וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת הירשזון: הגירעון בקופת חולים לאומית נוצר קודם זמני

רותם שטרקמן

10.3.2003 / 8:45



להלן תגובתו של אברהם הירשזון לשאלות "הארץ":



1. איני ממלא כל תפקיד בקרנות הפנסיה או בשותפות הוד יובלים, ולא הייתי בשום שלב שותף להחלטות ולהסכמים שאליהם מתייחסות השאלות (רכישת ברגר הולדינגס, הסכם ההצבעה עם עמית ברגר, השקעות של קרנות הפנסיה באג"ח של ברגר הולדינגס - ר"ש). הפנסיה פועלות באופן עצמאי, לכל אחת דירקטוריון ויו"ר משלה. ההחלטות מתקבלות אך ורק על פי שיקול הדעת העסקי של הדירקטוריון.



2. הגירעון של הקופה היה קיים כבר כאשר נבחרתי לתפקיד יו"ר הקופה ב-95', עם כניסת חוק ביטוח בריאות ממלכתי לתוקפו. קופ"ח לאומית וקופ"ח כללית היו כבר אז בגירעון, שאותו אמורה היתה הממשלה לפתור. בפועל, גירעונה של קופת חולים אוזן על ידי ממשלת ישראל שהזרימה 5 מיליארד שקל, לעומת הגירעון שלא נסגר של קופת חולים לאומית. מאז כניסתי לתפקיד ובמשך כל תקופת כהונתי, דרשתי מממשלת ישראל לטפל בגירעון כפי שטיפלה בקופת חולים כללית. האוצר מעולם לא דרש את החלפת יו"ר הקופה.



3. מלון הוד המדבר ערך אירוע עם השלמת עבודות השיפוץ. לאירוע זה הוזמנו אורחים רבים על ידי הנהלת המלון. בין האורחים הרבים היו גורמים שונים הקשורים בניהול המלון, שיפוצו ושיווקו, והוזמנו רק מכוח פעילותם זו. כל האורחים במהלך סוף השבוע האמור שילמו עבור השהות והאירוח במלון.



4. אין לי כל קשר לנושאים הנדונים בתביעתו של מר פרישמן. תגובת הנתבעים נמסרה לבית המשפט. אין שחר לטענה כי פרישמן קיבל הוראות לפעולות לא חוקיות.



5. הצעת החוק שהגשתי נועדה למנוע את אפלייתם לרעה של אנשים ראויים ובעלי כישורים לכהן כדירקטורים בחברות ממשלתיות רק בשל עובדת היותם חברי מרכז מפלגות.



6. אינני קשור כלל לעסקיו של בני, ולכן אינני יודע על איזה פרויקט מדובר (פרויקט הנדל"ן בבנימינה - ר"ש). כמו כן אין לי מעורבות כלשהי בגיוס עובדים לקופה או לבחירתם.



7. עו"ד צבי ברק היה קשור לקופה עוד קודם לפיתוח קשריו העסקיים עם בני עופר. משהחלו קשרים אלה להתפתח פניתי אל היועץ המשפטי של הקופה - משרד עוה"ד ליבליך מוזר - וביקשתי חוות דעת אם קיים ניגוד עניינים במצב דברים זה. על אף שחוות הדעת קבעה שאין ניגוד עניינים, פעלתי לסיום קשריו של עו"ד ברק עם הקופה ואלו חדלו להתקיים באוגוסט 2002.



8. כל התרומות לפריימריס שלי בליכוד ניתנו על פי חוק. אין לי קשרים עם תורמים אלה, זולת היכרות שטחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully