וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות ההשתלמות מציגות יותר מ-5% תשואה מתחילת 2023

17.7.2023 / 10:11

עליות בשוקי ההון בחו"ל, בעיקר בזכות מניות הטכנולוגיה, סחפו את את קרנות ההשתלמות שלנו. עומר דגני, סמנכ"ל ב"ילין לפידות": "החשיפה המנייתית בתיק ההשקעות של ילין לפידות הייתה עיקר התרומה"

נאסדק. נאסדק, GettyImages
הנאסד"ק משך את קרנות ההשתלמות שלנו למעלה/GettyImages, נאסדק

התייצבות האינפלציה הובילה את קרנות ההשתלמות הישראליות הגדולות לתשואה חיובית גם במהלך יוני האחרון, שעמדה על ממוצע של 1.72% לעשר קרנות ההשתלמות במסלול הכללי שנבחנו על ידי וואלה! כסף.

זאת לאחר שהבורסות המשיכו להנות מחזרת כספים לאפיקי המניות בעקבות התמתנות האינפלציה, ובמיוחד מניות הטכנולוגיה האמריקאיות, שמדד הנאסד"ק המייצג אותן עלה ב-6.59% ביוני האחרון.

התשואה המצטברת הממוצעת לקרנות ההשתלמות שנבחנו בחצי השנה הראשונה של 2023 כבר מסתכמת ב-5.24% מתחילת השנה, בין היתר הודות להשקעות במניות הטכנולוגיה השונות, שהובילו את מדד הנאסד"ק לעלייה של 31.73% מתחילת השנה. מאז תחילת יולי, יש לציין, הוא עלה בכ-2.35% נוספים עד למחצית החודש.

קרנות השתלמות ביצועים יולי 2023. ללא, מערכת וואלה!
ביצועי קרנות ההשתלמות שלנו. חצי שנה טובה, בעיקר בזכות מניות הטכנולוגיה שעלו בכל מקום אחר חוץ מאשר בישראל/מערכת וואלה!, ללא

קרן ההשתלמות המובילה את הטבלה בחודש יוני האחרון היא זו של בית ההשקעות ילין לפידות, שהשיאה תשואה של 2.04% לחודש המסכם את המחצית הראשונה, הגבוהה ב-0.64% מקרן ההשתלמות החותמת את הטבלה מלמטה - זו של חברת הביטוח כלל, שתשואתה לאותו החודש עמדה על 1.40%.

ילין לפידות גם מובילה בתשואה המסכמת את המחצית הראשונה של השנה עם 7.26%, הגבוהה בכ-2.02% מהתשואה הממוצעת לאותה תקופה, ובכ-3.55% מכלל, אשר חותמת את הטבלה כאחרונה גם בבחינת התשואה המצטברת מתחילת השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עומר דגני. עודד קרני,
עומר דגני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בבית ההשקעות ילין לפידות/עודד קרני

עומר דגני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בבית ההשקעות ילין לפידות, מסר לוואלה! כסף, כי "החשיפה המנייתית בתיק ההשקעות של ילין לפידות הייתה עיקר התרומה להובלתנו בתשואות במהלך חודש יוני האחרון.

בתיק קיימת הטיה לחו"ל, ובעיקר למדדים המובילים בארה"ב, שלצד הבחירות הפרטניות במניות ובאג"ח קונצרני (stock picking) שנעשו בשוק המקומי, כדוגמת התרכזות בסקטור הבנקאות, תרמו לתשואה.

בנוסף תרמה לילין לפידות העובדה שאין לנו כמעט השקעה בנכסים לא סחירים, כך שתנודות השוק באות לידי ביטוי במלואן בתשואות החודשיות של תיק ההשקעות שלנו. להערכתנו, הנכסים הלא סחירים אצל המתחרים עלולים להמשיך להוות משקולת על התשואות שלהם גם בהמשך, שכן לראייתנו תהליך התאמת המחירים בסקטור הזה טרם הושלם.

החצי שנה האחרונה מסתכמת עם עלייה במדדים העולמיים שנראים חיוביים, כדוגמת המדדים המרכזיים בארה"ב: הנאסד"ק וה-S&P500, ובהסתכלות קדימה האינפלציה מראה סימנים של התייצבות.

ההערכות הן כי החלטות הבנקים המרכזיים לגבי רמות הריביות בעולם יותאמו למצב, ובהתאם - ישפיעו על ביצועי שווקי המניות והאג"ח בהמשך השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully