וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכם בלילה? הסיפור שלא יאמן על הבכיר שגנב מנמל אשדוד

13.7.2023 / 11:31

מהנדסים של חברת סימנס הגיעו לאשדוד כדי לתחזק את המנופים, אבל תוך כדי העבודה החלו להיעלם חלקים יקרי ערך. כשבדקו את מצלמות האבטחה, הם לא האמינו למראה עיניהם. כל הפרטים - וגם עדכון מפרשת בכיר אחר, שעל פי החשד איים ברצח על עובד. שמח בנמל אשדוד

נמל אשדוד. ShutterStock
מנופים בנמל אשדוד. לא תאמינו מי גנב מהמהנדסים של "סימנס"/ShutterStock

למנופים בנמלי הים, האחראיים על פריקה וטעינת אוניות בקו המים, יש תפקיד קריטי בקצב שבו נפרקות האוניות. מספיק שאחד מהם תקול כדי לייצר האטה משמעותית - ואם כמה מנופים מושבתים, נוצר פקק שעולה לכולנו הרבה מאוד כסף.

בדיוק מהסיבה הזאת הגיע בשבוע שעבר צוות מהנדסים של חברת "סימנס", לסבב תיקון ותחזוקה של מנופים בנמל אשדוד. אלא שאז התגלה משהו יוצא דופן.

כשהגיעו המהנדסים בבוקר לעבודה ועלו למרומי המנוף, הם שמו לב שרכיבים יקרי ערך, בשווי של עשרות אלפי שקלים, נעלמו. אחרי בדיקות חוזרות ונשנות, ביקשו מקצין הבטחון של הנמל לבדוק את סרטי מצלמות האבטחה.

הם נדהמו לראות את יד ימינו של מהנדס הנמל, בכיר שעובד במשמרות בין שמונה בבוקר לארבע אחה"צ, נכנס עם הרכב שקיבל מהעבודה בשערי הנמל בשעה אחת אחר חצות, נסע לכיוון המנופים, מחנה ומטפס על אחד מהם.

אחרי ארבע שעות של עבודה מאומצת, שכללה העברת חפצים לתוך הרכב, הוא נכנס לתוכו ובסביבות השעה חמש לפנות בוקר נסע משם.


בנמל הגישו תלונה במשטרה נגד הבכיר ובפשיטה שנערכה בביתו נמצא הציוד הגנוב. הבכיר מבין דבר או שניים בהנדסה, אבל מעט פחות בגניבות: הוא לא לקח בחשבון שהאזור מצולם. מיותר כמעט לציים שהוא הושעה לאלתר מעבודתו ואתמול נערך לו שימוע לפני פיטורין.

נמל אשדוד. דוברות נמל אשדוד,
גניבה, איומים ברצח - מה קורה בנמל אשדוד?/דוברות נמל אשדוד

איומים ברצח

המקרה הזה מצטרף לאירוע ביזארי נוסף שפרסמנו בוואלה לפני חודש, שבו הוגשה תלונה במשטרה נגד בכיר בנמל, שאיים על אחד העובדים ברצח. הבכיר שנחקר, ואמר בנוכחות עדים:

"יש לי עבריינים שיורידו אותו, שיהרגו אותו אם יתעסק איתי", הוא אחד המשתכרים הבכירים ביותר בנמל, עם שכר חודשי בגובה של כ-70,000 שקלים. אחד הרכיבים בשכר הוא גמול הניתן לבעלי השכלה גבוהה - ועל פי החשד, זו הייתה העילה לסכסוך.

על פי התלונה שהוגשה למשטרה, חשף אותו עובד את העובדה כי הבכיר מחזיק, לכאורה, שלא כדין בתעודה ממוסד אקדמאי. על רקע זה התעמת העובד עם הבכיר ובלהט הדברים איים כי יחשוף את העובדה שהוא מקבל שכר עתק, לכאורה, בשל הסמכה שמעולם לא קיבל.

כאן על פי החשד התפרץ הבכיר, שנמצא על סף פרישה - והטיח בעובד מילים קשות, לרבות איומים ברצח. על פי החשד הוא חזר על הדברים בכמה מקרים. בתום החקירה שוחרר הבכיר לביתו.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "עובד הנמל נתפס בגניבה על ידי הממונים עליו והוגשה תלונה במשטרה. המשטרה פתחה בחקירה, אשר במהלכה הודה בגניבה. העובד הורחק מעבודתו בנמל ויטופל על פי הכללים הנהוגים, במקביל להליכים הפליליים אשר ינקטו על ידי הגורמים המתאימים".

לשאלת "וואלה" לגבי אופן טיפול הנמל בבכיר שנחקר על איום ברצח, נמסר, "הובא לידיעת החברה שעובד הגיש תלונה במשטרה נגד אחד ממנהליו. החברה סומכת על טיפולה של משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully