וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג הזהב: איפה נמצא את סל הדגים והטופו המשתלם ביותר?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 11:23

תשעת הימים של ראשית חודש אב הם ימים שבהם נמנעים חרדים ודתיים מצריכת בשר, מה שגורם לרשתות קמעונאיות רבות להציע מבצעים אטרקטיביים בתחום. למה התופעה הזאת סוחפת גם את הצרכן החילוני והיכן נמצא את סל הדגים ותחליפי הבשר המשתלם ביותר?

בחורה צעירה מוכרת דגים טריים בסופר. ShutterStock
ברשתות השיווק שמים דגש על דגים ותחליפי בשר, מה שמשפיע גם על הרגלי הצריכה של החילונים/ShutterStock

על פי מנהגי היהדות, מתחילת חודש אב ועד ל-ט' באב נמנעים מלאכול מאכלי בשר (כולל עוף), הציבור החרדי וחלק מהציבור המסורתי מקפידים על מנהג זה וניתן לראות במרכולי המגזר החרדי חשיפה ופעילות מבצעית לתחליפי בשר ומוצרי דגים.

אולי בניגוד לחילוקי הדעות במרחב הציבורי, מסתבר שבמרחב הצרכני דווקא שורה אחדות, כאשר גם חילונים מובהקים צורכים בימים אלה יותר דגים ותחליפי בשר. קצת בשל החום הכבד שאולי מייצר פחות חשק לבשר, אבל בעיקר כתוצאה מחשיפה למבצעים שמופנים לציבור המסורתי והדתי.

רשתות השיווק פועלות באופן דינמי וללא הפסקה לבחון באילו כלים ישתמשו על מנת לכבוש את כיס הצרכן ואיך יניידו כמה שיותר לקוחות לחנויות שלהם. המטרה היא למצוא את המצרכים בעלי הביקוש הגבוה לכל זמן ועונה - כמו הדבש בראש השנה, המצות בפסח ובתקופת בין המצרים (י"ז בתמוז עד ט' באב) גם באגף הדגים (טריים ומשומרים) ותחליפי הבשר.

דג אמנון מחירים ברשתות השיווק. דניאל מאלאחובסקי,
אחד הדגים האהובים על הצרכן הישראלי, לא משנה אם אתם קוראים לו אמנון או מושט/דניאל מאלאחובסקי

פילה דג סלמון ופילה דג אמנון (מושט) הם שני המוצרים המובילים בקטגוריה, אך גם הביקוש לדגים משומרים מזנק: שימורי טונה, סרדינים וסלטי דגים, ולצידם מוצרי טופו.

הנה דוגמה למבצע: פילה דג אמנון קפוא עולה ברשת מחסני השוק 14 שקלים לק"ג שהמחיר הממוצע בשוק הינו 22 שקלים לק"ג ונמצא אותו במחיר של 29.90 שקלים ברשת מתחרה, ומול האמנון המשתלם, אם נרכוש רביעיית טונה סטארקיסט ברשת מחסני השוק נשלם 26.90 שקלים לעומת המחיר ברשת רמי לוי או יוחננוף, שבהן נשלם רק 22.90 שקלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פילה סלמון מחירים ברשתות השיווק. דניאל מאלאחובסקי,
קילו סלמון, היקר והזול ביותר/דניאל מאלאחובסקי

ברשת ויקטורי ניתן לרכוש פילה דג אמנון טרי ב 59.90 שקלים לק"ג בזמן שנמצא את המוצר ברשתות מתחרות במחיר של 79.90 שקלים, על אריזת טופו 300 גרם (משק ויילר) נשלם ברשת רמי לוי 9.60 שקל לעומת המחיר ברשת פרשמרקט שמגיע ל- 13.90 שקלים.

מנגד ברשת פרשמרקט נשלם על פילה סלמון טרי רק 89 שקלים לק"ג בזמן שנשלם על אותו המוצר ברשת שופרסל דיל 129.90 שקלים לק"ג.

מחירי אנשובי ברשתות השיווק. דניאל מאלאחובסקי,
הדג שהוא ה"כוסברה" של הדגים. מי שמכור לא יוותר, מי שלא אוהב - לא יתקרב/דניאל מאלאחובסקי

הפרסומים וחשיפת המבצעים בסגמנטים בהן רשתות השיווק מתחרות, מובילים אותנו להגברת רכישות לא מתוכננות או רכישות של כמויות מעבר לכמויות הצריכה השוטפות, גם בגלל שחלק מהמבצעים דורשים מאיתנו מינימום של קניות ועוד.

בנינו סל עם 28 פריטים מסוגי דגים שונים - טרי קפוא או משומר וכן מוצרי טופו (מצונן וקפוא), סל שמתאים לתקופה וסקרנו 8 רשתות שיווק מהמגזר הכללי (לא המגזר החרדי) על מנת לבחון את השפעת התקופה על כלל הצרכנים.

מוצרי טופו ברשתות השיווק. דניאל מאלאחובסקי,
שוק בצמיחה מתמדת. השוואת מחירי טופו/דניאל מאלאחובסקי

פערי המחירים בין הסל הזול לסל היקר עומדים על מעל ל- 20% בין רשת רמי לוי לרשת טיב טעם, רשת שופרסל דיל נמצאת במקום אחד לפני הסל היקר ביותר ולעומתה רשת קרפור היפר מנסה להתחרות על הסל הזול ביותר ומזנקת למקום השני ברשימה.

כלל צרכני חשוב מאוד הוא להיצמד לרשימת הקניות ולא להתפתות למבצעים וכמויות שאינם מתוכננים או נחוצים, להעמיס את המזווה או המקפיא אינה החלטה צרכנית נבונה - ובתרגום לנושא הכתבה: אם משק הבית שלכם צורך בין ק"ג ל ק"ג וחצי מושט, אל תתפתו למבצע של 6 ק"ג ב - 100 שקלים .

גרף מחירי דגים ברשתות. דניאל מאלאחובסקי,
מהזול אל היקר, בין אם אתם שומרי מסורת או סתם החלטתם להמנע מבשר/דניאל מאלאחובסקי

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות
הסקרים בוצעו באמצעות מערכת פרייסז נכון לתאריך 19/07/2023 ט.ל.ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully