וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל מכרז הענק של חברת החשמל למכירת תחנת הכוח "אשכול"

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 12:14

אחרי שהזוכה במכרז לרכישת תחנת הכוח אשכול באשדוד, לא הצליחה לעמוד בהצעת המחיר שהגישה, הוחלט בחברת החשמל לבטל את התוצאות, לחלט את הערבות בסך 100 מיליון שקל של "הזוכה" ולהתחיל בתהליך התמחרות בין כל החברות שהשתתפו במכרז

תחנת הכוח אשכול באשדוד. חברת החשמל,
תחנת הכוח אשכול. אם יש לכם 9 מיליארד שקל, אתם במשחק/חברת החשמל

חברת החשמל הודיעה לבורסה כי היא מבטלת את המכרז לרכישת תחנת הכוח אשכול שבאשדוד. המכרז היה אמור להיות מגולות הכותרת של התכנית להפרטת משק החשמל ובשיאו הציעה אחת המתמודדות במכרז, קבוצת דליה, סכום של יותר מ-12 מיליארד שקל עבור התחנה.

אלא שלאחר שנדמו התשואות לחברת החשמל על כך שהצליחה לגייס סכום גבוה בהרבה מזה שלו קיוותה, התברר כי הזוכה אינה מסוגלת לעמוד בתנאי העסקה, מה שהציב את חברת החשמל בפני מצב לא ברור: האם לקבל באופן אוטומטי את ההצעה השנייה בגובהה, שעמדה על 7.1 מיליארד שקל, או להתחיל תהליך של התמחרות בין שתי ההצעות הגבוהות?

לאחר מספר שבועות של דיונים ובחינת ההשלכות המשפטיות של כל אחת מהאפשרויות הוחלט בחברת החשמל לבטל את המכרז במתכונתו הקודמת, לחלט את הערבות שהפקידה כל משתתפת, בגובה 100 מיליון שקל - ולפתוח בתהליך התמחרות בו יורשו להשתתף רק מי שניגשו למכרז המקורי, עמדו בתנאי הסף והפקידו ערבות כדין, כאשר המחיר ההתחלתי יעמוד על 9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully