וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך העבודה שעוד יהפוך לסכסוך פנימי בהסתדרות?

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 10:33

"עילת הסבירות נפגשת עם סכסוך עבודה", אומר עו"ד אמיר בשה, מקבוצת "מחאת העובדים והעובדות", בה חברים פרקליטים ומומחים בדיני עבודה. הקבוצה פונה ישירות ליו"רים של ועדים במשק, בקריאה לפנות להסתדרות - כדי שזו תאפשר הכרזת סכסוך עבודה, גם במקרה שבו אין שביתה כללית

התורים בנתב"ג. אבשלום ששוני, פלאש 90, פלאש 90
תורים בנתב"ג בעת השביתה לאחר פיטורי גלנט, לפני קרוב ל-4 חודשים. הפעם ההסתדרות בחרה לשבת על הגדר - ולא לכולם זה מתאים/פלאש 90, אבשלום ששוני, פלאש 90

עו"ד אמיר בשה, מקבוצת 'מחאת העובדים והעובדות', מתנגד להחלטת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שלא להצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית. את הדברים אמר בריאיון לתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103.

בתגובה לדברי בר דוד לפיהם אינו מתכוון להשבית את המשק, אמר בשה: אלה ימים יפים להסתדרות הגדולה... פתאום כולם פונים אליה, גם מי שלא אוהב אותה, זה מצחיק".

בהמשך הוסיף בשה כי הוא משוכנע שההסתדרות רוצה למלא את תפקידה, אך הציג מודל הפוך של פעולה, כלומר לא החלטה של יו"ר הארגון להשבית את כלל המשק בעזרת כל ועדי העובדים החברים בהסתדרות, אלא בדך של לחץ הפוך - מלמטה למעלה, כלומר שוועדי עובדים ספציפיים יבקשו מההסתדרות לאפשר להם להכריז על סכסוך עבודה, כמבוא לצעדים ארגוניים נוספים - במידה ויש רוב בוועד לשביתה.

חתימה על הסכם המסגרת בין יו"ר ההסתרות ארנון בר דוד לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. דוברות משרד האוצר,
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' "אני משוכנע שההסתדרות רוצה למלא את תפקידה" אומר עו"ד אמיר בשה/דוברות משרד האוצר

עו"ד אמיר בשה, מקבוצת 'מחאת העובדים והעובדות', פרקליטים ומומחים בדיני עבודה, חושב שהחלטת יו"ר ההסתדרות אינה נכונה: "אני חושב שעילת הסבירות נפגשת עם סכסוך עבודה".

עו"ד בשה גם פירט מספרט תחומים בהם צמצום עילת הסבירות עלול לפגוע בציבור העובדים. בין היתר מנה פעולות כגון מינוי או אי מינוי של מנכ"לים בחברות ממשלתיות ("עלולים למנות מנכ"ל גרוע שהתנהלותו תשליך על אי יציבות"). עוד אמר בשה כי ביטול עילת הסבירות עלול להביא למצב שבו שר העבודה, שבידו הסמכות לחתום על צו הרחבה, לא ירצה לעשות כן - דבר שעלול לפגוע בזכויות בסיסיות של עובדים שלא יזכו להסכמים קיבוציים.

עוד הביא כדוגמה את החברות הממשלתיות. לדבריו, השרים יכולים שלא למנות מנהלים, ואז העובדים יעבדו מול הדירקטוריון. "בקבוצה, חברים אנשים שרואים את טובת ההסתדרות ואת טובת העובדים", הוסיף.

הוא הסביר באיזה אופן יוכלו העובדים להצטרף למחאה תוך שהם לא חותרים תחת ההסתדרות: "ועדי העובדים יכולים לפעול מול ההסתדרות ולבקש להכריז על סכסוכי עבודה. כך אפשר לייצר שביתות ושיבושים בהרבה מקומות עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully