וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספות שכר וקיצור שבוע העבודה: נחתם הסכם השכר במשק

17.7.2023 / 11:04

נחתם הסכם השכר החדש במשק בין ההסתדרות לאוצר. ההסכם כולל לא רק תוספות שכר, אלא גם את קיצור שבוע העבודה. ברקע: תביעות מארגני המחאה מההסתדרות להצטרף לשביתה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, משיקים את הסכם השכר במכזר הציבורי. עודד קרני לע"מ,
ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות עם שר האוצר. אינטרס של שניהם לשמור על שקט בגזרה/עודד קרני לע"מ

הסכם המסגרת על השכר במשק, שאמור לכלול תוספות שכר משמעותיות ואת קיצור שבוע העבודה, נחתם אמש. ההסכם נחשב לאחד מהישגי השיא של ההסתדרות בתקופת כהונתו של היו"ר, ארנון בר-דוד.

בר דוד עצמו אמר לפני כשבוע על ההסכם המתגבש: "ישבתי כל הלילה במשא ומתן על הסכם המסגרת, ובשלוש בלילה היו לחיצות ידיים - והסכם המסגרת הענק, הגדול, החשוב ייחתם ביום שני הבא. בעוד שבוע-שבועיים ייחתם הסכם הסייעות, ואנחנו למעשה מיישרים קו רציני מאוד מבחינה מקצועית. עם שר אוצר ימני על מלא.

הצלחנו לדאוג לתוספות שכר משמעותיות, ולא פחות חשוב, קיצור שבוע העבודה, שזה היה חלום של כל ראשי ההסתדרות לדורותיהם. ההסתדרות תמשיך להיות מעטפת לעובדים".

יו"ר ההסתדרות על החקיקה המשפטית/דוברות ההסתדרות

האם בגלל ההסכם נדחו השיבושים שיוזמת תנועת המחאה?

ברקע הדברים עומדת הסערה הציבורית נוכח הקידום החד צדדי של ההפיכה המשטרית. אחת ההפגנות אמורה להתקיים מול ההסתדרות בתביעה כי תצטרף להשבתת המשק, כפי שנהגה בעת פירטוי שר הביטחון יואב גלנט.

על רקע זה פרץ עימות קשה בין בר-דוד לבעלים והמנכ"ל של תשלובת FOX, הראל ויזל, לאחר שדברים שפורסמו בשמו של האחרון, טענו שהאוצר מהלך אימים על בר-דוד, באמצעות הסכם השכר, כדי למנוע מההסתדרות להצטרף לשביתה.

בתגובה לדברים אמר בר-דוד: "לא שוחחתי עם הראל ויזל מאז חודש מרץ. עליי אף אחד לא מאיים, ואיני נתון לסחיטה של אף צד. הדברים שהודלפו הם לא פחות מאוסף של שטויות. אני שועל קרבות ותיק שפועל במסירות למען העובדים בישראל. אפעל אך ורק בהתאם לצו מצפוני. התקופה בה אנו חיים רגישה, ויש לפעול באחריות למען העתיד של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully