וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל עופרָה ממלתעות דוב שחור - ופוטר מעבודתו: "לא יכולתי פשוט לעזוב אותה"

19.7.2023 / 0:06

גבר קנדי טוען שפוטר מעבודתו בספקית דלק מאחר שעזר לחלץ עופרָה מסכנה מתקיפה פוטנציאלית של דוב שחור

הרגע בו מארק הציל את העופרה/Mark Skage/Facebook

המעשה הטוב של מארק סקאג' עורר זעם כלפי מקום העבודה שלו - לאחר שסיפר שפוטר רק כי חילץ עופרָה (גורת איל קורא, או מוס באנגלית) מפני דוב שחור שארב לה.

מארק, שעבד עבור ספקית הדלק AFD Petroleum Inc., נסע חזרה לביתו מאתר העבודה כשראה את העופרָה הנטושה משוטטת בצד הדרך בקולומביה הבריטית ב-6 ביוני. כשעצר ויצא מהמשאית שלו, העופרָה ניסתה לטפס פנימה וסקאג' הבחין לפתע בדוב האורב לגורה "בת הכמה ימים בלבד". הוא כתב בפוסט ששיתף בפייסבוק: "היה דוב שחור במרחק 50 מטרים ממנה שרק חיכה שם. קיבלתי החלטה בזמנו, אחרי שהיא כל הזמן ניסתה לטפס למשאית העבודה שלי, שלא יכולתי להשאיר אותה שם. הכנסתי אותה למושב הנוסע ונסעתי לעיר כדי להשיג לה עזרה".

מארק סקאג' והעופרָה שהציל מידי דוב שחור. Mark Skage/Facebook, צילום מסך
מארק סקאג' והעופרָה שהציל מידי דוב שחור/צילום מסך, Mark Skage/Facebook
הציל עופרָה מדוב שחור - ופוטר מעבודתו. Mark Skage/Facebook, צילום מסך
הציל עופרָה מדוב שחור - ופוטר מעבודתו/צילום מסך, Mark Skage/Facebook

החלטתו של סקאג' להכניס את העופרָה למשאית שלו נובעת מהרקע שלו כאיש שטח - והוא ידע שהדבר נוגד את החוק. "זה בניגוד לחוק לאסוף חיות בר מהכביש או מהטבע, בכל מקום. זה לא חוקי להחזיק חיות בר ולהעביר חיות בר", אמר סקאג' ל-CBC News, "אבל לא יכולתי פשוט לעזוב אותה, בלב שלי לא יכולתי. אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים. כאנשי שטח, אנחנו מדברים על בקרת טורפים... דובים שחורים הם הטורף מספר אחד עבור אותם איילים, אז פשוט חשבתי, 'טוב, אני לא יכול לטפל בטורף, אבל אני מניח שאולי אני יכול לנסות לעזור לעופרָה הקטנה הזאת'".

בדרכו, סקאג' התקשר לממונה עליו ולקצין השימור המקומי ודיווח על התקרית, לפני שהוא קרא לעופרָה מיסטי ומצא מרכז שיקומי שישמור עליה עד שתהיה מוכנה לשוב לטבע. "כמה ימים לאחר מכן מיסטי (ככה קראתי לה) קיבלה טרמפ למרכז שיקום קצת יותר דרומה, שם יתנו לה לגדול קצת לפני שישחררו אותה בחזרה לטבע", נכתב בפוסט שלו.

צפו ברגע בו הוא הציל אותה:

ואז פיטרו אותו

סקאג' חשב שהסיפור הסתיים כאן, אך לחברה שלו, AFD Petroleum, הייתה בעיה עם חילוץ חיית הבר. "הכל בסדר, נכון? לא. AFD הרגישה אחרת וחשבה שמעשיי נמצאים בקונפליקט חמור עם מדיניות חיות הבר שלה (החברה מעולם לא לקחה את הזמן כדי להכיר את הרקע שלי)", הוא אמר.

"בכל מקרה, לסיום, הם כן החליטו בהתחשב בכל האפשרויות שלהם שלתת לי ללכת זו ההחלטה הטובה ביותר. הלקח שלמדתי היה שה-AFD בסדר עם לשפוך דלק על הקרקע אבל לא לעזור לחיות בר", סיכם סקאג'.

עוד על איילים קוראים

צפו בנקבת אייל קורא נלחמת בצמד זאבים כדי להציל את עופריה

לכתבה המלאה
מארק סקאג' הסיע את העופרָה למקום מבטחים - ופוטר מעבודתו למחרת. Mark Skage/Facebook, צילום מסך
מארק סקאג' הסיע את העופרָה למקום מבטחים/צילום מסך, Mark Skage/Facebook
מארק סקאג' הסיע את העופרָה למקום מבטחים - ופוטר מעבודתו למחרת. Mark Skage/Facebook, צילום מסך
הוא לא האמין שמקום עבודתו החליט לפטר אותו/צילום מסך, Mark Skage/Facebook

חברת AFD גינתה את מבצע ההצלה של סקאג' ואמרה שהוא היה צריך להתקשר לקצין השימור ולאפשר לפקידי חיות בר מאומנים לטפל ולהעביר את מיסטי למקום מבטחים. "במקום לדווח על המצב לקצין שימור ולאפשר לרשויות לטפל בחילוץ והעברת העופרָה, הוא קיבל החלטה עצמאית להעביר גורת איילים לא פצועה, חיית בר, במושב הקדמי של רכב החברה שלנו - למשך שעות רבות", אמר נשיא AFD Petroleum, דייל ריימר, לפי CBC, "זה לא רק סיכן את העובד ואת הנוסעים האחרים בדרך, אלא גם עלול היה לגרום למצוקה ולפגיעה בעופרָה".

גם הדוב השחור וגם דוב הגריזלי, יחד עם זאבים, הם טורפים גדולים של עופרָים בפנים אלסקה ובצפון קנדה ואחראים לחלק גדול ממקרי המוות שלהם. "הוכח שדובים שחורים הם הטורף המשמעותי ביותר של עופרָים באזורים מסוימים באלסקה שבהם דובי גריזלי אינם נפוצים. באזורים אלו, דובים שחורים הרגו כ-40% מכלל העופרָים שנולדו. רוב הטריפה הייתה בידי זכרים בוגרים", כך נמסר ממחלקת הדגים והציד באלסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully