וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר בהייטק: קרן ישראלית גייסה 250 מיליון דולר

17.7.2023 / 14:16

על רקע המשבר בענף הטכנולוגיה בישראל: קרן ההון סיכון TLV Partners הצליחה לגייס כ-250 מיליון דולר בתוך פחות מרבעון. שותפה-מנהלת בקרן: "אמנם גיוס הקרן היה מהיר בזכות אמון המשקיעים בנו והביצועים החזקים, אך עם זאת עלו לא מעט חששות לגבי השלכות ההפיכה המשטרית"

TLV Partners, מימין: שחר צפריר, עדי יראל טולדנו, איתן בק ורונה שגב. TLV Partners,
TLV Partners, מימין: שחר צפריר, עדי יראל טולדנו, איתן בק ורונה שגב/TLV Partners

קרן ההון סיכון TLV Partners הודיעה היום על השלמת גיוס 250 מיליון דולר לקרן ה-5 שהוקמה על ידה להשקעות בחברות הייטק ישראליות הנמצאות בשלבים מוקדמים, לצד 2 קרנות נוספות שהקימה להשקעות המשך. בכך יעמוד סך ההון המנוהל על ידי הקרן על כ-1 מיליארד דולר.

כספי הגיוס מיועדים להשקעה בשלבי ה-Seed וסבב A של חברות בתחומי הסייבר, בינה מלאכותית (AI), פינטק, כלי פיתוח, אינשורטק, ביוטק, ועוד, והקרן שמה לה למטרה לבצע כ-25 השקעות חדשות מכספי הקרן החדשה.

גובה ההשקעה הראשונית בחברות ינוע בטווח של 4-8 מיליון דולר, לצד אפשרות לתמיכה בסיבובי המשך שיעמדו על עד כ-20 מיליון דולר להשקעה הכוללת.

הקרן מיידעת כי למרות מצב ההשקעות בתחום ההייטק ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט, גיוס הכספים ארך כ-3 חודשים בלבד. משקיעי הקרן החמישית הם אלו המלווים אותה מאז היווסדה, וביניהם קרנות השקעה ואוניברסיטאות אמריקאיות כדוגמת חברת ההשקעות של אוניברסיטת טקסס ארה"ב - UTIMCO.

TLV Partners נוסדה בשנת 2015 - השנה בה גם הקימה וגייסה את הקרן הראשונה שלה במסגרתה השקיעה כ-115 מיליון דולר. ב-2018 החלה להשקיע כ-150 מיליון דולר במסגרת הקרן השנייה, ב-2020 כ-150 מיליון דולר במסגרת קרן 3, שנה לאחר מכן כ-220 מיליון דולר במסגרת קרן 4, ובאותה שנה גם גייסה 2 קרנות הזדמנות להשקעות המשך בחברות פורטפוליו בגובה 60 ו-100 מיליון דולר.

מאז הקמתה רשמה TLV Partners 10 אקזיטים, וביניהם על השקעותיה ב'גרנולייט', שנמכרה ל'אינטל' בסוף מרץ 2022 תמורת כ-650 מיליון דולר, 'אוריבי' שנמכרה חודש קודם לכן ללינקדאין בסכום המוערך בכ-80-90 מיליון דולר, ואקזיטים נוספים דוגמת מכירת 'ניאוסק' ל'אקאמי', 'סקייליין' ל-'JLL', וכו'.

הקרן השקיעה עד עתה בכ-60 חברות, והפורטפוליו שלה כולל, בין היתר, את החברות 'אקווה סקיוריטי', 'נקסט אינשורנס', 'איידוק', 'run:ai', 'סילברפורט', 'קוונטום' 'משינס', 'יוניט', 'Immunai', 'דיפקיור', 'בילדוטס', 'זנסיטי', 'פיירבולט', 'Mesh', 'למינר', 'אוליגו' 'סקיוריטי' ו'פורט'.

TLV Partners נחשבת לאחת הקרנות הפעילות בישראל ומנוהלת על ידי איתן בק, רונה שגב, שחר צפריר ועדי יראל טולדנו (בתמונה), וצוות הקרן מונה 15 איש.

רונה שגב, שותפה-מנהלת בקרן TLV Partners, התייחסה לזמן הגיוס המהיר יחסית ומסרה, כי "אמנם גיוס הקרן היה מהיר בזכות אמון המשקיעים בנו והביצועים החזקים, אך עם זאת עלו לא מעט חששות לגבי השלכות ההפיכה המשטרית. אנו אסירי תודה למשקיעים על התמיכה בנו בתקופה כל כך קשה וחסרת וודאות בישראל."

איתן בק, שותף-מנהל בקרן TLV Partners, הוסיף: "המשקיעים שלנו ראו הזדמנות לביצוע השקעות דווקא בתקופה של משבר כלכלי עולמי ונתנו אמון ביכולת שלנו לנהל גם את הסיכונים הנובעים מניסיון ההפיכה המשטרית בישראל.

אנו מייעדים את ההון שגויס להשקעה ביזמים המעוניינים לצאת לדרך משותפת ולבנות חברות משמעותיות בינלאומיות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully