וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מתקדמת לחשמל ירוק בכל חמשת אתריה בישראל

17.7.2023 / 10:42

טבע תהיה הראשונה בישראל לשתף פעולה עם חברת EDF Renewables Israel ולחתום על הסכם ארוך-טווח עם חברת הבת של התאגיד הצרפתי שהינו מהמובילים בעולם בתחום האנרגיה הירוקה

מנכ"ל ונשיא טבע ריצ'רד פרנסיס ומנכ"ל רניואבל יזראל EDF. סיון פרג', דוברות הכנסת
מנכ"ל ונשיא טבע ריצ'רד פרנסיס ואילון וניש, מנכ"ל חברת Renewables Israel EDF/דוברות הכנסת, סיון פרג'

טבע וחברת- Israel Renewables EDF הצרפתית חתמו על הסכם שיתוף פעולה לרכישת חשמל ירוק במסגרתו EDF Renewables Israel תקים מתקנים סולאריים ייעודיים, בהיקף של כ-50 מגה וואט מותקן (עם יכולות אגירת החשמל), שבאמצעותם תספק את צריכת החשמל של חמשת אתריה של טבע בישראל, מאנרגיה סולארית נקייה.

ההסכם בין החברות משתלב במדיניותה הסביבתית המתקדמת של טבע, אשר גובשה במסגרת אסטרטגית ה-ESG הגלובלית שלה - המתמקדת בקיימות, הכללה וגיוון, השפעה חברתית חיובית (ובפרט הנגשת תרופות איכותיות) - תוך מחויבות לערכי הליבה של טבע וממשל תאגידי תקין, וכוללת יעדים מדידים ומכווני פעולה.

ההסכם צפוי להיכנס לתוקפו בחודש מרץ 2024 ויחול לתקופה של עד 10 שנים. בזכות הסכם זה יוקמו מתקני אנרגיה מתחדשת חדשים בישראל, אשר ישרתו את התועלות הסביבתיות הלאומיות. לצד התועלות הסביבתיות של ההסכם, יישומו צפוי להביא לחסכון משמעותי בעלויות החשמל של טבע, בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים למשך תקופת ההסכם.

טבע היא חברה פרמצבטית בינלאומית מובילה אשר מפעילה מעל 50 מפעלים, לצד עשרות אתרים ובנייני משרדים, ב-60 מדינות בעולם, והיא מנגישה מדי יום טיפולים איכותיים ובני-השגה ל-200 מיליון בני אדם, והאחריות לסביבה ולקהילות בהן היא פועלת הן חלק בלתי נפרד מפעילותה. בישראל טבע מעסיקה כ- 3,500 עובדים הפרוסים בחמישה אתרים שונים: מטה החברה בת"א, מפעל טבע ומעבדות המו"פ הגנרי בכפר-סבא, מפעל 'טבע טק' לייצור חומרים פעילים לתעשיית התרופות API)) בנאות חובב בנגב, מעבדות המו"פ האינובטיבי שב-'אביק' נתניה, והמרכז הלוגיסטי של ס.ל.א ומשרדי 'טבע ישראל' בשוהם.

אודות חברת :Renewables Israel EDF
הינה חברת בת של חברת EDF Renouvelables הצרפתית, שהינה מהחברות המובילות בעולם בתחום האנרגיות המתחדשות. החברה מפעילה ברחבי העולם מתקנים בהספק של כ- 17.1 ג'יגה וואט מותקן, אשר מייצרים חשמל נקי, ברובו על ידי ניצול הרוח (ביבשה ובים) ואנרגיה סולארית.

EDF Renewables Israel החלה לפעול בארץ בשנת 2010 לצורך פיתוח, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל בהיקף משמעותי באמצעות אנרגיה סולארית ורוח. החברה מפעילה כיום 33 פרויקטים סולאריים קרקעיים וצפים ברחבי המדינה, בהספק מותקן של כ- 572 מגה וואט. מיום חיבור הפרויקט הראשון שלה ועד היום ייצרה החברה כ- 3.7 TWh (טרה וואט שעה) של חשמל סולארי נקי שנמכר לחברת החשמל.

את טבע ייצגו בעסקה עוה"ד נדב אולגן, גל רוב ויובל שאקי, ממשרד עורכי הדין אולגן רוב ושות'.

גליה ענבר, חברת הנהלה גלובאלית טבע. סיון פרג',
גליה ענבר, חברת הנהלה גלובאלית, מש״א, תקשורת ומותג גלובאלי ו-ESG בטבע ואילון וניש, מנכ"ל חברת Renewables Israel EDF/סיון פרג'

גליה ענבר, חברת הנהלה טבע הגלובלית, מש"א, תקשורת, מותג ו-ESG : "ההתחייבות הארוכה של טבע למעבר לשימוש ב-100% חשמל ירוק, בכל 5 אתריה בישראל, היא נקודת ציון משמעותית עבור טבע כחברה אשר נושאי ה-ESG, והסביבה בפרט, הם חלק בלתי נפרד מהווייתה ועסקיה.

אנו גאים להיות מהחברות החלוצות בישראל אשר מובילות מהלך ירוק שכזה, אשר מהווה שלב משמעותי בעמידתנו בייעדי הקיימות השאפתניים שהצבנו לעצמנו, אשר נועדו לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולהפחית את השפעתנו על שינויי האקלים הגלובליים".

אילון וניש, מנכ"ל חברת Renewables Israel EDF: "מברך וגאה על ההסכם עם חברת טבע שהינה חלוצה לא רק בתחום הגנרי אלא גם בתחום השימוש באנרגיה ירוקה עבור אתריה בישראל. חברת Renewables Israel EDF היא היצרן הגדול בישראל של חשמל סולארי וברשותה היכולת לספק את ההצעה האטרקטיבית ביותר לחברות שבכוונתן לשפר את טביעת הרגל הפחמנית שלהן לצד הקטנת עלויות התפעול האנרגטיות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פעולות נוספות שהתבצעו במסגרת אסטרטגיית ESG

1. הפחתנו פליטות מכלול 1, 2 בשיעור של כ-5% בישראל
2. יעדי הפחתת פליטות גזי חממה (GHG) בכל המכלולים, אומתו על-ידי היוזמה הבין-לאומית Science Based Targets Initiative
3. צמצמנו את צריכת המים שלנו בישראל ב15%
4. צמצמנו את היקף הפסולת בישראל ב20%
5. 41% מצריכת החשמל הגלובלית שלנו היא ממקורות אנרגיה מתחדשים
6. השקענו 7.2 מיליון ש"ח במיזמי סביבה בישראל, ביניהם מהלכי התייעלות אנרגטית, מערכות לניטור דליפות מים וזיהום אויר, טיפול בשפכים ושיקום קרקע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully