחשבון שלא מומלץ לנקות את הפילטרים על ידי שימוש בשואב אבק אלא יש לנקות אותם עם מברשת רכה או מטלית. לאחר הניקיון "הגס" שטפו אותם תחת מים זורמים. לסיום, ייבשו את הפילטרים היטב כדי למנוע הצטברות של לחות וטחב והחזירו ליחידת המיזוג.
לכוון את המזגן למצב ולטמפרטורה המתאימים

תחילה שימו לב שהמזגן מכוון למצב קירור המסומן בפתית שלג ולא אוורור המסומן באייקון של מאוורר. זה אמנם ברור מאליו, אבל לפעמים אנשים לא מודעים או מפספסים וחושבים שהמזגן נמצא על מצב קירור כשהוא בפועל על מצב אוורור. במקביל מכיוון שמדובר במזג אוויר קיצוני, מומלץ לכוון את הטמפרטורה ל-21 מעלות על מנת להעניק קירור מיטבי. בנוסף, ניתן להגביר את עוצמת קירור שיוצאת מתוך המזגן אך יש לקחת בחשבון שככל שמדובר בעוצמה גבוהה יותר כך המזגן יפעל בצורה רועשת יותר.

האוויר הקר בחדר יורד מלמעלה למטה ולכן יש לכוון את תריסי המזגן ב-45 מעלות כלפי מעלה במטרה לפזר את האוויר הקר שיוצא מהמזגן בצורה יעילה יותר בחלל החדר. במקביל, יש לוודא שהחלונות סגורים באופן הרמטי כדי שלא יכנס לחלל הבית אוויר חם וכן מומלץ להוריד את התריסים של המרפסות והחלונות על מנת לייצר בידוד של החלל.

מתכננים להחליף את המזגן? הנה כמה דברים שכדאי שתיקחו בחשבון
ראשית יש לבחון מהו גודל החלל שאותו תרצו למזג מכיוון שבחירת המזגן משפיעה באופן ישיר על התפוקה שתידרש ממנו. בנוסף, אם באותו החלל יש חלונות גדולים או יציאה למרפסת יש לקחת זאת בחשבון מכיוון שהשמש שחודרת דרך חלונות אלו יכולה להשפיע על חימום הבית.

כמו כן, יש חשיבת לטכנולוגיה המוטמעת במזגן. בטכנולוגיית האינוונטר (INVERTER), התופסת פופולאריות רבה בתקופה האחרונה, המדחס פועל באופן תמידי ושומר על טמפרטורה אחידה כל הזמן לצד חסכון משמעותי בחשבון החשמל. בנוסף, ישנה טכנולוגיה חדשה לטיהור אוויר המעניקה ערך מוסף למזגן ומגדירה את השימוש שלו מחדש . למעשה, לצד חימום וקירור של חלל החדר ניתן לטפל באוויר הקיים בחלל ולנטרל וירוסים, עובשים וחיידקים. בימים אלה משיקה תדיראן את הטכנולוגיה הייחודית שלה לטיהור אוויר- 3TADIRAN AIROW , שלראשונה תוטמע בילט אין במזגן TADIRAN SUPREME AIROW ולמעשה תהפוך אותו להיות המזגן הבריא הראשון בישראל.

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הביצועים הנדרשים של המזגן מבחינת תפוקה, עוצמה ואנרגיה. אם נחלק את תפוקת המזגן בצריכת החשמל שלו נקבל את מקדם היעלות של המזגן (COP). ככל שהמספר גבוה יותר, המשמעות היא שהמזגן חסכוני יותר בצריכת חשמל. על מנת להקל עלינו בבחירת המזגן, נקבע דירוג המבוסס על התקינה האירופאית אשר מדרג יעילות אנרגטית מ- A++ (היעיל ביותר) ועד G (הכי פחות יעיל) כאשר ההמלצה היא לבחור במזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה יותר הנחשב לחסכוני ובעל צריכת חשמל קטנה יותר.

כמו כן, יש לבחון את סוג המזגן המתאים ביותר לדירה. כיום קיימים בשוק מספר אפשרויות - מזגן עילי, מיני מרכזי, ומערכות VRF. המזגן העילי הינו המזגן הפופולארי בישראל כך שכ-85% מהאוכלוסייה מחזיקה בסוג זה של מזגן. במידה ואין באפשרותכם לתלות מספר רב של מעבים ניתן להתקין מזגן מיני מרכזי או מזגן VRF העושים שימוש במעבה (יחידה חיצונית) יחיד ומזרימים אוויר לכל חלקי הבית כך שניתן לשלוט בטמפרטורה בכל חדר בנפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully